Uitgerekend in maart 2018

Oh super zeg geheimpje! Nu inderdaad een hoop dingen om over na te denken ook dat hoort erbij. 
Zou willen dat mijn echo ook al dichtbij was.. Nog 18dagen dan ben ik als het goed is al bijna 11 weken ? 
Nou lekker nagenieten meiden! 

Hoi dames,
Ik heb pas gelezen tm pagina 6 dus nog niet helemaal bij maar toch even een berichtje. Volgens voorlopige berekeningen ben ik eind maart uitgerekend en vandaag precies 6 weken zwanger! Maar omdat ik onregelmatig ben verwacht ik dat het korter is en de datum begin april zal zijn dus ook in dat topic lees en schrijf ik mee. Ik vind het gewoon leuk om te kletsen haha
Ik heb vooral heel veel last van krampen. Vandaag is het heel erg, alsof ik zwaar ongesteld moet worden! Vanochtend bij de huisarts geweest voor een "zwanger en nu" gesprekje en hij heeft meteen een verloskundige aangeraden. Zolang ik geen bloed verlies moet ik me geen zorgen maken over de krampen maar dat is moeilijk. Verder de hele dag misselijk maar dat heb ik al sinds ik gestopt ben met de pil dus daar ben ik aan gewend. Meer vermoeid, pijnlijke borsten en sneller trek maar over het algemeen valt het mee.
Dit wordt ons eerste kindje. 24 aug eerste echo en 5 sept eerste gesprek met de verloskundige. Ik kan niet wachten en hoop gewoon zo dat alles goed is!
Ik ga nog even verder lezen wat jullie allemaal geschreven hebben. Ik durf nog niet te zeggen gefeliciteerd allemaal want ik weet niet of er ook slechte berichten tussen zitten...

Het is inderdaad of de nipt of de combinatietest. De combinatietest geeft een kansberekening en je krijgt dus een extra echo. De nipt is gewoon bloedprikken, geen echo, maar wel heel nauwkeurig. Als er niets te zien is, dan is dit voor 99,9% zeker. 
Wij neigen meer naar de nipt om wat meer zekerheid te hebben. Gezien mijn leeftijd van 25 hoefde ik me volgens de verloskundige niet heel ongerust te maken.

Hoi dames,
Heb de afgelopen dagen wel meegelezen maar had niet de puf om te reageren. 
Wat fijn dat de meesten van jullie inmiddels de eerste echo hebben gehad en dat de uitslag goed was! Dat geeft wel een stukje rust denk ik. 
Zelf heb ik contact gehad met de vk omdat het bloedverlies zo snel stopte. Volgens haar niks aan de hand en kunnen
we direct verder met proberen zwanger te worden. 

Hallo dames,

wij weten sinds vorige week maandag dat we zwanger zijn.Getest omdat ik 7 dagen overtijd was en wel veel menstruatie klachten had. Sinds 2 dagen heb ik nog amper klachten, niet misselijk, niet moe en mijn borsten doen alleen zeer als ik ze vastpak.

dus ik begin nu te twijfelen. Ik zou nu 6+3 zijn, de afspraak met de K is pas over 14dagen! Maar de symptonen zijn zo goed als weg, ik heb geen bloedingen oid gehad maar toch, ik twijfel of alles nog wel goed zit.

iemand hier ervaring mee?

Hallo allemaal!
ik ben nu 9 weken zwanger (theoretisch) ik ben uitgeteld op 7 maart. 
Ik ben in verwachting van ons tweede kindje. Onze zoon is 4 jaar nu net geworden. Het aantellen voor een volgende zwangerschap heeft langer op zich laten wachten. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het HELLP-syndroom. Mijn lever en nieren deden hun werk uiteindelijk niet meer goed. Ik ben hier toen zo erg ziek van geweest en uiteindelijk ben ik van het ene ziekenhuis naar de andere getransporteerd. Uiteindelijk in het radboud nijmegen bevallen. Ik heb hierna een flinke nabloeding gehad omdat mijn rode bloedlichaampjes afgebroken werden, wel meer dan 3,5 liter verloren! Gelukkig leven we nog. Nu ben ik voor deze zwangerschap hier wel weer huiverig voor.
zijn hier nog meer mensen die het hellp syndroom hebben gehad? 
Ik moet vrijdag 4 augustus voor het eerst naar de gyneacoloog. Ik vind het allemaal best wel spannend…

graag wil ik weten of er nog meer mensen bij hun eerste kindje of eerdere zwangerschapen pe/hellp-syndroom hebben gehad en hoe ze hier nu mee omgaan.

Goedemorgen!
Gefeliciteerd Robje88, Joycke en Bollebuikie!
@Bollebuikie wat spannend voor je, hopelijk gaat het deze zwangerschap allemaal naar wens. Ook ik heb 4 aug 1e echo en intake, ik kan niet wachten? Je wil zeker weten dat het in orde is en dan kunnen we het de familie gaan vertellen aankomend weekend!
Ondertussen heb ik weinig klachten buiten het erg moe zijn. Vaak krijg ik smiddags of begin vd avond opeens een klap v vermoeidheid in mn gezicht en kan dan zo 2u slapen. Voor de zwangerschap kon ik dat echt niet.. gelukkig weinig tot niet misselijk..

Terug
Bovenaan