Uitgerekend in januari

@Rozenblaadje: die stekende pijn kan inderdaad bandenpijn zijn volgens mijn verloskundige. Heb exact hetzelfde nl wat je omschrijft. 
Verder heb ik geen ervaring met soortgelijk werk, dus kan je daarin niet adviseren. 

@rozenblaadje
Hoi hoi, ik heb altijd gewerkt met mensen met een verstandelijke beperking en ernstig probleemgedrag. 
Ik snap je tweestrijd, aan de ene kant is het werk leuk en heb je een band met je cliënt. Maar nu ineens staat er een een kleine tussenin die altijd op de eerste plek zal komen te staan.
Ik ben bewust gestopt met daar te werken omdat cliënten als geen ander doorhebben dat je (nu ineens) voor ze terug gaat deinsen. Zodra ze die onzekerheid bij jou voelen gaan ze hun veiligheid opnieuw bij jou proberen te zoeken, en dit doen ze op de enige manier die ze kennen:
Wat doe jij als ik niet lekker in mijn vel zit, ga je weg of help je mij...
Vanuit jou verhaal is het bij jou werk misschien niet zo extreem. Maar ik denk dat je beter nu voor jezelf en je kleine kan zorgen. Je kan er maar beter tussenuit stappen nu je band goed is met je cliënt zodat je na je zwangerschap weer in kan stappen dan dat je negatieve momenten opbouwt, die voor je band met je cliënt en je kind niet goed zijn. 
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik kan me voorstellen dat als je dit soort momenten vaker mee maakt dat je gaat op zien tegen je werk, iets wat natuurlijk helemaal niet leuk is. 
Succes ermee in ieder geval!

@rozenblaadje, is een maagbeschermer/maagzuurremmer inderdaad. Ik voel me er echt weer mens door, maar ondanks dat Omeprazol schijnt te mogen volgens bijsluiter en farmaceutisch kompas voel ik me er rottig onder. Het wordt opgenomen door je bloed, dus komt hoe dan ook bij de kleine terecht. Rennies en gaviscon zijn maagzuurbindend, dat betekent dat ze alleen in je maag werkzaam zijn. Helaas werken ze daardoor meestal veel minder goed en heb ik er dus geen baat bij.
Morgen even bellen hoe de verloskundige denkt over deze oplossing voor die intense misselijkheid.?
Wat lastig van je werk, kan me voorstellen dat je in ieder geval extra oplettend wilt zijn. Kan je er moeilijk in adviseren, je weet eigenlijk nooit wat er gaat gebeuren. Als je erg geschrokken bent over die duw in je buik kun je de verloskundige bellen als je zou willen. Zij kunnen dan even kijken als ze of jij dat nodig achten.

Oh en de stekende pijn kan goed bandenpijn zijn! Maar ook gewoon hier en daar wat gerommel, er is toch van alles gaande. Ik vind niezen heel naar, als ik in bed lig en ik nies in een bepaalde houding kan ik echt even brullen van de pijn? Zo’n naar stekend gevoel.

Goedemiddag dames!
Ik ben vanochtend toch even langs de huisarts geweest voor de misselijkheid, was zo erg dat ik me moest ziekmelden op mn werk.. Nu heb ik speciale pilletjes gekregen Emesafene, iemand hier ervaring mee ? Ik vind het wel riskant dat je er erg surf van kan worden, houdt in dat is dus nog suffer word dan dat ik al ben sus ben benieuwd of ik daarmee wel kan werken.
En gelukkig is het eindelijk de week dat ik naar de VK mag ? kan niet wachten tot woensdag!!!
Liefs!

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om jouw ervaringen ook te horen Baloetje! Ik herken inderdaad wat jij zegt, dat het ervoor zorgt dat ik wat afstand neem en het kind dan juist gaat testen. Voor nu heb ik actie ondernomen door het in het gezin bekend te maken en te overleggen wat zij vonden. We hebben afgesproken dat ik afstand neem als hij overstuur raakt en anderen dit in mijn plaats op gaan lossen. Ook ga ik het hem zelf gewoon vertellen, dat vindt hij waarschijnlijk alleen maar heel interessant. Maar dat ga ik pas doen na mijn echo van morgen. Joehoee het is bijna zover! :D

Ik zou toch even de huisarts bellen over de omeprazol. Ik was vandaag bii de etos om wat spullen tegen misselijkheid te kopen en daar gaven ze aan dat ze geen omeprazol aanraadden. Dit moest echt eerst overlegd worden met de huisarts. Ze zei niet direct dag het niet goed zou zijn hoor, maar ook dat ik daar niet zomaar mee moest beginnen nu ik zwanger was. 

Ik heb emesafene geslikt bij mn vorige zwangerschap, had er soms wel baat bij, lang niet altijd. Echt veel suffer werd ik er niet van hoor!
Mijn zus heeft van de huisarts een drankje gekregen tegen misselijkheid/maagzuur.. misschien hier eens naar vragen?
Ik mag morgen om 11 uur naar de gynaecoloog voor een echo. Ben erg benieuwd wat de uitkomst gaat zijn. Ergens kan ik niet helemaal geloven dat het niet goed is. Heb een hartje gezien, er was ontwikkeling ten oozichop van de vorige echo en ik heb geen bloedverlies meer gehad... Maar verder heb ik ook weinig kwaaltjes, dit had ik bij vorige zwangerschappen wel, wat me weer onzeker maakt. Morgen krijg ik een inwendige echo, dit moet wel meer kunnen laten zien dan de twee uitwendige die ik heb gehad. 
Hoe dan ook, morgen heb ik wel duidelijkheid en dat is wel heel fijn. Emotioneel wrak hier op het moment

Terug
Bovenaan