@KirstenTT wat spannend, dat is al over 2 weken zie ik!!! Ben je er wel helemaal klaar voor? Hopelijk maakt de kleine man het je niet nog te zwaar de laatste dagen... Fijn in ieder geval dat de fotoshoot geslaagd was!@Papaatje wat leuk om weer wat van je te horen en wat super fijn dat het zo ontzettend goed gaat met je vrouw! Geniet samen nog even van die laatste weekjes!@Tinatjuh nou jah, ik vindt het gewoon knap als je het werken geestelijk en lichamelijk vol houdt tot de 36 weken! Bij onze eerste dochter wilde ik dat ook, maar zei mijn lichaam voor de 34 weken het is genoeg geweest. Nu had ik zelf al gezegd dat ik vanaf 34 weken met verlof wilde gaan, maar zat ik er met 32 weken doorheen. Super fijn om te lezen dat jullie kindje nu wel gedraaid is, maar vindt je dat geen omschakeling nu nog? Lekker dat je samen met je man nog even weg gaat, nog even genieten!!!@Wereldwondertje wat een spanning even, maar fijn dat ze dan alle tijd nemen en het zo goed uitzoeken dat jullie nu weer gerust gesteld zijn! En wat fijn om te lezen dat jullie zoontje de zwemles zo goed bevalt! Hier is het vanaf 0 tot 4 knuffelzwemmen en vanaf 4 abc. Ze werken hier met gekleurde bandjes. In het begin is het vooral spelenderwijs watervrij worden. Daarna gaan ze naar het diepen om daar aan te wennen, daar zit ons dochtertje nu. Vervolgens gaan ze duiken en door gaten zwemmen en daarna is het hier pas met kleding aan zwemmen en dan diplomazwemmen.@Mots ik ben het helemaal met je eens, respect voor de vrouwen die door werken tot de 36 weken! En ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, de last van de indaling en die angst/onzekerheid voor de bevalling! Het is voor ons dan wel de tweede, maar onze eerste lag in stuit, daalde niet in en ik had nog geen wee gevoeld toen ze haar gingen halen met de keizersnee, maar dat gaat nu allemaal anders zijn, want deze kleine meid ligt wel goed! Zelf heb ik wel het gevoel dat je het gewoon over je heen moet laten komen en er gewoon door heen moet gaan. Jezelf er tegen verzetten heeft geen zin, want ze zullen er toch uit moeten! En als ze dan eenmaal geboren is zullen jullie echt wel jullie weg met haar gaan vinden!Vorige week was ik voor de eerste keer op controle geweest in het ziekenhuis en alles was prima in orde. Begin van deze week mocht ik voor de tweede keer op controle komen... Vriend en dochtertje mee en het was voor haar de eerste keer dat ze haar zusje nu ook op het scherm ging zien, dus super leuk! Tot dat ze op eens twee weken achter zou lopen... Er werd besloten dat ik eind volgende week toch weer een afspraak zou krijgen, maar we moesten ons geen zorgen maken. De volgende dag werd ik op eens gebeld, de gynecoloog wilde me diezelfde dag nog zien op de kraamafdeling zelf en toen werd ik nerveus... Mijn vriend moest gewoon werken en ik wilde niet weg bij mijn dochtertje. Maar goed, mijn vader ging met mij mee en mijn moeder kwam oppasssen, super fijn die opa's en oma's! Ik heb aan de ctg gelegen en er is een nieuwe echo gemaakt waarbij nu niet alleen de groei van de kleine meid werd gemeten, maar ook werd gekeken of mijn placenta nog wel goed werkte en de doorbloeding in haar lichaampje wel goed was. Uiteindelijk was er helemaal niks aan de hand en mocht ik weer lekker naar huis! Geen opname en al zeker geen inleiding. Fijn dat ze ons gerust hebben kunnen stellen voor de feestdagen en ze hebben de afspraak voor eind volgende week gewoon laten staan. Ook hier is de kleine meid trouwens ingedaald en begint het allemaal wel wat zwaarder te worden. Iemand van jullie ook vermoeide voeten? Zijn er nog veel plannen voor de feestdagen of houden we ons allemaal een beetje rustig? Bij ons komt beide dagen de fam hier zo dat ik niet ver hoef te reizen en gaan we lekker makkelijk gourmetten.