Uitgerekend in januari

Ik sluit me graag bij de groep aan! Ik ben nu 35+5 zwanger van de tweede. Op 27 januari uitgerekend, maar ze mag van mij wel eerder komen. Alles is wel klaar. Helaas de griep nu, kon er nog wel bij.. Zodra dat over is mag ze van ons begin januari wel komen! De eerste is na een lange bevalling thuis geboren, nu moet ik in het ziekenhuis bevallen (medisch). Toch weer nieuw & spannend dus! 

Hier vandaag 36 wk. 4jan weer groeiecho. Heb overdag echt een slaapje van 90 min nodig om het vol te kunnen houden zonder iemabd een blauw oog te slaan haha.snachts val ik moeilijk in slaap..Nesteldrang in alle hevigheid toegeslagen. Ong alles gewassen in de kast. Moet nog ff lakentjes strijken,box in elkaar en vluchttassen klaarmaken... Gek idee dat ik dus binnen nu en 6 wk moeder ben! 

Goedemorgen allemaal!Even offline geweest, want er is te veel gebeurd.Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie kerstliedje! Geniet van deze mooie dagen en hopelijk zijn jullie voor het nieuwe jaar thuis. (Is nog maar 1 dagje, maar toch). Hier ben ik er echt wel klaar mee. Allereerst heb ik vorige week 3,5 uur in het ziekenhuis gezeten. De gyn hoorde een rirmestoornisje van het hartje. 1,5 uur aan het CTG. Keurig hartfilmpje, leek niets aan de hand. Toch doorgestuurd voor een echo om het hartje te checken. Dit moest ik helaas alleen doen, want mn man moest de kleine uit school halen, want ja, die kwam gewoon thuis tussen de middag. Echo gemaakt: ja er was duidelijk een extra klopje te horen, maar gelukkig geen oedeem te zien Volgende dag terug voor een GUO, Een uitgebreide echo om alles extra te bekijken. Ook alleen, want manlief had een avonddienst en kon er niet vanaf... 45 min mogen kijken naar onze knul. Toch weer die irregulaire hartslag te zien en te horen. 8x per minuut. Zenuwslopend in de wachtkamer bijna een uur gewacht op mijn gyn om de uitslag te horen. Die onregelmatige hartslag zou de verklaren zijn door een onrijp hartje. Een afwijking welke voor 999 op de 1000 kids met deze afwijking met de geboorte al niets meer aan de hand is. Moet me vooral geen zorgen maken zei hij. Enigszins gerustgesteld maar huis.Vervolgens die vrijdag, een dag later, een heerlijk en gezellig dagje met mijn man gehad, zonder oudste. Echt even samen eruit. Kaartje gekregen voor Holland zingt kerst. Was erg leuk en vooral gezellig. Kleine had nergens last van, bewoog gewoon zoals normaal.Zaterdag vooral een drukke dag. 1 kerstcadeau kwam niet op tijd, dus moest hals over kop nog de stad in om een cadeautje voor mijn man te kopen. Daarna nog boodschappen doen. Al met al een zeer drukke dag. Had ik net de postbode gemist met een aangetekende brief. Geen idee waar die vandaan moest komen... manlief heeft die nog bij de supermarkt opgehaald en wat bleek: hij was van mijn werkgever. Heel verstandig had mijn man hem al geopend om te kijken waar het om ging. Mijn contract, welke 31 januari afloopt, wordt niet verlengd! Niets wat voor mijn verlof er op wees dat dat zou gaan gebeuren. Ik zit dus na mijn verlof zonder werk... tekst en uitleg heb ik weinig gekregen. Had de enalaatste werkdag voor mn verlof nog een functioneringsgesprek waar niet werd vermeld over slecht functioneren of hele grote problemen met mijn collega's. Had wel vermeld dat er veel onbegrip heerste tov mijn extra pauzes ed. Meer niet. Werd mij verteld dat dat ook zo bij een andere collega was die 2 jaar terug zwanger was. Zou zichzelf wel na mn zwangerschap oplossen. We gaan gewoon in april verder waar we gebleven waren werd me gezegd. Ik ben heel verdrietig geweest, daarna heeeeel boos, maar heb besloten: ze zijn mijn tranen en stress niet waard. Mijn kindje is belangrijker, het allerbelangrijkste momenteel. Ik ben er wel klaar mee, alleen helpt het niet om ontspannen de laatste 3 weken door te komen. Maar goed. Het komt allemaal wel goed. De laatste loodjes zijn begonnen. Nog 17 dagen en dan hebben we om deze tijd onze mooie zoon vast. Succes nog meiden! En pappaatje: hopelijk sta je niet machteloos naast je vrouw tijdens haar bevalling toe te kijken en kun je echt wat voor haar betekenen. Al zal ik je wel vast vertellen: alle meiden om mij heen, inclusief ikzelf, kropen in hun eigen coconnetje en lieten de wereld voor wat het is. Desondanks: geniet van een van de mooiste momenten ik je leven.Fijne jaarwisseling allemaal!Liefs, Maaike 

Sterkte, wereldwondertje, klinkt heftig allemaal!Ik begin de onzekerheid een beetje zat te worden, hoor ;-). Op zich gaat het nog prima, als ik rustig aan doe. Maar met nog 8 dagen tot de uitgerekende datum merk ik dat ik het lastig vind om geen idee te hebben hoe het gaat beginnen, wanneer etc. Vandaag nog wat extra, omdat dit de dag was dat bij de oudste de vliezen braken (maar geen weeen, dus pas de volgende dag geboren). Harde buiken blijven komen en gaan de laatste dagen, vandaag wat menstruatiepijn die blijft zeuren. Iedere keer denk ik 'zou dit dan het begin zijn?' En tegelijk hoop ik dat ze nog een paar daagjes wacht tot het januari is, is een stuk handiger en extra dagen voor mijn man, natuurlijk ;-). Even van me afschrijven helpt vast al ;-). Herkennen meer mensen dit? Of nog niet, omdat ik zo te zien in de lijst als eerste ben uitgerekend (en de oudste een week eerder was, waar we dan ook al rekening mee houden)?Alvast fijne jaarwisseling iedereen!

Gelukkig nieuwjaar allemaal, ook namens ons nieuwe dochtertje! Na 27 uur gebroken vliezen zonder echte weeën (alleen af en toe voorweeen waar geen ontsluiting van kwam, heel frustrerend) zette de bevalling vannacht gelukkig toch nog spontaan door, zonder inleiden. Het was even heel heftig (10 cm ontsluiting in nog geen 1,5 uur is niet mijn grootste hobby ;-) ), maar om 1:20 vannacht kon ik ons meisje zelf aanpakken. En ook heel bijzonder om mee te maken; dit allemaal zonder persen. Ik heb een paar sterke persweeen gehad, maar die waren zo sterk dat ik ze weg moest zuchten om ervoor te zorgen dat het niet te snel ging (ivm scheuren). Dus de 'persfase' was zelfs zonder persen maar 3 minuten. Ik wist niet dat het kon...Nu heerlijk aan het genieten van ons dochtertje. Mijn man is ons zoontje halen, zodat hij ook met zijn zus kan kennismaken. Benieuwd hoe dat gaat!

27 jan. Stéphanie (Gebruiker10081556)(In verwachting van haar eerste kindje, meisje)Bevallen op 26 dec7 jan. Abena H(In verwachting van haar tweede kindje, meisje)Bevallen op 2 jan 8. Mots(In verwachting van haar eerste kindje, meisje)10. Gebruiker10077600(In verwachting van haar eerste kindje, jongen)11. KirstenTT(In verwachting van haar eerste kindje, jongen)13. NiRoFlo(In verwachting van haar tweede kindje, meisje)13. Sassooo(In verwachting van haar eerste kindje, meisje)14. Papaatje(In verwachting van haar eerste kindje, jongen)17. Superjuffie(In verwachting van haar tweede kindje, meisje)20. Wereldwondertje(In verwachting van haar tweede kindje, jongen)24. melissa-manoes(In verwachting van haar ? kindje, jongen)25. Tinatjuh(In verwachting van haar tweede kindje)26. xenaORthor(In verwachting van haar eerste kindje, jongen)27. Naatjuhh(In verwachting van haar derde kindje, meisje)27. MamavaneenBeebie(In verwachting van haar tweede kindje, meisje) @MamavaneenBeebie welkom in de groep! Hopelijk ben je weer snel opgeknapt! Hoe oud is jullie eerste kindje als ik vragen mag en is het een meisje of een jongen?@xenaORthor fijn hé die slapeloosheid. Gelukkig kan je overdag nog wel je rust pakken! Ben je er verder wel klaar voor?@Wereldwondertje wanneer moet je weer op controle in het ziekenhuis? Hopelijk blijft het allemaal goed gaan! En wat een rot actie van je werk, maar zoals je zelf zegt, jullie zoontje is nu even vele malen belangrijker en gelukkig weet je wel wanneer je hem uiterlijk in je armen kan houden!@Abena H van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Zo te lezen was het even heftig, maar wel allemaal goed gaan! Hoe heet ze als ik vragen mag en hoe was de kennismaking tussen broer en zus?Begin van de week was ik 38 weken en voelde ik ons dochtertje minder, dus zijn we naar het ziekenhuis geweest en heb ik een halfuur aan de ctg gelegen, echo gehad en dopler metingen, maar alles zag er goed uit. Vandaag een nieuwe afspraak voor een ctg en na een halfuur waren er geen uitschieters, dus moest ik op mijn zij liggen en toen ging het wel goed. Nu hebben we vrijdag weer een nieuwe afspraak voor bij de gyn en ctg... Zoals meerdere van jullie al aangeven ben ik ook wel klaar met alle onzekerheid en het afwachten en wil ik gewoon mijn dochter in mijn armen houden!

MamavaneenBeebie, welkom! Abena, Gefeliciteerd!! Hopelijk gaat alles goed met jullie! Hoe heet ze? En hoe voel jij je nu? Niroflo, ik ben 9 januari uitgerekend ipv 8. Maakt verder niet zoveel uit maar toch haha. Ik ben er ook klaar mee en nu al helemaal! Vannacht draaide ik me om in bed en schoot het in mijn rug. Dokter zegt acute spit. In combinatie met bekkeninstabiliteit is het allemaal niet zo fijn. Oh zo leuk, die laatste loodjes! Ik had al last van mijn rug nu kan ik helemaal weinig. Naast dat ik veel pijn heb ben ik ook super gefrustreerd. Ik wil nog zoveel dingen doen en heb er zon hekel aan om afhankelijk te zijn van anderen. Van mij mag kleine beebz komen. Alhoewel het misschien beter is als de ergste rugpijn voorbij is... Hmm lastig. Nog 5 dagen en dan is het eindelijk zover, de uitgerekende datum. Ik kan echt niet meer wachten. Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet. Spannend!!!Nog even volhouden meiden, we zijn er bijna! Hopelijk komen we de laatste weken nog een beetje zonder al te veel pijn door en hebben we gauw de baby in onze handen. 

Terug
Bovenaan