Goedemorgen allemaal!Even offline geweest, want er is te veel gebeurd.Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie kerstliedje! Geniet van deze mooie dagen en hopelijk zijn jullie voor het nieuwe jaar thuis. (Is nog maar 1 dagje, maar toch). Hier ben ik er echt wel klaar mee. Allereerst heb ik vorige week 3,5 uur in het ziekenhuis gezeten. De gyn hoorde een rirmestoornisje van het hartje. 1,5 uur aan het CTG. Keurig hartfilmpje, leek niets aan de hand. Toch doorgestuurd voor een echo om het hartje te checken. Dit moest ik helaas alleen doen, want mn man moest de kleine uit school halen, want ja, die kwam gewoon thuis tussen de middag. Echo gemaakt: ja er was duidelijk een extra klopje te horen, maar gelukkig geen oedeem te zien Volgende dag terug voor een GUO, Een uitgebreide echo om alles extra te bekijken. Ook alleen, want manlief had een avonddienst en kon er niet vanaf... 45 min mogen kijken naar onze knul. Toch weer die irregulaire hartslag te zien en te horen. 8x per minuut. Zenuwslopend in de wachtkamer bijna een uur gewacht op mijn gyn om de uitslag te horen. Die onregelmatige hartslag zou de verklaren zijn door een onrijp hartje. Een afwijking welke voor 999 op de 1000 kids met deze afwijking met de geboorte al niets meer aan de hand is. Moet me vooral geen zorgen maken zei hij. Enigszins gerustgesteld maar huis.Vervolgens die vrijdag, een dag later, een heerlijk en gezellig dagje met mijn man gehad, zonder oudste. Echt even samen eruit. Kaartje gekregen voor Holland zingt kerst. Was erg leuk en vooral gezellig. Kleine had nergens last van, bewoog gewoon zoals normaal.Zaterdag vooral een drukke dag. 1 kerstcadeau kwam niet op tijd, dus moest hals over kop nog de stad in om een cadeautje voor mijn man te kopen. Daarna nog boodschappen doen. Al met al een zeer drukke dag. Had ik net de postbode gemist met een aangetekende brief. Geen idee waar die vandaan moest komen... manlief heeft die nog bij de supermarkt opgehaald en wat bleek: hij was van mijn werkgever. Heel verstandig had mijn man hem al geopend om te kijken waar het om ging. Mijn contract, welke 31 januari afloopt, wordt niet verlengd! Niets wat voor mijn verlof er op wees dat dat zou gaan gebeuren. Ik zit dus na mijn verlof zonder werk... tekst en uitleg heb ik weinig gekregen. Had de enalaatste werkdag voor mn verlof nog een functioneringsgesprek waar niet werd vermeld over slecht functioneren of hele grote problemen met mijn collega's. Had wel vermeld dat er veel onbegrip heerste tov mijn extra pauzes ed. Meer niet. Werd mij verteld dat dat ook zo bij een andere collega was die 2 jaar terug zwanger was. Zou zichzelf wel na mn zwangerschap oplossen. We gaan gewoon in april verder waar we gebleven waren werd me gezegd. Ik ben heel verdrietig geweest, daarna heeeeel boos, maar heb besloten: ze zijn mijn tranen en stress niet waard. Mijn kindje is belangrijker, het allerbelangrijkste momenteel. Ik ben er wel klaar mee, alleen helpt het niet om ontspannen de laatste 3 weken door te komen. Maar goed. Het komt allemaal wel goed. De laatste loodjes zijn begonnen. Nog 17 dagen en dan hebben we om deze tijd onze mooie zoon vast. Succes nog meiden! En pappaatje: hopelijk sta je niet machteloos naast je vrouw tijdens haar bevalling toe te kijken en kun je echt wat voor haar betekenen. Al zal ik je wel vast vertellen: alle meiden om mij heen, inclusief ikzelf, kropen in hun eigen coconnetje en lieten de wereld voor wat het is. Desondanks: geniet van een van de mooiste momenten ik je leven.Fijne jaarwisseling allemaal!Liefs, Maaike