Uitgerekend in maart 2018

Hoi Dames, 
Hier ook weer een hele nacht gerommel! Gisteren avond weeen om de 15 min paar uur lang en daarna weer totaal geen regelmaat. Bij de VK gisteren was mijn bloeddruk wel weer wat beter dus mag nog steeds thuis bevallen gelukkig. 
Strippen doen ze echt pas vanaf 41 weken bij ons. Volgende week donderdag ben ik 39.6 en heb ik weer een afspraak. Dan heb ik ook de VK waar ik een hele goede klik mee heb en die goed week wat er de afgelopen maanden allemaal gespeeld heeft. Als de kleine er dan nog niet is ga ik echt vragen om te strippen want ben helemaal op. 
@PM merk hier ook dat het wachten me erg tegenvalt hoor. Iedereen had zo verwacht dat het eerder zou komen ivm alle complicaties de afgelopen 9 maanden het voelt nu dus echt elke dag als reserve tijd. Ik wist in mijn achterhoofd wel dat het natuurlijk altijd moeilijk is om van te voren te zeggen maar had me toch stiekem een beetje vast gehouden aan al die meningen merk ik nu. Ook mijn partner is er helemaal klaar voor. Hij word er ook een beetje chagerijnig van dat ik een beetje uit mijn hum ben en dat ik geen kant meer op kan. Normaal ben ik degene die alles regelt, nooit zeurt en gewoon dingen doet de hele dag en nu doe ik nagenoeg niks voor me gevoel en is dat al te veel. Mijn vriend werkt nachtdiensten en heeft de komende 2 weken vrij genomen in de nacht omdat ik de nachten alleen gewoon niet fijn vind nu. Hoop dus wel echt dat de kleine meid snel komt zodat we ook wat nachten samen hebben voordat ik er straks in de nachten alleen voorsta. 
Leuke naam Samantha! En gefeliciteerd met je kleine man. Ik weet dat het niet lang meer kan duren dames dan hebben wij de kleintjes ook in onze armen. 
Succes bij de VK straks @PM ga voor je duimen! 
Liefs

Gefeliciteerd met Bas, leuke naam!!
Hier nu 40+4, sinds gisternacht voor het eerst voorweeën, snachts met regelmaat, om de 10 min, maar gister overdag af en toe een wee.
Vannacht weer dezelfde soort weeën, maar smorgens was t weer rustig.. toen ik vanmiddag ging rusten, zijn ze weer op gang gekomen, het wisselt heel erg tussen 6 en 12 min.
De slijmprop is vandaag ook losgekomen, dus er is iets in gang gezet, maar dat zegt helaas niks over wanneer het écht gaat beginnen... 
Morgen controle, ben benieuwd of er bv al iets van ontsluiting is.. 
Succes allemaal!! 

Hoi @zwanger van de eerste, 
wat spannend misschien dat het wel wat doorzet vanacht! Hier ook elke keer in de avond begint het, hele nacht flinke voorweeen en dan overdag zwakt het weer af! Ben heel benieuwd of het doorzet bij je en ga voor je duimen. 
Succes bij de controle morgen. Hopelijk zit er schot in voor je...
goede nacht gewenst. 
Succes!!

Hallo,
Gisteren bij de VK geweest, ze doen bij onze praktijk ook echt pas bij 41 weken (dat is bij mij zondag en dan komen ze daarvoor naar mijn huis)..
Wel super fijn gesprek gehad en goede controles.. heb in principe niet echt controles meer, zondag gaan ze strippen als het er nog niet is, helpt dat niet dan herhalen ze dat maar niet echt dat ik een afspraak heb ofzo..
Er is alleen een kans dat het niet nodig is (*yes,joepie, hoopvol vreugdedansje).
Gisternacht (di op woe) is er namelijk flink wat gaan rommelen en dat heeft de hele dag en avond aangehouden.. vannacht qua pijn rustig maar nu... is echt heftig terug gekomen (lijkt of ik dit rustig typ maar doe er al een tijdje over, incl. Au au au kreten).
Heb express gisteren geen tijd en duur bijgehouden, bang dat het af zou zwakken of psychisch iets met mij zou doen..
Ben dus heeeeel benieuwd wat deze dag ons brengt!
@mommyivank
Hoop voor je dat het gerommel gewoon lekker door zet..
Echt heel herkenbaar, iedereen zegt o heb je dit dan duurt het vast niet lang meer of rommelt het dan gaat het gauw beginnen of dit helpt, als je dat doet dan komt het.. ahum niet dus...
Ik ben ook altijd diegene die alles regelt, nu ook.. heb een map voor hem gemaakt met de volgende inhoud..
Mijn bevalplan.. wat hij gaat zeggen met bellen uitgeschreven (met naam uitgeschreven) met daaronder alle telefoonnummers, onderaan dik gedrukt alle tel. Nummers van VK, ziekenhuis, huisart, kraamhulp etc. ... een blaadje met de ontgrend code van mijn tel. Zodat hij er in kan komen als nodig is.. instructieblad over geb. Kaartjes bestellen, lijst met namen waar we kaartjes naar toe sturen, vast het formulier vd gemeente voor de aangifte.. blad met wat te regelen na de bevalling (verzekering aanpassen, aangifte doen, kaartjes bestellen etc.) En wat blanco zodat hij zo nodig wat op kan schrijven (heb ook een pen toegevoegd).. 
Het grappige is dat hij er heel blij mee is en ik het gevoel heb dat ik het goed geregeld heb en los kan laten.. ik lijk zo wel een control freak maar we hebben er allebei baat bij..
Stom dat we daar zo gevoelig voor zijn als mensen wat zeggen, misschien moet er niet zoveel bij vrouwen onderling gepraat worden over de pijn die het doet en de duur etc. (Is ook goed natuurlijk) maar gewoon ook, bereid je voor, wachten is.... %$$^(^@ en er zijn er vele die zich gaan bemoeien.. dat zou misschien helpen..
Ik hoop ook zo voor je dat het helpt dat je partner er voor je is en dat je ook nog wat tijd samen hebt..
@mama van eerste
Grappig, onze zwangerschap loopt ongeveer gelijk maar is toch zo anders..
Succes met je controle vandaag, hoop dat het je wat goeds brengt!
Ik begreep van mijn verloskundige dat een douche/kruik/bad niet alleen helpt ter ontspanning bij (voor) weeën maar dat het je ook een beetje duidelijkheid kan verschaffen.. als je nog voor weeen hebt zullen namelijk wat afzwakken maar bij echte weeën wordt het door de ontspanning die het geeft sterker... tot nu toe heeft ze in veel dingen gelijk gehad.. (hoop ook dat zij bij mijn bevalling is ook al ben ik zeer tevreden met de rest)..
Misschien kan deze tip jou en anderen ook helpen met wat duidelijkheid (al is dat hopelijk niet nodig en heeft alles gewoon door gezet..
Pfff ga nu echt stoppen met typen.. begint steeds lastiger te worden nu.. zo toch maar even tijd en duur noteren..
Hoop dat ik gauw goed nieuws kan brengen..
Voor iedereen, succes met wachten-controles-opmerkingen/vragen-(voor)weeën en natuurlijk de bevalling..
Hou vol!!

@PM wat spannend lijkt nu dan toch wel wat meer door te gaan zetten voor je. Ik duim heel hard voor je. Gisteren avond hier ook echt om de 6 minuten hevige weeen maar toen ik dus dacht laat ik even gaan douche waren ze weg.... Bummer!!!! Vanacht wel weer veel gerommel maar niks wat doorzet. Wel heftige menstruatie achtige pijn al de hele ochtend dus deze mama houdt een beetje een rustdag in bed heb ik maar besloten. 
Wat grappig van die map voor je man! Hier ligt namelijk exact dezelfde versie klaar...  hahahaha alleen niet uitgeschreven wat hij moet zeggen aan de telefoon maar verder echt precies dezelfde dingen. Dat geeft mij ook rust. Ik heb ook een gezamenlijke agenda op tafel gelegd en bijvoorbeeld brieven waar actie op moet worden ondernomen bij de data gedaan zodat hij per week ook kan zien of er belangrijke zaken zijn die geregeld moeten worden ook ivm mijn eigen zaak! 
Ik zou ook graag zien dat er meer eerlijke voorbereiding komt op het hele zwanger zijn en bevallen. Als (aanstaande) moeders elkaar angst in praten voor pijn/vermoeidheid enz enz schiet in mijn ogen niks op. Ik ben een nuchter persoon en pijn is iets wat over gaat. Ontspannen is belangrijk en relativeren ook denk ik. Het wachten daarin tegen hoe je daar mee omgaat... de goed bedoelde adviezen van Jan en alleman en iedereen die overal een mening over heeft hebben mij veel meer onzeker gemaakt en van mijn stuk gebracht. Denk dat daar nog wel wat te halen valt qua voorbereiding in mijn ogen. En dat zou moeders sterker in hun schoenen zetten denk ik! 
Heel veel succes vandaag dames! Ik ga keihard duimen voor jullie dat de kleintjes er snel zijn! Hou ons op de hoogte... tussen de weeen door hahaha! Nee hoor grapje... ontspan en ook deze fase van de zwangerschap gaat uiteindelijk weer voorbij! 
Liefs...

Spannend hoor. Ik hoop voor jullie dat het doorzet. Wachten is inderdaad vervelend en niemand weet wanneer en hoe. Is misschien maar goed ook.
Best gek dat het zo verschillend is bij elke praktijk. Ik ben vanmorgen voor controle geweest (precies 39 weken) en ze heeft een inwendig onderzoek gedaan en een beetje geïrriteerd. Zit op 2 cm. Maandag met 39+4 komt ze thuis om te strippen. Is wel m’n tweede kindje dus misschien maakt dat verschil..
nog even volhouden en kom maar op met die baby’s!! Succes!!

@mommyivank 
Ja, daar valt wat mij betreft ook heel wat winst in te behalen.. dat het pijn doet is al eeuwen zo en ook al eeuwen bekend dus waarom niet ook andere informatie, gesprekken en begeleiding.. 
Ik ga dit zeker bij de verloskundige aan kaarten (niet nu, nu heb ik wat anders aan mijn hoofd, haha, denk bij eind gesprek ofzo)..
Haha, dat is inderdaad grappig.. slim van die post, dat is een hele goede tip.. hij is alleen qua administratie bij houden wat sterker dan ik dus dat komt wel goed (heb ook geen eigen bedrijf dus dat scheelt misschien al).. hij stopt alles op volgorde in mappen, ik leg het op een stapeltje in mijn la.. haha
Slim dat je gewoon lekker in je bed gaat liggen, vooral doen waar je je goed bij voelt! Hoop dat het je voldoende rust geeft zodat je je weer beter voelt straks en natuurlijk dat het je wat mag opleveren (daar duim ik voor!)
@gebruiker153246
Ik denk dat het inderdaad per praktijk, verloskundige, zwangerschap verschillend is wanneer ze doen strippen..
Probeer positief te blijven, hoe teleurstellend ook, 2 cm is al 2 cm dichter bij de 10 en 2 cm dichterbij je kindje..
Bij mij is het nu heel flink qua pijn enzo.. denk dat het niet lang meer duurt maar weet dus niet of ik überhaupt al wat ontsluiting heb want ze hebben dus nog niet gecontroleerd
Kom inderdaad maar op met die baby's!!
Even update (tussen de weeën door,haha)
Heb opgeschreven wat de tijden zijn en hoe langer ik daarmee bezig was hoe onregelmatige het werd, ik stop er mee en meteen werd het weer heftiger en gevoelsmatig ook stabieler.. niet meer bij houden of schrijven voor mij dus!!!
Ze doen nu zo zeer dat ik ze nog net aan kan zonder dat ik ze echt moet weg puffen, als ik ze wel weg moet gaan puffen bel ik gewoon de VK (zonder meten/schrijven)..
Misschien is dit wel het laatste wat ik laat horen (weet niet of ik straks nog in staat ben om hier mee bezig te zijn)..
Succes en sterkte allemaal!!

Hallo,
Kan toch een update geven want het lijkt wel gewoon weer weg te zijn.. 
Lekker Dit! 
Na meer dan 48 uur gerommel met zelfs veel pijn gewoon weer weg..
Geeft niet veel vertrouwen Dit,
zondag komen ze strippen (dat is vast nodig!) Maar dat voelt echt als 3 weken ipv 2 dagen.. kan psychisch niet meer.. pff..
Sorry, niet echt leuke update maar ben op! Zucht..
@mommyivank 
Heeft het geholpen om in je bed te gaan/blijven liggen? Hoop dat het je geholpen heeft!

Terug
Bovenaan