Uitgerekend in januari

@Marbosch heel veel sterkte??
Dankjewel waitingfornumtwo ik krijg ook mijn 2e kindje.
ik heb een zoontje van 8 en jij ik heb het nog niet aan hem verteld hij is zo ongeduldig heeft hij van ze moeder, zal het denk ik bij de volgende echo wel gaan vertellen.
Heb jij het al verteld?
@20/01/2019 ken dat gevoel van niet willen overgeven ik vind dat zo erg, heb gelukkig ook nog niet hoeven doen.
Ik ben ook erg moe en inderdaad soms ook moeilijk in slaap kunnen vallen.
Ben volgens mij laatste menstruatie ook 20/01/2019 uitgerekend.
spannend allemaal ik mag mijn volgende echo ook bij de verloskundige doen en dat is al 12 juni dus dat schiet op.
sterkte allemaal met de kwaaltjes?

Marbosch, wat vervelend voor je! Heel veel sterkte.
Ik heb vandaag onverwachts al een echo gehad, dit omdat ik vanmorgen amper kon lopen van de pijn. Het bleek een blaasontsteking te zijn en een verrekte spier bij mijn heup...
Maar geluk bij een ongeluk kreeg ik voor de zekerheid een echo. Ik ben een paar dagen minder ver dan wij dachten, 6 weken en 1 dag uitgerekend 24 januari 2019. Helaas nog geen hartje kunnen zien maar het vruchtje zit op de goede plek en alles ziet er goed uit. Mijn afspraak voor volgende week blijft gewoon staan dus ik hoop dat we dan een hartje zien!!
Mijn verloskundige was trouwens heel aardig ik ben best preuts aangelegd maar bij haar voelde ik mijzelf wel op mijn gemak.
Ik heb zelf ook last van misselijkheid, voor mij werkt fruit yoghurt eigenlijk het beste. Als ik er 1 op heb dan kan ik een kwartiertje daarna al een cracker eten.
Fijn weekend allemaal!

Hoi meiden,
Wat een verhalen weer... en helaas niet allemaal positief. Ik denk aan jullie.
Hier gaat het op een mega vermoeidheid na, echt wel heel goed. Gestart met moeders voor moeders, maar ben gisteren en vandaag eigenlijk amper thuis geweest, dus morgen weer een nieuwe dag. 
Wat betreft werk: ik werkte voor mijn eerste fulltime. Heb toen 2 dagen per week ouderschapsverlof opgenomen. Dit was heel prettig, want toen ik ziek werd, kon ik mijn ouderschapsverlof stoppen (alleen on onvoorziene omstandigheden) en werd ik fulltime uitbeaald. Daarna ben ik 3 dagen blijven werken. Sinds november heb ik een nieuwe baan en werk ik 3.5 dag. Wij hebben de  mazzel dat mn schoonouders met pensioen zijn en altijd kunnen oppassen en mijn ouders, die nog wel werken, passen ook 1 dag in de week op. Daarentegen wil ik mijn ouders niet nog meer belasten, gezien ze ook al 4 dagen op mijn neefje passen. Het wordt dus waarschijnlijk wel een dagje kdv voor nummer 2. Mijn  (over 27 dagen) man, kan nogsteeds zijn ouderschapsverlof opnemen van de 1e en krijgt daarvan 75% doorbetaald. Dus ook dat gaat hij doen. Ik ben op woensdag de hele dag en op vrijdagmiddag vrij, dus het zal waarschijnlijk de maandag of dinsdag worden dat hij vrij neemt.
Wat betreft hooikoort: ik word er gek van! Ok hen van de huisarts loratadine gekregen. Deze mag je tijdens de zwangerschap slikken en helpen opzicht redelijk. Heb alleen afgelopen dinsdagavond/nacht 1.5 uur bij de huisartsenpost gezeten. Ik kreeg geen lucht meer. Uiteindelijk Ventolin gekregen. Bleek dat ik al nummer 4 die avond was. Hoest nu de longen uit mn lijf, maar de ventolin helpt wel gelukkig.
Ben nu aan het aftellen tot woensdag. Dan gaan wij hopelijk ons wereldwonder zien.
Succes allemaal weer.

Liefs Maaike 

@KirstenTT
Ik heb ook onwijs last van hooikoorts! Het is echt veeeel erger geworden sinds mn zwangerschap! Ik heb ook neusspray van de huisarts gehad, en ik bedenk me net dat ik vandaag naar de apotheek had gemoeten om tabletjes op te halen tegen de hooikoorts, ook voorgeschreven gekregen door de huisarts. 
Vorige week heb ik ook bij de kruitvat oogdruppels gehaald, die mochten ook gewoon tijdens zwangerschap. Opzich helpen die wel tegen de erge jeuk in mn rode ogen. 
Ik hoop dat het gauw een beetje minder word want ik zie er ook echt uit als een zombie. Ik had altijd wimperextensions en die heb ik er af moeten halen omdat dat echt niet mooi bleef en suuuuper irritant was. En ik hoef ook niet te proberen om me op te maken met dat gekriebel in mn ogen ?

#lekkerzeiken 
Haha

Ohja, nog wat....
Buikslapen.... hoe ga ik dat afleren? Ik lig namelijk áltijd op mn buik. Nu draai ik erg veel in mn slaap omdat mn borsten zoooo zeer doen (vooral als ik dus op mn buik lig)
nu kan t opzich nog wel, ondanks die pijn dan... Maarja... straks kan t niet meer met een dikke toeter! 

#HELP

Zo wat een hoop berichten weer. Even bijgelezen.
Veel positieve, maar helaas ook een aantal negatieve berichten. Heel veel sterkte voor iedereen met slecht nieuws! 
Ik mag over zes uurtjes... hahaha om 10.00 uur staat mijn echo gepland. In tegenstelling tot de vorige keer (3/1/17) toen het niet goed bleek, heb ik er nu veel zin in. Toen had ik denk ik onbewust al een verkeerd voorgevoel, ik was er toen al dagen mee bezig en was zo bang dat het mis zou gaan. Helaas klopte dat toen. Laten we hopen dat het nu goed is!! Spannend is het wel.
Dat ik nu wakker lig is niets nieuws. Deze hele week rond 3.30 wakker, dorst dus drink water, maar vervolgens zo misselijk.... Pfff.... Echt mega irritant. Afgelopen dagen eigenlijk ook veel te weinig gedronken. Zowel water als thee krijg ik amper weg. Terwijl ik normaal echt veel drink. Straks maar even aankaarten.
Ook ik ben een buikslaper, maar met die zere boobs nu al minder. Ik vermoed dat ik vanzelf wel een andere houding vind. Het moet wel! Straks een buik dus dan helemaal onmogelijk opnkjnbuik.
Zijn er al dames aangekomen? Ik merk dat ik door de misselijkheid een totaal ander eetpatroon heb. Normaal eet of drink ik bijna geen suiker, maar nu... Gisteren zelfs aan de cola om maar vocht te krijgen (terwijl ik normaal cola verafschuw) en eet vaak vanillevla, koekjes etc, normaal ook niet... Het is nog niet op de weegschaal te zien maar maak me er wel druk om. Ben klein (1,62) en wil echt niet vierkant worden!! Die misselijkheid maakt het niet makkelijker, ik moet eten en drinken van mezelf, dus dan maar ‘slechte’ dingen om iets binnen te krijgen. Herkenbaar?

Sterkte @Marbosch
@tinatjuh ik heb hetzelfde. Eerst veel gegeten maar sinds vorige week krijg ik veel minder binnen. 
@blauwevlinder bij mij was het voornamelijk ook suiker en met m'n opgeblazen buik voelde ik mij nu al tonnetje rond. 
Wij hebben dinsdag onze eerste echo. Ik heb nu afen toe last van krampen in m'n rug en lichte misselijkheid wat voelt als extreme honger. Mijn vermoeidheid wordt gelukkig minder of dat lijkt zo. Maar helaas ook 1/2 keer per nacht wakker en heel vroeg. 
Mijn dochtertje zit op de crèche al te zeggen dat ze een zusje heeft en als ze een baby ziet vraagt ze mij ook om een baby. We hebben haar nog niks verteld, maar blijkbaar wil ze het heel graag. Anderen gaan hierdoor wel vragen stellen. Nog even wachten tot mijn moeder terug is van vakantie en dan kunnen we het gaan vertellen aan iedereen. 

Terug
Bovenaan