Uitgerekend in maart 2018

@larissaselina, fijn dat je gerustgesteld bent, ondanks dat er misschien nog weinig te zien was. Klopte jouw eigen berekening met de berekening van de vk? 

@BarbaradenHoed, ik hebruik de davitamon Compleet Mamma supplementen, daar zit alles in en die hoef je maar 1x per dag te slikken, wel zo makkelijk. Het is wel een dure grap, maar ik hoop dat hij binnenkort weer in de aanbieding komt bij een van de drogisten. Vorige keer had ik twee voor de prijs van een.

@JL, bij mijn verloskundige kun je ook kiezen voor groepssessies in plaats van een-op-een begeleiding. Centering Pregnancy noemen ze het geloof ik. Eerst dacht ik dat dat voor mij niet hoefde, maar in het tijdschrift dat ik van Moeders voor Moeders kreeg las ik er een heel positief stuk over, dus ik denk toch dat ik daaraan mee ga doen.

Gister ben ik ook begonnen voor Moeders voor Moeders, dat geeft in ieder geval het gevoel dat het echt is. Want ik maak me vooral zorgen omdat ik weinig kwaaltjes heb verder. Niet extreem moe, niet misselijk.. alleen die borsten blijven maar pijn doen. Heb al weken mijn zachte sport-bh's aan :p

Ja het nadeel van zo vroeg is dat ze het niet goed kunnen zien. Ik dacht samen met de dokter dat ik 8 weken en 1 dag ben. Maar de verloskundige denkt dat ik 7 weken en paar dagen ben. Ik moet over drie weken terug komen voor mijn tweede echo en dan kan hij meer zien. 

@larissa, wel fijn in ieder geval dat er iets te zien was. Nu weer afwachten tot de volgende echo dus spannend allemaal. 
Ik vind het ook wel raar dat de berekeningen van het aantal weken zo verschillend kan zijn, ben bij mijzelf dan ook wel benieuwd hoe dat is. Volgens eigen berekeningen 7+2 vandaag. 
Gebruikten jullie trouwens ook ovulatietesten toen je nog zwanger probeerde te worden? Want dan is het toch aardig nauwkeurig zou je denken. 

Nouknouk ik heb ook bloedingen en heb ze nog steeds al drie weken. Heb hier voor ook een vroege echo gehad. Wat heeft het me gebracht. Nog steeds in onzekerheid zitten omdat ik niet 6+4 was maar nog korter zwanger ben. En langer moet wachten op uitsluitsel. Bij 8 weken kunnen ze je on iedergeval zeggen of het goed of niet goed is. Ik kan de vk en gyn zo vaak bellrn als ik me ongerust maak vinden ze niet erg. Dus hou vol.

Dag dames,
Wat veel reacties/berichtjes.. heb even niet gekeken en nu zijn er al weer 3 pagina's bij.. leuk om met zoveel te zijn!
Wij hebben gisteren eerste echo gehad.. alles zag er naar behoren uit, passend bij de fase waarin de zwangerschap nu is (6+6). Omdat het zo vroeg was,was het wel inwendig. Het was heel klein maar we hebben een kloppend hartje gezien (dat was vooral fijn voor mijn man want dat was voor hem de bevestiging dat het dus ook daadwerkelijk leeft). Nu over 2 weken nog een keer naar het zkh voor een echo en als dat allemaal oké is mag ik ook naar een verloskundige praktijk.
@ nouknouk wij gaan het deze week en volgende week vertellen aan de mensen die voor ons heel belangrijk zijn. Ze moeten dan nog wel hun mond houden tot 12 aug. Ofzo want dan heb ik een tweede echo gehad en vind ik het niet zo erg meer.. na die tijd zal ik mij "bekend" maken.
Ik denk dat het verschil van echo inderdaad persoonlijk is. Ik heb vruchtbaarheidsproblemen waardoor ik al bij fertiliteit arts in behandeling ben. Die doen vroege echo's maar wel altijd inwendig. Het is bij mij gelukt om zwanger te worden zonder "hulp". Ik heb van tevoren wel clomid  (medicijnen) gebruikt maar had nu een eigen cyclus die ze dus in de gaten hebben gehouden  (ik zat zo nog. 2 a 3 x in de week in het zkh). Bij mij was er ook door het gebruik van die medicatie een verhoogde kans op twee-/meerling. 
Succes met vertellen en veel plezier met vertellen  (ook voor alle andere dames).
@ fos 
Ik ben absoluut geen celebrity.. Ik hou mezelf juist op de achtergrond. Ik werk op een plek waar veel mensen komen. De grootste doelgroep is (ouder(s) met) kind(eren). Het lijkt mij voor mezelf handig als mijn collega's ook op de hoogte zijn voor ik mij bekend maak ;)
@ boemerang wat spannend dat je nu moet wachten! Ik hoop met jou mee op een goede afloop. Ik heb er een tijdje geleden even doorheen gezeten en de psycholoog zei mij toen: investeer in je hobby's. Misschien is dit ook een goede tip om niet zo'n "last" te hebben van een wachtgevoel of tegen de spanning?!
@ gebruiker250624
Als ik lees dat je dochter voor je kookt (wat fijn!) Is ze denk ik oud genoeg om dingen te begrijpen. Vertel haar gewoon dat je niet alleen moe bent omdat er een kleintje groeit maar omdat het een spannende tijd is. Vertel haar (naar leeftijd) hoe een kindje groeit en waarom het allemaal zo spannend is. Als ze oud genoeg is begrijpt ze misschien zelfs de kwestie dat hormonen  (boodschappertjes bijv als ze nog wat jong is) soms in de war zijn en omdat ze door de war raken dat ook met jou gebeurd. Ik denk dat erover praten ook fijn voor haar kan zijn omdat ze er daardoor bij betrokken wordt. 
Ik heb ook best last van vermoeidheid en pijnlijke borsten (en daardoor ook last van mijn schouders/nek). Mijn man staat er bij te juichen als ze zeer doen (niet om de pijn maar dan roept hij "yes ze groeien, krijg ik er meer van!) Ook steeds verschrikkelijke hongerbuien. 

Voor andere dames hoe reageren jullie partners (als deze in beeld is) op al die nieuwigheden ? 
Heb me vandaag aangemeld bij moeders voor moeders. Ben benieuwd hoe dat zal zijn.

Zo dat was een heel bericht. Sorry als er spelfouten of rare zinnen in staan maar heb geen energie meer om het eerst na te lezen.
Voor alle dames, ik duim dat het voor allemaal goed mag gaan.

@Nouknouk wat jammer dat de vk je niet direct laat langskomen. Toen ik een mk had, nog voor de buikkrampen e.d. mocht ik direct (op zaterdagochtend) langskomen voor een echo. Er was toen ook nog weinig te zien, ik was toen net 5 weken. Een week later nog een echo gehad om te kijken of alles weg was. 
Wat jammer dat de timing van echo's zo verschillen.
Wij moeten nog tot dinsdag wachten voor de eerste echo. Hopen dat we een hartje zien kloppen. Aan de klachten/kwaaltjes die ik nu heb merk ik wel dat het anders is dan bij de vorige zwangerschap (mk). Ik ben erg moe en misselijk. 

Hoi dames,
Wat leuk dat het zo'n actief forum is!
Je eigen berekening kan anders zijn dan wat je vk zegt naar aanleiding van de echo omdat het bij de een langer duurt dan bij de ander tot het ingenesteld is. Vanaf dat moment vind er pas een deling plaats. Zoiets heb ik er nog van onthouden toen ik zwanger was van mijn zoontje. Toen dacht ik een week langer zwanger te zijn en heb ik het nagevraagd

Hi ladies,
Ik onderga nu vermoedelijk een miskraam. Vanmorgen een stolsel verloren dat op het vruchtzakje lijkt, veel bloedverlies en krampen. 
Ondanks mijn nuchtere instelling heb ik er meer verdriet van dan ik had gedacht. Ik weet dat ik niet de enige ben en dat is een schrale troost. 
Morgen nog contact met de vk en dan weer verder denk ik. 
Ik hoop dat bij jullie 'alles op zijn plaats blijft zitten'. Voor nu stop ik even met het forum. Succes allemaal! 

Terug
Bovenaan