Uitgerekend in maart 2018

Hallo, 
Was een tijdje niet op het forum geweest maar aan de laatste berichten te zien al velen een tijd niet.
Hoe gaat het nu met/bij jullie?
Ik ben momenteel 27+5 zwanger (18 maart uitgerekend). Nu we dichter bij de 30 komen slaat de spanning toe. Ons kindje is echt super welkom (bijna 2 jaar over gedaan om zwanger te worden dus kan soms nauwelijks wachten). Ik weet dat het moet groeien en dat helpt me om geduldig te zijn. Zoals ik hier boven al zei nu heb ik de gedachten bijna 30 weken in mijn hoofd en raak ik soms best gespannen (o nee, ik moet nog Dit en dat en dat etc. (Kamertje was al ongeveer af bij 20 weken, alleen nog wat accessoires), ben ik er wel klaar voor, wat doe ik in/met mijn verlof, waarom heb ik zo sterk het gevoel dat het eerder komt,straks overvalt het me en ben ik er niet klaar voor, heb ik wel aan alles gedacht etc.). Hebben er meer hier last van? 
Ik voel me voor de rest echt super (heel veel energie en nergens noemenswaardig last van, beetje verkouden maar dat is ongeveer iedereen in deze tijd). Ik merk alleen wel dat ik anders tegen kerst en oud-/nieuwjaar aan kijk. Ik lijk er wel een soort van nerveus van te worden. Heb dit jaar ook de helft aan kerstkaarten gestuurd (trouwens veel van diegenen die we dit jaar hebben "overgeslagen" hebben een groet geappt dan wel in een groepsapp). Ik heb overdag veel energie maar als ik eenmaal slaap, slaap ik ook wel diep.. weet niet wat ik doe maar wordt toch nu al een paar dagen met spierpijn wakker wat overdag dan weer weg is en ik weer zoveel energie heb. Maar ja, nog 1 dienst werken (invaldienst waar ik nu toch niet echt zin heb omdat het een avonddienst is..) en dan tot 2 januari vrij, Dat is best lekker en dat geeft op zich wel rust ondanks dat ik nog niet het gevoel heb dat ik vrij ben en dus tijd heb om veel dingen te doen zodat ik er wel "klaar" voor ben.
Voor alle dames (en jullie partner/gezin natuurlijk) hele fijne feestdagen (en hopelijk ook ontspannen feestdagen, zo stress vrij mogelijk), alvast een goede jaarwisseling en een goed, mooi, fijn en liefdevol 2018 toegewenst. Ik hoop dat het voor allemaal een goed en mooi jaar mag worden/zijn.

Hoi allemaal,
op dit moment ben ik precies 29 weken zwanger en ben gisteren door de verloskundige gebeld dat ik zwangerschapsdiabetis heb.. Terwijl ik me prima voel en er niks van merk. Maandag moet ik naar de gynaecoloog en word ons jongetje opgemeten om te kijken of hij te groot of te klein is. Of misschien wel precies goed... Ik ben uitgerekend op 27 maart 2018 maar ik lees hier en daar dat ze met zwangerschapsdiabetis nog wel eens met 37/38 weken willen gaan inleiden. Zelf heb ik nooit last gehad van mijn suikerspiegel of iets dergelijks en ben ik getest doordat ik in het begin van mijn zwangerschap heb aangegeven dat mijn vader diabetes heeft. In ieder geval hoop ik dat ons zoontje lekker blijft zitten tot 27 maart!

Hallo allemaal!
Ook ik zit nu op 29weken! Wat is het voor mijn gevoel toch snel gegaan. 
1 maart ga ik met verlof en in februari werk ik nog 3 dagen in de week. Dit gaat wel lukken zegt mijn gevoel nu :)
Onze meid beweegt prima en voel haar eigenlijk vooral onderin, jullie?
Volgende week heb ik een extra echo vanuit iemand zijn opleiding, ben benieuwd.
geniet er allemaal nog van! :)

Beste mama's (to be)
wat is het rustig hier!
ik ben op dit moment 32+5 en heb me nog niet eerder tijdens de zwangerschap zó goed gevoeld! 
Echt een cadeautje ;-)
het kamertje is bijna klaar, kleertjes zijn gewassen.
verder is het vooral genieten van het leventje in mn buik, hij beweegt goed, gewoon super leuk om z'n voetje te voelen die hij vervolgens snel intrekt :)
voor is de zwangerschap tot nu toe heel snel gegaan, en dat mag ook zo doorgaan, we zijn er klaar voor!

Wat een stilte op dit forum..
Ik ben nu 37+3 en kan (bijna) niet wachten.
Ons kindje is al flink ingedaald (VK kan het hoofdje niet meer draaien/bewegen in mijn bekken). Ik voel me best wel goed alleen soms een beetje moe en voel sinds het ingedaald is mijn bekken iets meer. Wel veel gerommel. Wij denken dan zelf ook dat ik de 42 weken niet ga halen maar vermoedelijk ook niet de 40..
Nu is het vooral wachten wanneer het eruit wil.
Hebben meer van jullie (al) "last" van Gerommel, kramp(jes) en dergelijke?
Had met 36+1 wel bloedverlies en weeën maar die zette (gelukkig) niet door.. was wel even spannend..
Ben benieuwd naar de geboortes van jullie kindjes (naam, geboortedatum, geslacht, eerder/later geboren dat soort dingen).. hoop dat het binnenkort hier dus weer wat drukker wordt..
Voor allemaal, veel succes/kracht/wijsheid met en voor de bevalling toegewenst (ook voor de partners!)..
Groet, pm

Hoi hoi,
Ik ben op dit moment 36+1 zwanger van ons eerste zoontje. Ik kamp al enige tijd met bekken instabiliteit en kreeg er bij 29 weken ook diabetes bij. De bekken instabiliteit is op dit moment flink pijnlijk omdat ons kindje al vast ligt in mijn bekken. De diabetes kan ik gelukkig met een dieet aan en hoef dus geen insuline te spuiten. Ik merk dat ik nu wat meer last van krampen en gerommel heb en durf dus geen uitstapjes ver van huis te maken. Ik heb namelijk ook het idee dat hij zich iets eerder zal aankondigen. Ook ben ik erg moe! Ik weet niet of andere zwangeren zich daarin herkennen.. Ik word moe wakker, ben de hele dag moe en in de nacht maakt de kleine jongen mij al vaak wakker door tegen het matras aan te trappelen als mijn buik op het matras ligt. Dus het is wel begrijpelijk dat ik mij super verheug op het moment wanneer het allemaal zal beginnen! Ik ben wel heel erg bang maar ik heb vernomen dat dat best normaal is bij de eerste. 
Ik wens iedereen heel veel succes en gezondheid de komende maand!

Groetjes E.

Ohja, Ik vergeet te vragen of jullie ook zo'n last hebben van jullie hormonen? Ik kan er bijna niet mee omgaan en mijn vriend is altijd de pineut wat heel lullig is!..

Groetjessss

hallo dames, 
het is bijna maart SPANNEND de maand dat ik uitgerekend ben. 
zijn er meer vrouwen die deze maand uitgerekend zijn? en hebben jullie al alles klaar staan voor de komst van je kindje ?
ik ben heel benieuwd..
ik heb sinds kort een youtubekanaal waar ik mijn laatste lootjes van mijn zwangerschap vlog. voor de zwangere vrouwen onder ons ! ik bespreek de kwaaltjes, pijntjes maar ook super mooie momenten. neem gerust even een kijkje en praat met mij mee !!
https://www.youtube.com/channel/UC5a-rYzzedzHNDsD6UmZVWA
youtube: nikki theijs
liefs, Nikki Mommy to be 

Terug
Bovenaan