Uitgerekend in januari

Sterkte Forty! 
Ik heb een vraag, maak me zorgen. Vanaf deze week voel ik me eigenlijk een stuk beter en al helemaal in vergelijking met vorige week. Vandaag 10 weken en 3 dagen. En dat is natuurlijk hartstikke fijn, maar toch. Nu was ik vannacht aan het werk en kreeg ik ineens steken in mn ondedbuik. Het deed best wel zeer en heeft ook even geduurd voor het over was. Het steekt nu nog een beetje maar niet meer zo erg. Steeds denk ik is dit wel goed? Volgens vriendlief moet ik me geen zorgen maken maar ja vind ik makkelijk gezegd. Waarom zit er geen luikje in mn buik waar ik even door heen kan kijken??!
Anyway, herkennen mensen dit?  

Steken in je buik kunnen volgens mij heel goed je banden zijn. Heb ik ook wel eens. Vooral bij onverwachte bewegingen... 
Zou je er niet teveel druk om maken. Die pijntjes horen er allemaal bij. Ook steken. Je baarmoeder groeit gewoon. (Denk ik). 
Heerlijk dat je minder misselijk bent. Ik wacht ongeduldig af tot dat hier ook het geval is!!

Ik heb ook erg pijn in mijn buik al een paar dagen... vandaag toch maar even testen op een blaasontsteking. Misschien voor jou ook een idee Mots, als het een paar dagen aanhoudt? Mijn ervaring is sinds vandaag dat je verloskundige bellen heel prettig is :) Als je je zorgen maakt, gewoon erover bellen, ze nemen je heel serieus. Mijn VK zei dat we altijd nog de volgende echo wat naar voren kunnen schuiven als het geen blaasontsteking blijkt te zijn.
Het kunnen anders ook nog je darmen zijn. Die kunnen echt heel gemeen steken.

Goedemorgen dames,
Dinsdagavond heb ik mijn echo gehad. We hebben een mooi, kloppend hartje gezien. Heel bijzonder om weer mee te mogen maken!
Wat we ook gezien hebben, is dat de kleine in de aanleg een tweeling is geweest, waarbij het tweede vruchtje in een vroeg stadium is gestopt met groeien. De verloskundige noemde dit een 'vanishing twin'.
Het aparte is dat ik dit de vorige zwangerschap ook heb gehad. Blijkbaar heb ik een verhoogde kans op een tweeling. Beide keren 2-eiig.
Het was nog slecht te meten hoe ver ik ben. Volgens mijn berekening was ik dinsdag 8+3, maar dit zou ook wat korter kunnen zijn. 3 juli heb ik mijn termijnecho, dus dat weten we hopelijk meer.
Wat betreft de kwaaltjes, de vermoeidheid en misselijkheid is veel gekker dan bij mijn vorige zwangerschap. Vanmorgen moest ik weer op tijd uit bed om te gaan werken, maar voor mijn gevoel had ik nog wel uren kunnen slapen. Gelukkig is het bijna weekend. Van mijn borsten nu geen last. 
@mots, probeer je niet te druk te maken. En weet dat bij vragen en twijfel je altijd je verloskundige kan bellen. Wie weet kan zij je geruststellen.

Heel veel sterkte voor iedereen die slecht nieuws heeft gehad xx.  Ik heb me vandaag ook aangemeld, ik ben rond 14 januari uitgerekend. Op dit moment maak ik een lange reis door Europa (nu Slovenië) van 4 maanden in een klein busje, dat is heel fijn maar ook gek. Ik ben nog niet in Nederland geweest sinds ik weet dat ik zwanger ben (5mei). Daarom vind ik het nu ook een extra fijn idee om met jullie in contact te komen (als de WiFi het toelaat). In Kroatië heb ik een spoed echo gehad omdat ik in week 8 bloed verloor, de echo was gelukkig helemaal goed en hebben we het hartje gehoord (magisch!). Inmiddels kan ik wel aftellen tot we in Nederland zijn, nog 2,5 week en dan mogen we meteen op 5 juli de 12 weken echo doen, ik kan niet wachten! Mijn misselijkheid is nu flink afgenomen, dat is fijn maar ook spannend (vooral fijn omdat veel ovegeven in een bus van 5m2 niet fijn is kan ik je vertellen, haha). 
Ik ga nu de stad Ljubjana bezoeken
Liefs! 

Terug
Bovenaan