Uitgerekend in januari

Lotjeoudersvannu, ik snap wat je bedoelt met werk. Ik ben af en toe ook super misselijk maar heb gelukkig nog niet boven de pot gehangen. Ik werk in ploegen dus behalve in de vroege dienst kan ik gelukkig 's ochtends rustig opstarten. Maar helaas heb ik de misselijkheid met vlagen, de hele dag door. Ik blijf eigenlijk ook liever thuis maar denk hetzelfde als jij. Kan me moeilijk elke dag ziek melden. Vraag me ook af hoe anderen hier mee om gaan? 

Er bestaan ook tabletjes tegen de kisselijkheid, kun je bij de huisarts krijgen .heb ik wel baat bij gehad. Verder is het vooral goed naar je lichaam luisteren, gaat het niet dan niet gaan werken. Of op je werk afspraken maken dat je minder uren op een dagje werkt of later begint bijvoorbeeld. Op tijd de bedrijfsarts inschakelen, goed aan jezelf denken :)

Hi meiden!
ik werk als vertegenwoordiger waardoor ik me eigen agenda beheer. Dus de komende tijd plan ik alles wat minder druk in. Of geen vaste afspraken maar vooral spontane bezoeken bij klanten. Dus daar zit ik niet erg over in. Maar ik snap dat als je ‘kantoorbanen’ hebt om het maar zo te noemen dat het moeilijker is.
Vanaf wanneer vertellen jullie het op je werk?
ik denk ook echt dat we goed naar ons lichaam moeten luisteren, je werkgever is denk ik ook verplicht om hierin mee te denken? 
Succes meiden! 

Hoi mensen, ik ben helemaal nieuw hier, maar heb toch behoefte aan wat ervaringen van andere mensen.
Ik heb op 11 mei positief getest, de test gaf aan 3+ weken. Ik heb direct die dag nog de vk gebeld. Omdat ik een onregelmatige menstruatie heb wist ik niet meer wanneer de laatste was. Zij schatte in dat dit begin april is geweest. Op dat moment zou ik dus 5 weken zwanger zijn.
Dat zou betekenen dat ik inmiddels 8 weken zwanger ben, de uitgerekende datum valt dan net in januari 2018.
Ik heb woensdag mijn intake, dan wordt er ook een echo gemaakt, uitwendig of ook inwendig weet ik nog niet, dat ligt er aan of er wat te zien is uitwendig. 
Dit zou de eerste keer zijn. Ik vind het ongelofelijk spannend en ben de laatste weken maar met moeite doorgekomen. Ik heb continu het idee dat het vals alarm is of dat er iets niet goed is. (geen bloed whatsoever) Zijn er mensen die die spanning herkennen en wordt dit beter als je voor de eerste keer een positieve echo hebt gehad?
Tot nu toe was ik voornamelijk heel moe, geen aparte cravings en wat gevoelige borsten. Ook last van krampjes en een wat onrustige buik, geen extreme pijn of steken. 

Ja ik maak me ook steeds meer zorgen over mijn werk. Ik ben ook nog eens ambulant begeleider van kinderen, op vaste dagen en vaste momenten. Dit is dus geen werk waarbij flexibiliteit kan. Ik zit er best wel mee, want mijn misselijkheid wordt steeds erger (behalve zondagochtend dan, haha) en ik begin me echt heel ziek te voelen, de hele dag door. Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dat doen...
@fortybutfabulous, haha jaaa ik denk heel star dat het een meisje is! Mijn vriend sprak over "hem" en steeds zei iets in mijn hoofd "error". Nu spreekt hij me aan als "hey meiden", haha. Wel grappig want ik heb maar liefst 50% kans dat ik 'gelijk' heb ("zie je wel, ik zei het toch!").

Ben toch benieuwd of er iemand is die in een vergelijkbare situatie zit of heeft gezeten…

Toch even kijken of er bij iemand herkenning is...
Tijdens de zwangerschap van mijn eerste dochter kreeg mijn vader kanker. De verwachting was een paar maanden tot maximaal 1 jaar. Het was dan ook erg spannend of hij de bevalling zou redden. Gelukkig was dat het geval. De chemo werkte wonderlijk goed en heeft 3 jaar gewerkt. Hij is nu sinds een half jaar uitbehandeld. Mijn dochter is inmiddels 3.
Nu ben ik dus 7 weken zwanger van de 2e. Dit keer weet ik zeker dat hij de bevalling niet mee gaat maken. Hij gaat steeds verder achteruit. Dat maakt me natuurlijk erg verdrietig.  
We hebben onze ouders nog niet verteld van de zwangerschap.  Vind ook lastig hoe dit te vertellen aan mijn vader. Weet zeker dat hij super blij voor ons is, maar het zal hem ook verdrietig maken dat hij er niet bij zal zijn. 
Heb niet echt een vraag aan jullie, maar vroeg me dus af of er vrouwen zijn in een vergelijkbare situatie om wat ervaringen mee uit te wisselen

Pffff wat erg superjuffie.... ik heb helemaal geen ervaring in deze situatie maar misschien vindt hij het wel fijn om het al te weten zodat hij extra lang kan genieten van de gedachten dat hij nog een kleinkind krijgt? Ik weet het niet of het is extra moeilijk.. ik denk dat je met doen wat je gevoel je ingeeft. 

Wij hebben vandaag onze wurm gezien en een kloppend hartje? tranen liepen over mijn wangen ? ben verliefd op onze wurm (worm)  echo kwam nu uit op 7 weken en 1 dag! 13 januari uitgerekend! 1 cm is onze wurm!! 

Voor iedereem die morgen de echo hebben dit waren er veel geloof ik hoop dat jullie net zulk goed nieuws als wij hebben!! ?

Hee meiden, wat vervelend toch al die klachten. Ik ben de hele dag door wel misselijk maar raak er aan gewend en het is verder niet hinderlijk ofzo. We hebben vandaag onze 2e echo gehad, vorig week was er iets te zien maar heel klein. Nu hebben we een hartje zien kloppen!!! Jaaa wat een bijzonder moment. Was erg gespannen van te voren. Moest daarna ook even laten bezinken en nog ben ik wat voorzichtig met blij zijn. Zal wel door de miskraam komen, maar hoop dat de onzekerheid toch wat naar de achtergrond gaat en ik wat meer kan genieten. Manlief kan wat beter blij zijn hihi, ook leuk om te zien hoe een man ermee omgaat en hoe bezorgd en lief hij is. Was al lief hoor, maar nu extra lief haha. Gyn schat me nu op 6 weken. Over 3 weken mag ik weer voor een echo. Ben erg blij met alle controle, laat de echo's maar komen. 

Terug
Bovenaan