Uitgerekend in maart 2018

Heel herkenbaar @PM zei gisteren avond nog tegen mijn vriend het klinkt heel ondankbaar en ben echt wel blij dat iedereen zo meeleeft maar word nu sinds deze week knettergek van alle appjes? 
iedereen die om de dag vraagt en? Hoe voel je je? Of voel je al wat? Of nou het schiet op he! Ik denk ook echt jongens super lief en ik vind het echt dijn dat veel mensen zo betrokken zijn maar ik word er geïrriteerd van en echt een beetje kribbig ook! Zullen misschien de hormonen zijn want normaal voel ik me nooit zo snel op de kast maar omdat ik al zo lang thuis zit voelen die laatste weken echt 10 keer langer dan normaal! Ik heb ook tegen mijn vriend gezegt dat ik absoluut niet wil dat mensen op de hoogte worden gebracht als de weeen echt doorzetten. Ik denk dat ik echt boos word als mijn telefoon dan roodgloeiend staat met alle vragen hoe ver het is en hoeveel cm enz. Ik wil op dat moment echt met mijzelf bezig zijn en niet met andere mensen. 
Ik ben normaal ook helemaal niet onzeker maar nu, zeker nu je erop gaat zitten wachten voel je echt elk krampje en steekje en ga je twijfelen. Aan de andere kant geloof ik ook dat als je nog twijfelt of het echt gaat gebeuren of niet dat het dan nog niet echt op gang komt. Als het eenmaal zo is weet je dat volgens mij onbewust ineens zeker! Maar toch.... hahaha niks zo onzeker als een zwangere vrouw volgens mij? 
hoe gaan jullie om met de apps en alle vragen? Geef je aan dat je het wat vervelend vind of probeer je vriendelijk terug te sturen elke dag? Ik probeer er zelf pas op te reageren als ik merk dat mijn irritatie een beetje zakt en doe dan zo normaal mogelijk... ben dan ook weer zo bang dat ik te kortaf overkom en mensen denken wat is dat in eens een b*tch... oeps...

Bij mij vallen de appjes tot nu toe heel erg mee (gelukkig). Ik denk inderdaad dat ik naar iedereen hetzelfde stuur van je hoort het vanzelf. Maarja dan vraagt misschien de komende drie weken niemand meer iets, oplossing dan is om de mensen zelf op de hoogte te brengen hoe het gaat.
pff als ik zo nog 3 weken moet wachten.. gaat lang duren 
succes allemaal 

Hoi,
@mommyivank
Ik probeer inderdaad te wachten tot ik wat bedaar maar is niet altijd makkelijk.. Bij sommige reageer ik wat sarcastisch (al bijna he... ja maar nog niet helemaal.. hoe gaat het, voel je al wat.. alles rustig! of ik moet wachten dus jij ook)
Het rommelt nu echt al 4 weken, alleen mijn 2 schoonzussen weten dit want die reageren meelevend, nuchter en normaal.. ze vragen of ik oké ben en niet of de baby al van plan is om te komen... het lijkt soms of ik er toe doe omdat ik een kindje in mij draag waar ze allemaal nieuwsgierig naar zijn.. daar heb ik dus echt geen behoefte aan en ze hoeven dus ook allemaal niet te weten dat ik soms al flinke voorweeen heb.. ga ze dus ook niet inlichten bij echte weeën..
Ben benieuwd als het met de uitgerekende datum nog niet geboren is hoe veel appjes ik dan krijg per dag.. dan las ik denk ik app stilte in en trek de vaste lijn eruit.. misschien status (update) bij whattsapp, zoiets als "er is niks, je wacht maar, laat me met rust". Misschien onaardig maar wel duidelijk toch, haha! 
Maar ja, we gaan het zien.. de baby is in ieder geval meer dan welkom (liever gisteren dan vandaag, we zijn er zo klaar voor!)

Ja het lastige is inderdaad dat je ook weer niet wilt overkomen als een ondankbare pregzilla maar word zelf al gek van het wachten dus die appjes van.. nou even he?!  En... bijna hoor! Of ben je er al klaar voor?! Ja jongens relax de spanning stijgt hier ook en de tijd gaat er niet sneller van! Ik denk als ik na 40 weken nog niet ben bevallen dat ik ook mijn app status aanpas “ laat me met rust” Hahahahaha! 
Mij heb ook met mijn vriend besproken dat we niemand op de hoogte stellen als de weeen beginnen. Als ze is geboren horen de mensen die het gelijk “moeten” weten het sowieso en dan horen ze ook gelijk wanneer ze kunnen komen of misschien nog juist wel ff niet. Als je al laat weten wanneer het begint wilt iedereen ook direct komen zodra het kindje eruit is denk ik en ik wil echt de eerste paar uur even mijn zijn 3e bijkomen en genieten. Het hele circus komt vanzelf wel opgang denk ik. En ook de geboortekaartjes hoeven van mij niet binnen 2 dagen op de post! Ik kijk echt uit naar de rust van het achter de rug hebben van de zwangerschap! Begrijp me niet verkeerd want “rust” is natuurlijk echt niet helemaal aan de orde als je een newborn baby in huis hebt. Maar wel rust als in na 9heftige lichamelijke maanden weer een beetje terug naar normaal. 
Ik heb er ook voor gekozen geen borstvoeding te geven omdat mijn lichaam na 9 maanden spugen is uitgeput en ik denk dat ik een leukere mama zal zijn wanneer ik me lichamelijk weer iets meer in controle voel. Iemand tips hoe je je borsten na de bevalling het beste kan verzorgen als je geen borstvoeding wilt geven? De een zegt wel even kolfen de eerste dagen. De ander zegt strak afbinden en afblijven... tips? 

Goedemorgen allemaal! Hier is het einde ook in zicht. Heb bijna constant harde buiken omdat de kleine alle kanten nog opdraait. Zou fijn zijn als de kleine goed gaat liggen en indaalt. Hij ligt vaak dwars en tegen m'n ribben aan, doet erg zeer en weet dan niet hoe ik Staan, zit of liggen moet.... Morgen weer naar de vk dus we wachten maar af... 
Ik ga na 2 keer borstvoeding gegeven te hebben dit keer geen borstvoeding geven. Ik moest 2 hele strakke sportbh's kopen en mag zometeen absoluut niet kolven omdat je het dan op gang brengt. Weet dat je er vroeger een pilletje voor kreeg maar dat is tegenwoordig niet meer zo. 
Nou succes allemaal met de laatste loodjes.... 

Hoi hoi, 
ik heb inderdaad wel strakke bh’s gehaald voor de stuwing. Hoop dat dat een beetje helpt straks! 
Ik kom met bij de verloskundige vandaan en helaas begint mijn bloeddruk ook wat omhoog te gaan. Hele zwangerschap 60/100 nu ineens 75/130 opzich nog niet te hoog maar toen ze urine ging checken ook eiwit in mijn urine. Morgenochtend komt de verloskundige thuis langs om nogmaals de bloeddruk te checken en ochtend urine na te kijken. En dan beslist ze of ik naar de gyn moet voor extra controle! Heeft iemand hier ervaring mee? 
Mij heb al dagen ineens veel last van vochtvasthouden in handen, voeten en gezicht en ook wat hoofdpijn en strak gevoel in mijn bovenbuik. Hoop echt dat het meevalt en ik gewoon lekker thuis mag bevallen! 
Jullie ook allemaal succes met de laatste loodjes dames! 

Nog geen maart baby’s?
Hier nog steeds in afwachting.. donderdag uitgerekend maar ben er behoorlijk klaar mee. Vrijdag word ik gestript als de baby er nog niet is.. ben erg benieuwd.
Succes allemaal!

Hier ook nog in de afwachtstand! Denk dat de maart baby’s het iets te koud vinden nog Haha! 
Ik ben er ook zo klaar mee nu. Elke dag lijkt langer te duren en vooral omdat je lichamelijk steeds minder uit de voeten kunt verveel ik me echt dood af en toe! 
Hoe komen jullie deze laatste dagen door? Merk dat mijn humeur er niet beter op word hahaha! Beetje kribbig aan het worden... 
succes dames hopelijk dienen de kleintjes zich snel aan. 

Terug
Bovenaan