Uitgerekend in maart 2018

Ha allen, 
Leuk! Ook een Nederlands forum voor dames die in maart 2018 zijn uitgerekend. Ik wist niet van het bestaan van dit soort fora af, maar kwam in de smartphone-app Babycenter al een engelstalig forum tegen. (Welke apps gebruiken jullie?)
Voor mij (28j, eerste keer zwanger, voorlopig uitgerekend op 14/3/2018) is het nu een week geleden dat ik een positieve test zag, en het idee begint te wennen. Ieder ochtend dat ik weer met pijnlijke borsten wakker wordt ben ik blij, omdat dat het enige is waaraan ik merk dat ik zwanger ben. 
Deze week heb ik al drie etentjes gehad waarbij ik m'n best moest doen het geheim te houden. Ik heb verschillende strategieen gebruikt, 1 keer zelf drankjes gehaald bij de bar (zodat ik voor mezelf alcoholvrij bier kon bestellen die ze in een gewoon bierglas schonken). Eén etentje zat mijn vriend naast me en die dronk twee glazen leeg (die van hemzelf en die van mij), ik zette het glas af en toe wel aan m'n mond, maar nam geen slok. De derde keer heb ik een lekkere home-made lemonade besteld omdat ik zogenaamd hoofdpijn had na het harde sporten.
Onze termijnecho staat gepland op 16 augustus (10w), maar de eerste afspraak verloskundige op 3 augustus (8w1d). Voor €35 hebben we dan ook een vroege echo ingepland (moeten jullie ook betalen voor de vroege echo?). 
Het weekend erna gaan we op familieweekend ter gelegenheid van de verjaadag van oma en dan willen we het fotootje van de eerste echo graag aan haar cadeau geven, hopen dat er dan al iets te zien is ;-) 
Over sporten. Ik fiets regelmatig (wielrennen) en heb aan deze link nu al veel gehad. 
Hoop snel van jullie te horen! Leuk! 

Gefeliciteerd met je zwangerschap fos! 
Leuk idee dat van die verhuisdozen. Ik ga de opa en oma's het grote voorleesboek geven en een gedichtje erin. Voor mijn broers weet ik het nog niet. 
Over het sporten ik merk dat het bij mij echt met veel moeite gaat en door het slechte slapen weinig energie heb ook het gevoel dat ik minder zuurstof heb en ik heb het tijdens het rennen zo mega warm! Ik doe het ook echt wel wat rustiger aan. Is bij jullie je temperatuur ook hoger als anders? Scheelt bij mij soms wel een hele graad! 

Ik ben (volgens internet) op 5 maar uitgerekend. Maar heb aanstaande vrijdag al een echo. Ik hoef hier niet voor te betalen! Heb je geinformeerd bij andere praktijken in de buurt? Ik zit in Utrecht.

Leuke aankondiging ook, ben je wel al verhuisd voordat je bent uitgerekend?

Leuk om al jullie verhalen te lezen. Voor de nieuwe dames in deze groep, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Wij hebben 1 augustus de intake met vroege echo, maar die hoeven we niet zelf te betalen. Wellicht kun je je zorgverzekering nog bellen met de vraag of je het kan declareren? 
Gisteren had ik een feestje en er werd gelijk een glas witte wijn aangeboden. Het was even lastig, maar ik ben er goed onderuit gekomen. Zeggen dat ik nog moest rijden kon ook niet, want het feestje was bij mijn overburen. 
Nog 2 weken dan hebben we de echo. Ben dan 8+3. Spannend, nog even geduld. Vinden jullie het ook zo lastig, het wachten?

Deez, ja ik vind het ook lastig om te moeten wachten maar ben liever wel wat verder in de zwangerschap dan het al zo vroeg te vertellen denk ik.. 
En de andere kant is ook dat het wel heel spannend is dat je samen een geheimpje hebt wat niemand nog weet dat maakt het ook wel weer leuk. Wij mogen ook over twee weken naar de verloskundige en ik hoor morgen wanneer de echo is! Hopelijk al snel. Wat ik begreep is de echo verzekerd in het basispakket. 

Hallo allemaal morgen ga ik sporten met een vriendin bij die sportschool zit een zwambad met sauna weten jullie een goede smoes on niet de sauna in te gaan? Ze weet dat ik dat normaal niet zou over slaan 

Hoofdpijn? Beetje simpel, maar zou met hoofdpijn er niet in willen ?
Iedereen van harte gefeliciteerd trouwens. Leuk he al die geheimpjes!

Hallo allemaal,

vrijdag voor het weekend testje gedaan en we zijn echt zwanger van onze eerste :D

heel spannend allemaal. We hebben gisteren mijn ouders het verteld, eerste kleinkind, dus extra spannend. Heb bij de ikea babyspulletjes gekocht en dat als cadeautje gegeven, bij de verbaasde blik de positieve test laten zien, gegarandeerde tranentrekker :p

We zitten nu ergens in week 5, dus nog erg pril allemaal. Wel al last van kwaaltjes.., inderdaad dat ongesteldheidsgevoel nog in mn onderbuik bij vlagen. Verder sinds gisteren misselijk (jippie :s) en erg gevoelige borsten.. vooral dat laatste helpt niet mee met slapen.., ik slaap normaal op mijn buik en dacht daar nog even paar weken van te kunnen genieten...., niet echt dus. Maar ach, alles voor de kleine frummel :)

Terug
Bovenaan