@Superjuffie, ik heb niet exact ervaring met jouw situatie, maar ik heb helaas wel ervaring met ziekte en rouw. Mijn vader is 2 jaar geleden overleden en mijn moeder is momenteel nog ziek. De verwachting is gelukkig wel dat ze haar kleinkind nog mee zal maken! Ik probeer me voor te stellen hoe het zou zijn geweest als ik, tijdens het eind van mijn vaders leven, zwanger was geweest. Aan de ene kant had ik dan denk ik het gevoel gehad dat ik hem met iets groots had opgezadeld terwijl hij druk bezig is met overleven, aan de andere kant lijkt het me ook iets dat hij graag weet van jou, want jij leeft hier op dit moment wel mee. Ook weet hij zelf ook al dat hij dood zal gaan, ik denk niet dat het zijn eigen pijn zal verergeren. Ik denk dat het hem goed zal doen dat jij nog een wondertje ter wereld zal brengen, hij leeft ook voort in zo'n nieuw leventje. Wetende dat het jou plezier zal brengen, geeft hem dit misschien zelfs geruststelling dat het met jou goed komt, ook als hij er niet meer is.
Nouja, dat zijn zomaar even gedachten die ik erbij heb. Als je ervaringen wilt delen, sta ik ook open voor contact buiten hier om, al weet ik heel eventjes niet zo goed hoe dan, haha.