Uitgerekend in maart 2018

Emsieb
Dat herken ik, momenteel 5+3 en ook erg misselijk, net niet hoeven te spugen. Mijn borsten waren zondag heel gevoelig, zakt nu gelukkig af. Mijn buik os altijd gevoelig maar nu ook wel extra.
Dit is voor de eerste keer dat ik zwanger ben dus weet ook niet of het allemaal normaal is en of het wel echt komt omdat ik zwanger ben

Hoi allemaal, wat betekent dat 5+4 enzo?
Ik vanmorgen weer een test gedaan en ja het is echt zo! Ingeschreven voor de verloskundige nu wachten tot ze contact opnemen en horen wanneer ik voor de eerste echo mag.
Ik heb ook hele zere borsten en zeurderig gevoel onder in mijn buik.

Hey gebruiker, klinkt heel erg bekend die klachten! Ik ben nu voor de 3e keer zwanger, maar heb dit in de vorige 2 ook niet meegemaakt, dus vandaar de vraag xD Vorige 2 helaas uitgelopen op miskramen, dus misschien dat het daar ook wel wat mee te maken heeft gehad. Daarnaast is elke zwangerschap natuurlijk weer verschillend :)

Thanks voor je reactie! :D

Ben dan idd al 13 weken, maar dat kan me niet zoveel schelen, t is de 3e keer, dat is toch allemaal anders, je weet wat er ongeveer komen gaat. Natuurlijk is het super spannend om je kindje voor de eerste keer te kunnen zien. Maar voor mij maakt het niet uit of dat met 10 of met 13 weken gebeurd hoor. Als het misgaat kan je er toch weinig aan veranderen, hoe hard dat ook klinkt. Bij mijn allereerste zwangerschap was ik zo vreselijk misselijk ik hield niets binnen, alles wat er in ging kwam er net zo hard weer terug uit. Kreeg toen van mijn schoonzus de tip om dagelijks een reistabletje te slikken. Dat heb k bij de 2e zwangerschap meteen gedaan, daardoor was mijn misselijkheid toen minimaal. Alleen had ik toen weer vreselijk last van bekkeninstabiliteit. En nu de 3e zwangerschap inmiddels in de 6e week en nog geen enkel kwaaltje. Ben er blij mee, iedere dag die goed gaat is er in ieder geval 1.
X

Suusblue, gefeliciteerd met je zwangerschap. Als er staat 5+4, betekend het dat iemand 5 weken en 4 dagen zwanger is. Zo kun je dus op een snellere manier aangeven hoe lang je zwanger bent.

Hier ook erg last van vermoeidheid. Gisteren om 19.00 uur viel ik bijna in slaap. Daarentegen slaap ik 's nachts juist heel slecht. Ik wordt wel 4 keer per nacht wakker (1 keer om te plassen en voor de rest lig ik voornamelijk te woelen). Verder veel last van hoofdpijn (de hele dag door, ik wil niet te veel paracetamol slikken) en 's avonds een opgezette onderbuik. Dit is mijn tweede zwangerschap, kunnen dat al banden zijn?
Ik ben nu 5+3 (of 5+4), dus het lijkt me zo vroeg. Maar geen idee wat het anders kan zijn.

Suusblue: gefeliciteerd! Spannend wanneer je mag komen voor de eerste keer!

H'elena: fijn dat je nog nergens last van hebt! Hopelijk mag dat nog even zo blijven! :D

mamaleanne: ik ken dat gevoel van vermoeid zijn overdag en 's nachts slecht slapen ook goed. Meestal 2 keer eruit om te plassen, en draaien, draaien en nog eens draaien. Heb ook ontzettend last van restless legs, zooo irritant! Is die opgezette buik niet het gevolg van je darmen e.d.? Ik weet het niet hoor, ik ben zelf nooit verder gekomen dan 9 weken... Volgens mij kan je overigens al wel last van je banden hebben, alles is lekker aan het groeien daarbinnen :)

HI allemaal, ik ben ook net 5 weken zwanger, ik wist het al VOOR ik overtijd was, het is de eerste en ik tel de dagen af tot het 28 juli is, dan heb ik een intake, dán pas! Hoe ervaren jullie het wachten? ik maak me best zorgen dat ik iets niet goed doe / of heb gedaan, ik had nl toen ik het nog niet wist een festival waarop ik volop biertjes heb gedronken en sigaretten gerookt (ik rook alleen op een feestje dus geen verslaving). Natuurlijk geen druppel drank of sigaretten meer aangeraakt sinds ik t weet.

Hey Linda, gefeliciteerd! Ik had het ook al door voor ik het wist, al een paar dagen voor m'n NOD, maar ik wilde afwachten wat er ging gebeuren, dus pas paar dagen later getest. Ik vind met 7.5 week al best vroeg voor een intake en eerste echo hoor. De eerste keer moest ik wachten tot dik 9 weken (4 weken wachten en toen bleek het misse boel) en deze keer ook pas met 7.5 week de eerste echo (aangedrongen nog eerder, maar wilden ze niet omdat de kans dat ze dan nog niets zien aanwezig is, je kunt je dan ook voor niets zorgen maken). Wachten is zeker niet leuk, maar gewoon niet teveel mee bezig zijn, dan gaat de tijd sneller ;)
Goed dat je gestopt bent met drinken en roken, gewoon gezond leven, dan kom je al een heel eind lijkt mij! :)

Terug
Bovenaan