Hallo mamma’s in spé,
Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik ben momenteel 7 weken en 3 dagen zwanger van de 1e. Op 22 januari zou ik uitgerekend zijn. Dinsdag a.s. staat de eerste echo gepland, heel erg spannend allemaal....want wat als het niet goed is...kan er beter maar niet aan denken.
Ik lees al een paar weken mee en twijfelde steeds of ik nu wel of niet een bericht zou plaatsen. Had er eerst niet zo de behoefte aan, ook omdat ik nog niet veel voelde. Maar sinds een paar dagen sta ik ‘s ochtends op met misselijkheid. Gelukkig nog niet hoeven overgeven.
Naast dat me beroerd en belabberd voel, heb ik de hele dag het gevoel of mijn maag om eten vraag, honger dus. Maar zin in alles heb ik niet en ook koken staat me momenteel tegen. Waar ik wel enorme trek in heb zijn ham kaas croissants en als ik die niet in huis heb dan een cracker met kaas.
Daarnaast heb ik nog een probleem en dat is het eten van groenten. Ik eet sla en spinazi, maar daar houdt het wel mee op. Gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken dat ik te weinig voedingstoffen binnen krijg, uiteraard krijg ik wel te weinig binnen, maar zorgen om het kindje hoef ik niet te hebben. Bij mij is een knop om gegaan en ik besef me nu dat dit probleem aangepakt moet worden, ik ben dus nu in behandeling bij een diëtist en bij een psycholoog. Pas als de misselijkheid over is gaan we bezig met het aanpakken van dit probleem. Tenslotte is het wel belangrijk dat ik meer groente eet, moet het kindje dit natuurlijk later ook leren en dat gaat niet met een mamma die geen groente lust.
Dit was eigenlijk mijn verhaal wel, zal proberen af en toe eens een berichtje te plaatsen of ergens op te reageren.
Iedereen in ieder geval heel veel succes met alle kwaaltjes en ik hoop dat we er allemaal ook van kunnen genieten.
Groeten van ook een mamma in spé!