Uitgerekend in januari

@nirofloHet gesprek ging goed, was een beetje algemeen. Ik heb het wel over mijn klachten gehad maar ze willen hem echt het liefst tot week 39 laten zitten ivm het rijpen van de longetjes. De gyn zei al, het is ook zo sneu als hij de couveuse in moet. Dus nog ff volhouden. Hij word 4 jan gehaald. Tenzij hij bepaald eerder te komen dus ben benieuwd. Kan me haast nog niet voorstellen dat we over 3 weken een babytje hebben  ??  het is echt aftellen nu! Afgelopen maandag had ik weer een dagje dat hij verder aan het indalen was, hele erge druk op men onderste en de spieren van mijn heupen/bekken die liepen te trekken... jeetje zeg wat was ik er ff klaar mee.. heb er nog last van en ivm met mijn firbo zal het ook niet gaan herstellen totdat de baby eruit is.  Ik denk dat het echt nog zwaar wordt de komende 2.5 week. Hij was idd erg vroeg met indalen, het zegt niks of hij te vroeg gaat komen of niet dus we wachten het wel af...? De zondag van de fotoshoot was perfect met het weer en we hadden zelfs even een zonnetje.. en afgelopen zaterdag de laatste fotootjes in de studio gemaakt, ben er blij mee ? en dan hadden we ineens sneeuw vanmorgen! Ook dat staat erop natuurlijk!!Wij hebben ook een babyshower gehad! Eind oktober al omdat mijn schoonzus het deels georganiseerd had en zij op dat moment al ver in haar zwangerschap zat. Was erg leuk!! ? We hadden een soort high tea en zijn flink verwend. Mijn man en ik hadden echt niks door..?  De laatste weeken meiden!!  Spannend he! 

Dag dames,Ik heb al lang niks laten horen, maar wel af en toe nog meegelezen over de mooie en minder mooie dingen die in de afgelopen weken zijn gebeurd. Hier gaat alles prima. Vandaag tikken we de 36 weken aan en mijn vrouw voelt zich gelukkig nog prima. Alleen slapen begint aardig lastig te worden. De health app geeft iedere dag aan dat ze uren heeft wakker gelegen. Vandaag is haar laatste werkdag voor de zwangerschapsverlof - eindelijk. Vrijdag nog naar de verloskundige geweest voor een pret-echo. De kleine is al ingedaald en ligt in prima positie. Ook liggen zijn groeiwaardes precies op het gemiddelde. Hij zwaaide al even naar ons op de echo en met de 3D echo konden we al zien dat  hij op zijn moeder lijkt :)In november hebben we een bevallingscursus gedaan voor expats en dat was voor ons erg nuttig. Naast heel veel informatie hebben we er ook leuke contacten met andere koppels aan overgehouden. Wij zijn in ieder geval klaar voor de komst van de kleine (zover je er klaar voor kunt zijn). Ik ben benieuwd wie de eerste baby van dit forum gaat krijgen. Vanaf nu zou het iedere dag kunnen gebeuren!De groeten van papaatje!

Hier ook even een berichtje van mij. @NiRoFlo: hier alles goed hoor. Een lekker bewegelijke baby hier, haha. En gelukkig niet zo eigenwijs als grote zus; tijdens de intake in het ziekenhuis konden ze me vertellen dat onze puk gedraaid is en zelfs al een beetje is ingedaald.
Wat betreft late verlof, dat valt wel mee hoor. Ik ben 25-1 uitgerekend en ga 4 weken van te voren met verlof. Ons bedrijf is alleen vanaf volgende week gesloten tot het nieuwe jaar, dus ik heb een extra weekje :)
Wat leuk joh, een babyshower. Die heb ik (nog) niet gehad. Bij onze dochter wel, dus ik verwacht dat ik er nu geen een ga krijgen.@Wereldwondertje: Hoe is het zwemmen gegaan. Ik snap dat je daar ook tegenop ziet, maar misschien is het juist wel even lekker. Water maakt gelukkig wat gewichtloos. Ik heb bedacht om straks in mijn verlof, als onze dochter naar de opvang is, te gaan zwemmen. Lijkt me wel even fijn om iets aan beweging te doen. En om haar mee te zeulen heb ik dan weer weinig trek in, haha.Vorige week donderdag de intake gehad bij de verloskundige in het ziekenhuis. En gisteren gesprek gehad met de gynaecoloog. Dus nu ben ik officieel overgedragen en dus medisch. Ook gisteren nog een groeiecho gehad. Het hoofdje is iets boven gemiddeld, het buikje is wat kleiner dan gemiddeld. Onder aan de streep blijft het dus een gemiddelde baby! Onze dochter was 3270 gram en de verwachting is dat deze niet veel groter zal zijn.
Nu nog 2 daagjes buffelen en dan genieten van mijn verlof. En mijn man en ik gaan nog lekker samen een nachtje weg. Héérlijk!!

Hoi!Hier een enerverend dagje gehad. Vanochtend controle bij de gyn. Echt een fijne vent, jammer dat hij de bevalling niet gaat doen, omdat hij 3 dagen later voor 7 maanden naar Australië gaat. Eindelijk is die kleine aan het indalen. 2,5 week geleden nog niet namelijk. Hartje geluisterd en toen hoorde de gyn een extra slagje. Hij zei: het is voor nu niets om je zorgen over te maken, maar ik wil het wel controleren en onder controle houden. Waarschijnlijk is het nog een zogeheten onrijp hartje. Dwz dat de zenuwen rondom het hartje wat minder meegroeien, waardoor het soms niet helemaal ontspant en dus gelijk weer slaat. Gebeurd heel vaak, en vaak dat het niet eens gehoord wordt, omdat het morgen ineens weg kan zijn. Uur aan het CTG gehangen, niets te horen. Echoscopiste wilde me wel graag nog even zien, dus daarheen daar was het wel weer goed te horen en te zien. Morgen dus weer terug voor een uitgebreide echo. Pffff, wel spannend. Deze ochtend heeft me helemaal gesloopt. Gelukkig had ik een wekker gezet, want ik was op de bank in slaap gevallen en was ik mooi te laat geweest om mn zoontje op te halen uit school.Zwemles was erg leuk, maar heel pittig. Vooral het begin. We moeten de kids eerst vooruit door het water trekken en daarna op hun rug aan de armen. Dat trok ik echt niet. Hebben daarna rustige oefeningen gedaan. Zwemmen is wel lekker, maar hij zit nog in het ondiepe in badje 1, dus het is alleen maar zwaarder omdat het nog maar 10 tot 50cm water is ?. Het is steeds een blok van 4 weken:Week 1 is zelf zwemmen, week 2 is zwemmen met een ouder, week 3 is met kleding (nu nog alleen een longsleeve shirt) en week 4 is weer kijken hoe het gaat en of ze verder kunnen. Het gebeurd steeds vaker dat er zo les wordt gegeven. Vind het wel leuk. Het mee zwemmen doen ze echt om je ook oefeningen mee te geven die je ook zelf kan doen als je zelf gaat zwemmen met je kind. Echt wel heel erg leuk! En Niek vindt het ook echt super vet zoals hij zelf na zn 1e les zei ?.Ik laat morgen wel even weten hoe de echo was.Slaap lekker!Liefs, Maaike

Hallo!Succes vandaag met de echo Maaike!Hier tikken we vandaag precies de 37 weken aan, wow! Als ik er zo op terug kijk weet ik nog zo goed hoe het allemaal begon. Die eerste echos, de eerste kloppende hartjes! Het is al best een tijd geleden, maar voelt niet echt zo. In tegenstelling tot anderen van jullie heb ik al weken verlof, 23 november officieel maar ik was er al 2 weken eerder uit (vakantiedagen). Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet had getrokken om nog veel langer door te werken, dus heb echt wel respect voor een ieder die door gaat tot 36 weken! En ik was bang dat ik me dood zou vervelen, maar ik kom elke dag tijd te kort haha. Opzich gaat alles verder goed. Ik heb veel last van de indaling af en toe. Vreselijke steken onder in mijn buik. Zondagavond dacht ik dat de bevalling ging beginnen. Ik word moe van alles tegenwoordig. Een beetje stofzuigen en ik ben kapot. Ook mijn rug vindt het allemaal niet meer zo leuk. Helaas kon de fysio weinig voor me betekenen. Nog even doorbikkelen dus. Voor ons is het de eerste dus ook mentaal gaat er van alles door mijn hoofd! Ik kijk een beetje op tegen de bevalling, vooral omdat je je zo slecht kunt voorbereiden. Ben een beetje bang voor het onzekere, het niet weten wat er gebeuren gaat vind ik vreselijk. En soms denk ik ook waar ben ik aan begonnen. Wat moet ik met een baby?! Wij zijn gek op reizen en dat wordt straks allemaal anders natuurlijk. Hoe komt het precies met inkomen? Hoeveel kost zon kleintje nu écht? Hoeveel moet ik daarvoor werken om ook nog te kunnen sparen en leuk te leven? Hoe komt het met borstvoeding? Is het een hel zoals sommigen zeggen of is het het mooiste wat er is en valt het best mee? Allemaal vragen dus die van tijd tot tijd door mij heen gaan en me bezig houden. Niet meer dan logisch denk ik, maar toch! Verder heb ik er echt ook wel heel veel zin in hoor! Het zijn niet allemaal 'negatieve' gedachtes. Nog hooguit 5 weken! Het echte aftellen kan beginnen. Als ze maar niet voor 2019 komt vind ik alles goed. Succes allemaal met de laatste loodjes! Het aftellen is nu echt begonnen!

Hoi!Heb vandaag weer een uitgebreide echo gehad. Kind heeft zich keurig gedragen deze keer ?. Hartje goed in beeld gebracht en geen afwijkingen gezien. Het is een zogeheten onrijp hartje. Dwz dat de zenuwen rondom het hartje wat te klein zijn voor de grootte van het hart. Bij de 1000 kinderen die dit hebben, hebben er 999 hier met de geboorte geen last meer van. Bij die ene is er een aangeboren hartafwijking en deze is te zien op een echo. Hoef me dus echt geen zorgen te maken. Wel moet ik nu elke week op controle komen. Prima, geen punt, als dat alles is ?. Nog wel een fotootje meegekregen van het zijaanzicht van het gezichtje en voor het mondje een handje. Normaal is dat niet zo goed meer te zien op deze termijn. Ik ben gerustgesteld, da's mn gyn ook ?Liefs, Maaike 

@KirstenTT wat spannend, dat is al over 2 weken zie ik!!! Ben je er wel helemaal klaar voor? Hopelijk maakt de kleine man het je niet nog te zwaar de laatste dagen... Fijn in ieder geval dat de fotoshoot geslaagd was!@Papaatje wat leuk om weer wat van je te horen en wat super fijn dat het zo ontzettend goed gaat met je vrouw! Geniet samen nog even van die laatste weekjes!@Tinatjuh nou jah, ik vindt het gewoon knap als je het werken geestelijk en lichamelijk vol houdt tot de 36 weken! Bij onze eerste dochter wilde ik dat ook, maar zei mijn lichaam voor de 34 weken het is genoeg geweest. Nu had ik zelf al gezegd dat ik vanaf 34 weken met verlof wilde gaan, maar zat ik er met 32 weken doorheen. Super fijn om te lezen dat jullie kindje nu wel gedraaid is, maar vindt je dat geen omschakeling nu nog? Lekker dat je samen met je man nog even weg gaat, nog even genieten!!!@Wereldwondertje wat een spanning even, maar fijn dat ze dan alle tijd nemen en het zo goed uitzoeken dat jullie nu weer gerust gesteld zijn! En wat fijn om te lezen dat jullie zoontje de zwemles zo goed bevalt! Hier is het vanaf 0 tot 4 knuffelzwemmen en vanaf 4 abc. Ze werken hier met gekleurde bandjes. In het begin is het vooral spelenderwijs watervrij worden. Daarna gaan ze naar het diepen om daar aan te wennen, daar zit ons dochtertje nu. Vervolgens gaan ze duiken en door gaten zwemmen en daarna is het hier pas met kleding aan zwemmen en dan diplomazwemmen.@Mots ik ben het helemaal met je eens, respect voor de vrouwen die door werken tot de 36 weken! En ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, de last van de indaling en die angst/onzekerheid voor de bevalling! Het is voor ons dan wel de tweede, maar onze eerste lag in stuit, daalde niet in en ik had nog geen wee gevoeld toen ze haar gingen halen met de keizersnee, maar dat gaat nu allemaal anders zijn, want deze kleine meid ligt wel goed! Zelf heb ik wel het gevoel dat je het gewoon over je heen moet laten komen en er gewoon door heen moet gaan. Jezelf er tegen verzetten heeft geen zin, want ze zullen er toch uit moeten! En als ze dan eenmaal geboren is zullen jullie echt wel jullie weg met haar gaan vinden!Vorige week was ik voor de eerste keer op controle geweest in het ziekenhuis en alles was prima in orde. Begin van deze week mocht ik voor de tweede keer op controle komen... Vriend en dochtertje mee en het was voor haar de eerste keer dat ze haar zusje nu ook op het scherm ging zien, dus super leuk! Tot dat ze op eens twee weken achter zou lopen... Er werd besloten dat ik eind volgende week toch weer een afspraak zou krijgen, maar we moesten ons geen zorgen maken. De volgende dag werd ik op eens gebeld, de gynecoloog wilde me diezelfde dag nog zien op de kraamafdeling zelf en toen werd ik nerveus... Mijn vriend moest gewoon werken en ik wilde niet weg bij mijn dochtertje. Maar goed, mijn vader ging met mij mee en mijn moeder kwam oppasssen, super fijn die opa's en oma's! Ik heb aan de ctg gelegen en er is een nieuwe echo gemaakt waarbij nu niet alleen de groei van de kleine meid werd gemeten, maar ook werd gekeken of mijn placenta nog wel goed werkte en de doorbloeding in haar lichaampje wel goed was. Uiteindelijk was er helemaal niks aan de hand en mocht ik weer lekker naar huis! Geen opname en al zeker geen inleiding. Fijn dat ze ons gerust hebben kunnen stellen voor de feestdagen en ze hebben de afspraak voor eind volgende week gewoon laten staan. Ook hier is de kleine meid trouwens ingedaald en begint het allemaal wel wat zwaarder te worden. Iemand van jullie ook vermoeide voeten? Zijn er nog veel plannen voor de feestdagen of houden we ons allemaal een beetje rustig? Bij ons komt beide dagen de fam hier zo dat ik niet ver hoef te reizen en gaan we lekker makkelijk gourmetten.

Leuke en spannende verhalen weer hier, altijd fijn om jullie ervaringen te lezen.Vinden jullie het ook zo'n spannende tijd? Ik ben zo benieuwd wanneer en bij wie de eerste baby wordt geboren! As maandag ben ik 38 weken zwanger en nu een paar avonden gerommel gehad, maar afgelopen nacht ineens weer heel ruatig en goed kunnen slapen (nou ja, beetje vroeg wakker). We hopen nog steeds dat we geen kerstkindje krijgen (onze oudste is een week te vroeg met Pasen geboren), maar we zullen zien. Uiteindelijk bepaalt in ons geval gewoon de baby...Ik ben overigens wel een beetje klaar met alle kwaaltjes. Zeker met een flinke verkoudheid afgelopen week (heb nog nooit zo verstopt gezeten in mijn hoofd) en de kortademigheid die daarbij kwam kijken. Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op, kan ik weer nieuwe energie opbouwen voor de bevalling. Wij zijn met de feestdagen juist overal uitgenodigd (maar hebben ook iedereen in hetzelfde dorp wonen), zodat het geen probleem zou zijn als we ineens af moeten zeggen. Lekker relaxte dagen, dus. We kunnen overal aanschuiven zonder iets te hoeven voorbereiden!Fijne feestdagen allemaal alvast en succes met de laatste loodjes!

Terug
Bovenaan