Uitgerekend in maart 2018

Hoi meiden,

Ik heb al een paar dagen niets van mijn laten horen. De onverwachte echo van afgelopen woensdag is er behoorlijk ingehakt bij mij. Ook omdat ik volgens de echo dus korter zwanger ben dan dat wij zelf dachten. Er was dus wel vruchtje te zien op de echo, weliswaar erg klein. Er was nog geen hartje zichtbaar, dat was te klein. Die middag heb ik wat helderrood bloedverlies gehad bij het afvegen, en ’s avonds ook buikpijn. De echo die voor aanstaande woensdag stond is nu verzet naar de 15e. VK gaf aan dat er dan meer te zien moet zijn, of het moet voor die tijd zijn misgegaan. En daar zit dus de onzekerheid. Volgens haar zag het er goed uit en kan ze dus niets zeggen hoe en wat i.v.m bloedverlies en buikpijn. Zij gaf aan dat je een miskraam echt goed merkt. Maar daar heb ik tot nu toe niets van gemerkt. Wel heb ik vaak bij het afvegen last van lichtbruin bloed/slijm. Het is niet veel en ook niet bij elke toiletbeurt. Omdat ik meedoe aan moeders voor moeders  vang ik mijn urine op. Daar zie ik ook af en toe donkere slijmdraadjes in. Geen idee of dat normaal is? Al met al een hoop onzekerheid. Zit het nog goed, ben ik nog wel zwanger? Mijn man denkt van wel. Ook omdat ik nog wel zwangerschapssymptomen heb. Al heb ik voor mijn gevoel niet meer de misselijkheid zoals ik hem hiervoor had, af en toe bij vlagen lichte misselijkheid. En ook mijn borsten lijken wat minder gevoelig te zijn.

Voor de andere meiden, wat fijn dat echo’s goed zijn. Lekker genieten. En voor degene waar het is misgegaan, heel veel sterkte!

@Isabelle, wat vervelend die onzekerheid zeg. Ik hoop dat alles nog goed zit. Minder misselijk kan heel goed, er zijn ook genoeg vrouwen die helemaal niet misselijk zijn. Ik was bijvoorbeeld bij mijn eerste zwangerschap de eerste 10 weken misselijk en nu helemaal niet (wat mij eerst weer onzeker maakte, maar dat is dus nergens voor nodig...). In ieder geval succes/sterkte met wachten tot de volgende echo!

Vanavond de 1e echo gehad. Ik dacht zelf 8.6 en het was een paar dagen minder. Precies was nog lastig te zeggen. Vanavond de ouders verteld, had een kwarktaart gemaakt met roze en blauwe muisjes erop. Was leuk!

@Isabelle herkenbaar verhaal ik had vrijdag ook ineens bloedverlies en gister weer. Daarbij heb ik ook buikpijn. Ik mag morgen ochtend langskomen om te kijken wat de oorzaak is en of alles wel goed is. Ik had een maand lang bruine afscheiding en dat is nu rood geworden ..
Ben benieuwd heb morgen mijn tweede echo.
 Ik zit nu in mijn 10e week en vanaf nu pas misselijk daarvoor nergens last van.  

Sterkte!

Inderdaad@ Mamaleanne, het is die onzekerheid hè? Dit is mijn eerste zwangerschap en heb dus geen vergelijkingsmateriaal.  Elke kwaaltje dat minder wordt of wat je voelt spookt door je hoofd.

Wat leuk bedacht @zegikniet. Wat fijn dat alles goed was op de echo. Toch hoor je het inderdaad vaker dat je minder lang zwanger bent dan gedacht.

Oh wat spannend @Larissaelina. Laat je even weten hoe het is gegaan? Vreemd eigenlijk dat je nu pas misselijk wordt. Hopelijk is de echo goed en bloedverlies onschuldig.
Bedankt verder iedereen voor jullie medeleven!

Even update van mijn kant. Gisteravond verloor ik tijdens het plassen een” fliebertje” die best groot was, het leek nu ook of er 2 kleine rode bolletjes in zaten. Heel vreemd. We hebben er maar een foto van gemaakt, in ieder geval leek het ons te klein voor een vruchtzakje. Hebben het geappt naar de verloskundig en zij belde meteen terug. Ze weet ook niet precies hoe en wat, en we mogen toch eerder voor echo komen. Helaas ging vandaag niet lukken, maar morgenvroeg mag ik meteen om half 9 bellen en dan kijkt ze wanneer er plaats is, mocht er geen bevalling tussendoor komen. Dan kunnen ze nu zien of het met week ervoor wel gegroeid is, ook al is dat maar wellicht 2-3 millimeter gaf ze aan, en nu zou er toch wel hartje zichtbaar moeten zijn. Spannend dus. Duimen jullie mee voor goede echo.

Terug
Bovenaan