Uitgerekend in januari

Wat grappig om te lezen, al die dames hier die zwanger zijn en uitgerekend in januari! We kennen elkaar niet maar zitten allemaal in hetzelfde schuitje. k voel me echt nog totaal niet zwanger en voel me ook nog geen moeder. Zal vast groeien straks.@ Steefje snap dat je daarover in dubio zit; die foliumzuur. Maar... denk maar zo, onze ouders hebben het allemaal (de meesten) zonder gedaan. Dat komt echt wel goed, nu gewoon lekker nemen en volgens mij mag je tot 800 mcg per dag nemen, dus je zou tabletjes met 400 mcg dagelijks kunnen nemen en verder voedingsmiddelen met foliumzuur. (spinazie, broccoli, ei spruitjes, volkoren brood). De veilige bovengrens is 1000 mcg,

@Mots ja pff duurt echt enorm lang! Leuk dat we tegelijk op gaan :) Is het jouw eerste kindje? Heb je al kwaaltjes? Ik heb sinds vanmiddag ineens hele gespannen borsten haha.

Leuk om over andere aanstaande moeders te horen :) 
Ik weet nu sinds een week dat ik zwanger ben en onwijs veel emoties gieren nog steeds door mijn lichaam. Ik ben zo onwijs blij! Maar het moest inderdaad wel even bezinken, dat had ik ook. Ik denk omdat het allemaal zo snel is gegaan. Het willen is 1 ding, maar het de volgende maand al krijgen is ineens een enorm grote gebeurtenis! Ik heb er ook vooral last van dat ik panisch ben of het allemaal wel goed zal gaan. Ik heb nogal een moeilijke tijd achter de rug (waarin worst-case-scenaria na worst-case-scenario gebeurde), waardoor ik geneigd ben om ervan uit te gaan dat ook dit niet zo makkelijk zal gaan in 1 keer. Maar ik probeer maar zoveel mogelijk te ontspannen en te vertrouwen op mijn lichaam, ik heb er toch geen invloed op. Vinden anderen het ook zo moeilijk dat de eerste echo nog zo lang duurt? Wat zou ik het fijn vinden als ik nu al zou weten dat alles goed gaat!
Hebben jullie ook al een gevoel van moederinstinct? Ik voel me heel erg op mezelf en mijn lichaam gericht, alsof niks in de wereld meer uitmaakt. Ik vind het hierdoor ook best lastig om me op mijn werk te concentreren.

Ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger en heb vanavond iemand van Moeders voor Moeders over de vloer gehad. Dat voelt toch wel speciaal zo op Moederdag! Je kunt je aanmelden via de site van Moeders voor Moeders en zo andere vrouwen helpen die ook graag mama willen worden, maar waarbij hulp nodig is zoals icsi, ivf, iui etc.
Ik vind het fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die af en toe in de stress schiet. Het komt met vlagen en ik merk dat ik van hot naar her ga in gedachten. Wij leven enorm toe naar 22 mei, onze eerste echo, tot die tijd zal het qua gevoel nog wat geremd zijn. Eerst maar die echo om te kijken of er een hartje klopt.. Spannend meiden, maar wat speciaal om jullie ervaringen te lezen. Allemaal in hetzelfde schuitje, en wat voor 1!!

@rozenblaadje fijn dat je nu kan genieten! Het is inderdaad heftig, het was bij ons ook in 1 keer raak en was er echt van overdonderd. Ik ben nu wat kalmer, begin het rustig aan steeds leuker te vinden. 
Gek genoeg maak ik me niet zo’n zorgen om de kleine, ik vertrouw erop dat het goed gaat en dat als het niet zo is dat het zo moet zijn. Ik maak me dus vreemd genoeg veel zorgen over de praktische dingen. Ik betrap mezelf erop dat ik heel erg nadenk over mijn werk, bang dat ze er daar echt niet op zitten te wachten. Dat ze ‘moeilijk’ gaan doen als ik minder wil gaan werken. En dingen zoals; hoe breng ik de kleine straks naar het Consultatiebureau, of 1 a 2 dagen in de week naar het KDV zonder auto? (Rijangst). Of hoe ga ik tot het eind van mijn zwangerschap op de fiets naar mijn werk? Toch wel een kwartier fietsen, straks in weer in wind.
In al die praktische dingen zie ik dus nu enorm veel beren op de weg. Wou dat ik dat wat kon loslaten, of dat ik al antwoord had op die zaken. Hellup.. ? 

Wij Zijn zwanger Super Spannend,
We hebben al een zoon van 10 en dochter van 8.
Over 2 weken mogen we naar ons wonder gaan kijken, 
Kan niet wachten om het aan de hele familie te vertellen ?

Terug
Bovenaan