Uitgerekend in januari

Ja hoor! Gisteren een frietje met frikandel én kroket op??
Ik voel me wel lullig daarna ofzo, dus vanavond maak ik rijst met kip en groente. En dat zonder misselijkheid.
Waar ik normaal altijd erg gezond eet heb ik nu echt een afkeer tegen groenten. Ik eet veel liever vette hap, pizza, lasagne, tortellini met een pakje kant en klare champignonsaus en dat soort dingen. Zo slecht! Als ik die keuze maak verplicht ik mezelf wel tot 200 gram rauwkost, maar het is niet goed natuurlijk en ook niet voor m’n lijn! Ik denk dat het met de misselijkheid te maken heeft/had want heb er nu minder moeite mee

Hoi meiden!
Leuk/leerzaam om jullie ervaringen weer te lezen. Zoals veel anderen ben ik ook onzeker. Ben nu 10 weken zwanger, maar voel me eigenlijk best goed. Niet meer misselijk sinds ik ijzertabletten slik. Verder voel ik eigenlijk niet veel. Had vandaag mn 2e afspraak bij de verloskundige en vroeg of ze me iets meer bewijs kon geven of alles nog goed is, maar dat kan ze niet. Ze zegt dat ze dezelfde testen hebben als in de winkel, maarja om nou elke keer een test te doen vind ik ook zo wat. 
Heb pas over 3 weken een echo! Dan ben ik dus 13 weken. Durf nog niks aan onze ouders te vertellen omdat ik zo onzeker ben en geen hard bewijs heb.. het voelt nog zo onwerkelijk. Kent iemand dat? 
Heeft iemand trouwens originele ideetjes om  de toekomstige opa's /oma's in te lichten? ?

Ik heb een genante vraag. Vanavond seks gehad met vriendlief, alleen deed dit ontzettend zeer. Ik ben (nog maar) 9 weken zwanger, hoort dit nu al zeer te doen? En hebben meer mensen hier last van? Vind het vreselijk. Hebben een hele periode 'problemen' gehad met seks en sinds ik gestopt ben met de pil was het een stuk minder pijnlijk. Nu komt die pijn weer terug.. help! 
Ik heb trouwens vanmorgen gemberthee gehad en was een stuk minder misselijk vandaag! Ideaal dus. Ben vandaag wel super moe maar dat kan ook van het warme weer komen natuurlijk. Fijn dat jij niet meer misselijk bent lotjeoudersvannu!
Ik reageer straks even op jullie verhalen, moest dit echt even kwijt.. 

Oei @mots dat is akelig zeg. Ik moet zeggen dat mijn libido de afgelopen weken erg was gezakt, maar vanmorgen wel kon genieten. Zonder pijn. Ik weet van een vriendin dat het bij haar in eerste en derde trimester ook niet alles was. Tweede trimester was het dolle boel zoals ze zelf zei. Hopelijk wordt het beter Mots!!
Ik ben ook iets afgevallen in gewicht, maar toch passen mn broeken niet meer dicht. Mijn eetlust is een drama. Normaal weinig/geen suiker en veel groenten, maar nu onherkenbaar. Vanillevla vaak in de avond, word iedere dag zo vanaf 16 uur misselijk. De vla lijkt een beetje te helpen. 
IJzertabletten.. heb je die op aanraden van verloskundige @Dutchgirlinsweden? Wel balen dat je nog zo lang geduld moet hebben zeg. Een spiekluikje zou zó fijn zijn! 
Jeetje @Baloetje wat een verhaal. Schrikken zeg! Veel beterschap!
Even een algemene vraag: staan jullie open voor een facebook? Of nog even wachten tot na vertel/tweede ronde? Ik vind deze site zo onhandig en sinds een week werkt de app niet meer (iphone6) na een update. 

@mots; ik heb een keer in het begin heel veel pijn gehad tijdens de seks,, toen wisten we het net een paar dagen,,, misschien was ik ook wel angstig toen ivm de baby of het schande kon hebben,, nu ben ik veel meer ontspannen en heb ik geen pijn meer... ik had ook het idee dat mijn baarmoeder misschien aan het veranderen was en dat het daardoor kwam... ik hoop dat de pijn nu weg blijft... ik heb het maar een keer gehad,, dus er is hoop voor je, het kan echt gaan kwaad voor je kindje. 

Fb; graag na de 3 maanden als alles wat zekerder is. Als de baby blijft plakken?

Haha wereldwondertje. Chocomel, fantastische naam. 
Wat heftig, baloetje. Kan me voorstellen dat je erg bent geschrokken. Gelukkig weet je nu wel wat het is. Wat zeiden je ouders vanavond en hoe heb je het bekend gemaakt uiteindelijk? 
Ik heb dat snackbar gevoel ook! Had vorige week zon zin in raspatat pinda. En nu hele tijd zin in een kaassouffle.. Qua eten staat vlees me het meest tegen. Mn vriend wil steeds barbecuen maar de gedachte alleen al, bah. Wel heb ik dan weer zin in biefstuk, maar ja...
Dutchgirlinsweden wat stom dat ze niet even een echo voor je wil maken zeg! Laat ook,13 weken.. ik had mijn eerste al met 8 en heb met 11 weken mijn termijnecho. Kan me voorstellen dat je knapt van de zenuwen.. maar positief blijven!  
Bedankt voor jullie ervaringen blauwevlinder en sassooo! Stelt me toch enigszins gerust. 
Voor mij ook fb nog even afwachten! Eerst zekerheid haha. Zag ook dat iemand een topic had gemaakt voor en appgroep, wil ik ook nog even mee wachten. 

@blauwevlinder
Ja ik had de ijzertabletten nog liggen na mn miskraam van vorig jaar. Ik voelde me nu weer lam en futloos en zag op de bijsluiter dat je et ook 1 per dag mag als je zwanger bent. Heb het gister tegen de verloskundige gezegd en ze zegt dat ik die gewoon door mag slikken. Maar voel me nu veel beter. Ook niet meer misselijk. 
@mots herkenbaar dat geen zin in bbq'en haha. Ja wel fijn dat je al een 2e echo met 11 weken hebt. Is voor jezelf gewoon veel prettiger. We wachten gewoon nog even af. 3 weken vliegen ook wel weer om. ?

Terug
Bovenaan