Uitgerekend in maart 2018

Hallo,
Hier helaas ook nog steeds afwachtende.. was gisteren uitgerekend.. had sinds zaterdag "weeën" het leek nu, na 5 weken voorweeen, toch door te zetten maar nee hoor, na het kort(af) telefoontje met de VK zwakte het af, alweer..
Ben er echt zoo ontzettend klaar mee, voelde me vannacht en vanochtend ook best wel depri, gelukkig vandaag wel gelukt om mijn gedachten te verzetten en weer wat positiever te worden.. is psychisch best wel vermoeiend dit.. ons kindje is al sinds 32/33 weken ingedaald en heb dus sinds ong. 36 weken al voorweeen..  o dan duurt het niet lang meer is wat ik nu al (te)veel gehoord heb.. ahum dat zegt nog niks dus.. maar ja, ik weet ergens ook dat het zeker binnen nu en 1.5 week zover is.. probeer nu te denken wat is dat over 33 maanden gezien (1 jaar en 10 maanden voor ik zwanger werd en daarna 9 maanden zwanger..) 
@mommyivank 
Mag ik voorzichtig uit je vorige bericht opmaken dat het beter met jou en je bloeddruk gaat? Mag je thuis bevallen?
@lies84
Dit is geen (vervelende) opmerking ofzo maar meer bedoeld als vraag.. is het niet vroeg dat ze je nu al bij voorbaat hebben gezegd dat ze je vrijdag gaan strippen als het donderdag, 1 dag na je uitgerekende datum, niet komt? Is er een speciale reden voor?
Ik ben hier benieuwd naar omdat ik het voor mezelf eigenlijk ook wil voorstellen bij de VK maar begrepen heb dat ze het meestal bij 41 weken pas gaan doen.. iemand ervaring hier mee? Is er ook een verschil bij een eerste of tweede/derde/.... kindje?
Wel apart en grappig inderdaad dat de baby's op zich laten wachten.. misschien zijn er wel wat geboren maar zijn de moeders nog niet in (mentale) staat om een forum bericht te plaatsen..
Hou vol allemaal en een goede bevalling gewenst

Hi @PM wat jammer dat het toch niet heeft doorgezet nog. Ik heb vandaag al de hele dag opvliegers veel harde buiken en moet er af en toe wel eentje flink wegpuffen. Zit totaal geen regelmaat in dus zo maar lekker douche en naar bed. Ik heb ook al vanaf week 20 harde buiken daarom heel snel moeten stoppen met werken dus hoop dat het doorzet maar ben me er van bewust dat het nog niks zegt en ook zo weer af kan zwakken. 
Maas de verloskundige aan de telefoon erg kortaf? Of bedoelde je daar iets anders mee? 
Mijm bloeddruk is nog steeds hoger dan ze eigen willen maar de eiwitten in mijn urine waren wel vebeterd. Morgen weer een afspraak bij de VK en dan checken ze het allebei weer. Tot nu toe zou ik dus wel thuis mogen bevallen en hoop echt dat dat zo blijft! 
Mij ben wel benieuwd naar het strippen inderdaad. Ben morgen 38.3 en ga wel vragen wanneer ze er voor open staan hier over na te denken. Ik begin echt een beetje aan het eind te raken lichamelijk merk ik maar ook mentaal put deze zwangerschap me echt helemaal uit nu. Ben benieuwd hoe ze daar in staan. Ik heb ook nog geen inwendig onderzoek gehad dus ben benieuwd of ze dat morgen doet. Dan weet ik in ieder geval misschien of de baarmoedermond goed verstreken is en of er eventueel al wat ontsluiting is door al die voorweeen van vandaag weer. 
Jullie ook volhouden dames! Ook voor ons komt er een eind aan deze 9 maanden... ( al hoop ik wel ook voor jullie dat het opschiet ) 
morgen is het internationale dag van het geluk zie ik net in mijn agenda voorbij komen.... wie weet! 
Liefs Ivanka

@PM
Mijn vk stelde het zelf voor gelukkig...durfde het zelf ook niet echt te vragen omdat ik ook dacht dat ze het pas na 41w zouden doen. 
Heb best een zware zwangerschap achter de rug met bekkeninstabiliteit, extreem veel maagzuur klachten, slapeloosheid, en nu al 2 weken voorweeen. Zit er helemaal doorheen om eerlijk te zijn en dit dus afgelopen vrijdag bij vk gezegd. Ze wilde me ook wel meteen doorsturen naar het ziekenhuis om afspraak voor inleiden te maken maar ik wilde het zelf nog een weekje aankijken in de hoop dat het toch nog spontaan begint. 

Hallo,
@mommyivank 
Wat fijn dat je waardes beter waren maar wel goed dat ze je in de gaten blijven houden. Blijf met je mee hopen dat je thuis mag bevallen, altijd fijn als je kunt doen want goed voelt.
Over dat telefoontje met VK.. van haar kant was de reactie logisch maar ik voelde me onbegrepen.. het ging ong. Zo
Ik belde en zei dat het best zeer deed en met de frequentie kwam die ze gezegd hadden (om de 3 min. Met een duur van ook ongeveer gemiddeld 3 minuten, had er wel 1 van 6 tussen maar die was ook heel erg met pijnpieken) en toen zei ze nou dat zijn vast voorweeen want ze mogen qua duur maar max. 2 min zijn (op de bijeenkomst, afspraken en mijn map heb ik dat nooit gehoord of gezien).. ga je maar ontspannen, misschien wat slapen en dan zie ik wel of je me vannacht terug belt, succes! 
Ik hing de telefoon best teleurgesteld op en dat zag mijn man dus ik zei wat ze gezegd had.. hij werd een beetje geirriteerd/kwaad waardoor we uiteindelijk zaten te discussiëren van wanneer moet je dan bellen en wat moet je dan voelen en hoezo ontspannen, dat deed ik al en ik was op de goede weg (daar ben ik nog steeds van overtuigd) na dat telefoontje zakte dus door de spanning die ik er van kreeg alles weg.. ik was zo teleurgesteld dat ik ook heel slecht geslapen had en me heel down voelde.. 2 dagen opvangen, mijn man die speciaal thuis bleef om heel lief voor mij te zorgen, voor niets (hij bleef weg bij de kerk op mijn uitgerekende datum.. mijn schoonmoeder werd al door verschillende mensen aangesproken met is het er al.. nu gaan er dus al speculaties/roddels rond zonder dat er uiteindelijk wat gebeurd is). Maar ja, we kunnen het niet terug draaien maar het blijft me dwars zitten... vind het nu dus ook een extra stap om te bellen
@lies84
Aha, heel begrijpelijk dat ze dat dan toch voorgesteld hebben.. ik heb wel "last" van mijn bekken maar dat is niks ten opzichte van bekkeninstabiliteit (heb ik bij mijn schoonzus gezien)
Was gewoon even nieuwsgierig omdat ik dacht dat dat ook iets was waar protocollen  voor zijn, zo van niet voordat.. wel goed van je dat je tot je datum wil wachten en het dus nog een kans geeft. Weet niet of het waar is maar weeën bij inleiden schijnen pijnlijker te zijn omdat ze harder op komen zetten dan dat je hormonen tegen pijn aan maakt.
Bij mij is het de laatste tijd ongeveer zo gegaan. 
Bij 32/33 weken ingedaald en bij 35 weken zover dat ze ook het hoofdje niet meer konden bewegen in mijn bekken.
Bij 36+1 bloedverlies met gerommel/voorweeen. Ze zijn toen meteen langs gekomen en hebben gevoeld of het begonnen was want dan moest ik met spoed naar het ziekenhuis, gelukkig alles in orde
Bij 37+5 sterke voorweeen, onderzoek, maar vals alarm
Bij 38+4 sterke voorweeen, onderzoek, waarschijnlijk ipv griep een weeen reactie in mijn lijf (moest ook spugen) dus weer vals alarm. Wel vingerdiktr verweekt maar ze kon nog net niet het hoofdje voelen.
Bij 39+4 VK afspraak en meteen doorverwezen naar ziekenhuis, kindje leek niet meer te groeien waardoor de zorg was dat mijn placenta niet meer functioneerde en de baby geen voeding meer zou krijgen, als dit uit de echo zou komen moest ik meteen blijven en inleiden. Kindje is wel heel klein maar gelukkig oké (lengte in het midden van die gemiddelde groeicurve strepen, gewicht net boven het onderste lijntje, vergelijkbaar met het gemmideld gewicht van kindje bij ong. 37 weken).
39+6 + 40 flink gerommel voorweeen, super positieve stijgende lijn, telefoontje met VK en weg was het..
Nu vandaag 40+2 gevoel dat mijn buik ineens gaat hangen waardoor ik het gevoel heb om te kukelen, weer hetzelfde gevoel als bij indalen in mijn bekken (kan alleen niet want kan niet verder indalen dan eruit) en beetje menstruatie achtige krampen... afwachten maar weer.
Ook tijdens het derde trimester last van maagzuur aanvallen maar voor de rest heb ik niet echt te klagen eerlijk gezegd. Ik fiets nog steeds best veel en voel me goed, doordat ik dus ook niet zo'n dikke buik heb doordat de baby zo klein is geloofd niemand dat ik al zover ben. Het is alleen dat ik het psychisch soms niet meer zie zitten.. wachten, voorweeen, teleurstelling en dat steeds opnieuw.. vandaar dat ik over dat strippen nadacht.. 
Oeps, beetje lang bericht, haha..
@mommyivank succes bij de VK, ik duim voor je dat het bij een thuisbevalling blijft
@lies84 succes deze week met afwachten en evt. Met het strippen vrijdag. Als dat moet gebeuren hoop ik voor je dat het snel effectief mag zijn. Sterkte ook met je klachten.
Voor alle (andere) dames, hou vol, succes, we weten waar we het allemaal voor doen en misschien zijn we dit straks allemaal weer vergeten.. hopen dat er snel baby nieuws mag komen

Ja onze baby’s laten lekker op zich wachten. Morgen 39 weken dus kan ook nog wel een tijdje duren voor wij onze baby in de armen hebben.
Elke avond hopen we dat de weeen beginnen maar dat is tot nu toe niet het geval. Ik voel me eigenlijk ook nog best fit en de baby is nog heel beweeglijk. Verder dus nog weinig symptomen dat ze eraan komt. 
We wachten geduldig af! 
Ik houd het forum in de gaten! Succes alle mommys to be, het kan niet heeeel lang meer duren voor ons

Hier ook nog aan het wachten. Donderdag 39 weken. Ben er ook klaar mee. Last van m’n ribben door z’n knieeen.. 
Bij mijn eerste kindje vroeg de verloskundige zelf met 39 + 5 of ze me moest strippen. Heb ik laten doen maar de bevalling kwam niet op gang. Wel 3 cm ontsluiting. Tweede keer strippen met 40 + 3 en de dag erna bevallen. 
Ga donderdag wel weer vragen wanneer ze willen strippen..
succes iedereen deze laatste paar dagen...

Hi Dames,

@lies84 ik had precies hetzelfde. Zat er helemaal doorheen en inleiding mocht gepland worden met 39,5wkn. Ik wilde ook zelf nog een weekje afwachten. Strippen ging ook nog niet had nog een te stugge baarmoedermond. Zelfs de week erna met 40,5wkn kon dit nog niet dus toen toch maar de afspraak gepland voor inleiding. Uiteindelijk begonnen de voorweeen op de avond voor ik de volgende dag het consult had staan. Omdat ik de weken er voor al vaak genoeg voorweeen had gehad had ik er weinig vertrouwen in dat het nu wel ‘echt’ zou zijn. Helemaal toen het na 6 uur nog steeds niet doorzette. Ik ben toen naar bed gegaan en heb af en toe tussendoor wat geslapen. Volgende dag naar de gyn voor het consult, daar aangegeven dat er inmiddels wel wat activiteit was (40+6 zat ik inmiddels op). Na inwendig onderzoek bleek ik op 3cm ontsluiting te zitten en ze stelde voor mijn vliezen te gaan breken omdat mijn eigen wee activiteit gewoon te laag was nog en het gewoon zo nog dagen door kon rommelen tot aan volledige ontsluiting waarna ik waarschijnlijk ook geen persweeen zou krijgen. Dat dus maar laten doen en daarna kwam het snel op gang. Dezelfde dag bevallen van onze zoon Bas. Ik was 03-03 uitgerekend en op 09-03 is hij eindelijk geboren. 
Nu heerlijk van hem aan het genieten ipv mijzelf te zitten opvreten van het wachten. Voor de dames die nog wel zitten te wachten, succes nog even en zet hem op straks. Daarna ook lekker genieten. Fijne kraamtijd!! 
Samantha

@Sammantha
Gefeliciteerd met je zoontje! Wat een leuke naam (ik hou wel van vrij simpele namen)! Geniet vooral van je kleine, dat is het fijnst wat je kan doen..!!
Hier vandaag 40+3.. vannacht best veel gerommel alweer en ben nu benieuwd of het door wil zetten.. ik heb nu ook al weken voorweeen maar hoop en denk dat deze wel wat doen.. omdat ik het al zo vaak en lang heb gehad ben ik er een beetje bang voor dat het bij mij ook niet uit zichzelf hard door zal zetten.. jou situatie sammantha voelt als mijn eigen situatie, dank voor het delen.. altijd fijn als je weet dat je niet de enige bent die dat heeft.. 
Zometeen (rond 12 uur) heb ik afspraak bij de VK.. ik hoop dat ze willen kijken of er wat vorderd.. dan weet ik tenminste wel waar ik aan toe ben..
Heb dat wachten wel onderschat denk ik.. ben zelf met 36 weken geboren dus had gedacht dat ons kindje ook wel eerder zou komen (vooral toen ik bij 36 weken een bloeding en weeën kreeg, vals alarm).. misschien niet bij 36 weken maar wel eerder in ieder geval.. geduld wordt nu op de proef gesteld (niet alleen die van mij maar ook van mijn man die geen zin meer heeft in zijn werk omdat hij zo verlangd naar de geboorte en natuurlijk het geduld van al die nieuwsgierige familie en vrienden)
Hoop dat de afspraak met de VK goed gaat en dat we binnenkort een ander bericht kunnen plaatsen..

Terug
Bovenaan