Uitgerekend in januari

Hi meiden!
Mijn naam is Siena en in verwachting van ons eerste kindje. Uitgerekend de 9e van Januari, dus vandaag 14 weken & 2 dagen zwanger. We weten het geslacht al, we krijgen een meisje ?
Heb tot nu toe nog geen kwaaltjes gehad behalve erg moe en constipatie maar doe het lekker rustig aan.
Op onze laatste scan zijn we erachter gekomen dat ik een laag liggende placenta heb en als dat zo blijft ik waarschijnlijk een keizersnede krijg, waar ik erg van geschrokken ben want ik wil natuurlijk een normale bevalling maar goed, dokter zei dat ik me geen zorgen hoef te maken nog omdat het nog makkelijk kan veranderen. 
Ik woon in Zuid Afrika, ben 7 jaar geleden hier naar toe verhuist, dus ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden zodat ik lekker met Nederlandse meiden kan praten over het zwanger zijn.
Veel liefs Siena 

Hi meiden!
Mijn naam is Siena en in verwachting van ons eerste kindje. Uitgerekend de 9e van Januari, dus vandaag 14 weken & 2 dagen zwanger. We weten het geslacht al, we krijgen een meisje ?
Heb tot nu toe nog geen kwaaltjes gehad behalve erg moe en constipatie maar doe het lekker rustig aan.
Op onze laatste scan zijn we erachter gekomen dat ik een laag liggende placenta heb en als dat zo blijft ik waarschijnlijk een keizersnede krijg, waar ik erg van geschrokken ben want ik wil natuurlijk een normale bevalling maar goed, dokter zei dat ik me geen zorgen hoef te maken nog omdat het nog makkelijk kan veranderen. 
Ik woon in Zuid Afrika, ben 7 jaar geleden hier naar toe verhuist, dus ben erg blij dat ik dit forum heb gevonden zodat ik lekker met Nederlandse meiden kan praten over het zwanger zijn.
Veel liefs Siena 

Hoi! 
Even een update!
Het gaat gelukkig weer wat beter met me! Ben onwijs ziek geweest, zoals ik jullie al vertelde bleef ik maar spugen. Ben eergisteravond laat nog naar t ziekenhuis gegaan om tabletjes te halen tegen de misselijkheid. Eigenlijk zou ik die de volgende ochtend bij de huisarts ophalen maar ik hield het echt niet meer. Ik hield echt niks binnen, al nam ik een klein slokje water, meer dan dat kwam er dan uit. Ik was doooodop!
Nu gelukkig 2 nachten goed geslapen, en weer goed gegeten en gedronken. Wat een wonderpillen! 
Ben nog wel moeier als normaal, dus ik probeer dat nu een beetje in te halen! 

Slaap lekker alvast! Liefs, I ?

Nou ben gisteren toch wel even geschrokken. Heb al een tijdje pijnlijke steken in mijn linkerborst. Vooral als ik lig of diep inadem. Maar had het afgeschoven op stress of de baby.
Tot het gisteren toch wel erg heftig werd. Toen ben ik naar de huisartsenpost gegaan met de hoop dat het een spier oid zou zijn. Maar de huisarts was er niet gerust op. Dus zat ik ineens op EHBO. Na alles van een bloedonderzoek tot hartfilmpje tot ct-scan, hadden ze het meeste uitgesloten en houden ze het voor nu op maagzuur :/ 
Als het erger word moet ik weer gewoon terug komen. Alleen bij de CT scan zeiden ze dat ze dat normaal niet doen in een zwangerschap maar dat het risico echt super klein was :( ben nu wel blij dat we maandag een echo hebben

Hoi!
@Naatjuh, het zit je ook allemaal niet mee. Pak je rust meis, echt. Ga desnoods halverwege de dag gewoon even op bed liggen. Je hoeft niet te slapen, als je maar rust.
@20jan2019, balen dat je je zo ziek hebt gevoeld. Ik kan er niet echt over meepraten, hoewel ik sinds een week of 2 ineens ook spuug. Alleen s avonds. En echt niet altijd. Ik kan dan op de een of andere manier de lucht van mijn eigen urine niet verdragen ?.
Gisteren bij de gyn geweest. Kregen een korte verrassingsecho en hij liet het hartje nog even horen! Kan ik niet vaak genoeg horen ?. Wat een fijne man zeg! Over 2 weken een belafspraak om het behandelplan door te spreken. Hij wil nl graag overleggen met de verloskundige over mijn geschiedenis en het vervolgtraject nu. Ook wil hij mijn nierfunctie laten testen in het bloedonderzoek, omdat deze schijnen verminderd te functioneren door de chemotherapie. Die hebben het toen zwaar te verduren gehad. A.s. woensdag weer verloskundige en dan zitten de afspraken er voorlopig weer even op. Ook de echo's krijgen we voorlopig niet, denk ik. Wel straks natuurlijk de 20 weken Echo en ik krijg sowieso een of meerdere groeiecho's. Wel fijn dat ik zo gemonitord word. Met 34 weken wordt ik iig overgedragen naar de gyn en zal ik een geplande keizersnee krijgen! O, ik ben zo blij!!! Dat was geen enkel probleem. Sterker nog, hij was ook wel blij dat ik dat graag wilde, want de kans op complicaties na een eerdere sectio zijn zeker aanwezig. 
Lieve meiden, en papaatje, fijn weekend en geniet van het weer!
Liefs, Maaike

@bijnaam Sab bandenpijn? Is dat niet gek als je daar nu al last van hebt? 
@20jan2019 Mooi dat het weer wat beter gaat, hopelijk blijft het zo! 
@naatjuh, heb je misschien te veel gedaan dan? Misschien toch meer rusten?
Fijn weekend!

@Mots: ik heb er ook al last van. Is niet heel gek. Zeker niet als het de 2e is. Als ik een verkeerde beweging maak, ga ik soms echt door de grond.
Liefs, Maaike

@wereldwondertje het is mijn eerste. Maar dat door de grond gaan soms herken ik echt. Gister deed ik mijn slipje aan en tilde daarbij mn voet omhoog, deed vreselijk zeer. Ik dacht misschien moet ik gaan testen voor blaasontsteking maar eigenlijk heb ik verder niks wat daar op wijst. 

Terug
Bovenaan