uitgerekend in mei 2009........

Hallo allemaal,

Ook ik wil me aansluiten bij jullie. Ik ben zwanger!!!! HOERA!

Voelde me eigenlijk al een paar dagen een beetje misselijk, last van m'n darmen en onbestemd gevoel. Vorige week al een paar dagen heel emotioneel. Maar wilde het toen eigenlijk nog niet geloven. Vrijdag de test gedaan (heb m'n man uit z'n werk naar huis laten komen, omdat ik niet langer kon wachten met testen), en ja hoor ... wij verwachten ons tweede kindje. Onze dochter is nu 14 maanden. Volgens mij ben ik uitgerekend op 15 mei, dus dan zou ze bijna 2 zijn.

Vind het wel heel spannend hoor! Ben heel blij, maar toch ook nog voorzichtig, het is tenslotte nog zo pril. Maar voel me wel heel zwanger. Zijn jullie daar ook mee bezig? Vooral als ik in de berichten lees dat er al iemand is waarbij het is misgegaan : heel veel sterkte gewenst.
Ook las ik een bericht op dit forum over de 5e ziekte, dat deze gevaarlijk zou kunnen zijn voor zwanger vrouwen. En mijn dochtertje heeft nu de 5e ziekte. Maandag dus maar even gelijk de huisarts bellen.

Hebben jullie het al verteld aan iemand? Wij nog niet, maar vind het wel moeilijk hoor. Denk niet dat we wachten tot 12 weken.
NOu ja, we zien nog wel.

Ik wil iedereen een hele fijne zwangerschap toe wensen en dat we nog maar gezellig vaak mogen kletsen op dit forum!

groetjes mama van Nienke (blijf nog even ietsjes anoniem hoor!)

Naam
Leeftijd
Kindje
Uitgeteld op
VK
Echo
Woont in
Wel/Niet weten

Sisi-22
23
2e
1 mei
7 okt
9 okt
Overijssel
Wel weten

Yvette

1e
1 mei

Mama_Iris
29
2e
1 mei

N-Holland
Niet weten

Akkie

2e
1 mei

29sept

Wel weten

Klarie
29
3e
2 mei
26sept
23sept
Friesland
Niet weten

Mam v.Stijn
36
2e
3 mei

Z-Holland
Wel weten

Wendyralph

1e
3 mei
25sept
25sept

Niet weten

Triwo
32            
1e
4 mei

Drenthe

Nancy

1e
4 mei

Kayleigh
19
2e
4 mei

Flevoland

Mammalein
26
1e
4 mei
30sept
27sept
N-Holland

Charida
18
1e
4 mei
8 okt

N-Holland
Wel weten

Nathalie
24
1e
5  mei
9 sept

Drenthe
Weet nog niet

Tallie78
30
2e
5 mei
3 okt

Z-Holland
Wel weten

Joyce
24
1e
6mei
30sept

Limburg
Wel weten

Hoi32
32
1e
6 mei
18 sept
7 okt
Z-Holland

Roos

4e
7 mei

Cel1

7 mei

Mariska23
23

8 mei

Gelderland
Niet weten

Sylvia77
31
1e
9 mei

23sept
Limburg
Wel weten

Mikkie02
27

9 mei

Simone        
38
3e

30sept

Overijsel
Wel weten

Samantha

1e

Kind4

4e
11 mei

Milenne
30
3e
11 mei
9 sept
9 sept
Cromvoirt

Juna8
37
4e
13 mei

Gelderland
Niet weten

Evelien

2e
15 mei

Natasja
27
2e

Mam Nienke

15 mei

Maaike1987
21
1e
17 mei

Zeeland
Wel weten

Lin76

2e
17 mei

Daniella98
33
3e

België
Niet weten

Nicole
30
2e

Nieuwe zwangere toekomstige mama's!

Mijn vriend zag gisteravond dat ik lijstje bijwerkte en zei: ''Zo dat word druk in mei''. Ja schat dit is een mei lijstje'' Ohhh zoveel meiden zwanger?'' Heb maar ff uitgelegd dat het nog niet eens eind van de maand is en dat we al best met veel meiden zwanger mogen zijn, hihih.

Miss Mama, wat naar dat je ons moet verlaten meis. Heellll veeelll sterkte! Las dat je het al eens eerder hebt mee moeten maken, jeetje wat naar. Hopelijk mag je snel weer aantellen meis!

En aantal meiden buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Dan ben je dus wel gewoon zwanger, maar zit de kleine buiten je baarmoeder en dan gaat het dus niet goed. Moet ik me dat zo voorstellen?

En wat is de 5e ziekte? Ik las allemaal dingen die ik nog niet ken hoor.

Leuk dat er nieuwe meiden bijkomen. En las dat er een aantal meiden best snel zwanger zijn geraakt. Waar ligt Clomvoirt eigenlijk? Welke provincie?

Hier gaat het goed meiden. Helpppp mijn broek past niet meer. Was vandaag lekker in bad geweest bij mijn schoonouders omdat we hier nog zijn. En wou mijn broek dichtdoen, maar dat ging dus niet, grrr. Dus ik schreeuw dat door het huis. Zegd mijn zwagertje: ''Tja dat is je eigen schuld, jij bent zwanger geworden'' hihih. Ja maar daar was ik niet alleen bij heb ik terug geroepen. Hij maakt soms nog een dansje door de woonkamer: ''ik word oom, ik word oom'' hahah.

Verder merk ik wel hormoontjes hoor, volgens mij veranderd er van alles daar binnen. Moet er aan denken dat ik wel optijd eet, anders word ik niet lekker. En genoeg blijf drinken. Merk dat ik nu toch wel iets meer honger krijg. Maar veel trek heb ik niet, gek hè.

Hoe is het met jullie allemaal?

Nancy hoe gaat ie met jou meis?

Wens jullie allemaal hele fijne zondag en tot snel!

Liefs Nathalie

Ps. als jullie je gegevens ff nakijken en als er fouten staan of twee keer instaat hoor ik het graag

Hallo Nathalie,

Fijn dat je zo'n hele lijst hebt gemaakt. Zijn er inderdaad al veel zeg! Wordt tijd dat er een apart forum komt voor de a.s. mei-mama's.
Even een update van mijn gegevens;
ik ben 26, en ben ik verwachting van de 2e. Heb al een dochtertje van 14 mnd. Ik heb nog geen afspraak bij de vk. Wij willen het geslacht niet weten.

5e ziekte is een van de kinderziektes (net als b.v. waterpokken). Hierbij zit het kind onder de vlekjes/pukkeltjes. Als het kind er ook hoge koorts bij heeft heet het geloof ik weer de 6e ziekte. Mijn dochter heeft er gelukkig niet veel last van (beetje hangeriger dan anders), maar het schijnt wel slecht te zijn voor zwangere vrouwen. Maak me dus best een beetje zorgen.

Leuk he, zo'n groeiend buikje. Bij m'n eerste moest ik met 12 weken echt al wel zwangerschapskleding aan. Helaas ben ik de zwangerschaps kilo's van haar nog niet eens kwijt ha ha ha. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan. heb nu al een wat opgezette buik, maar dat zullen m'n darmen nog wel zijn.

groetjes

Hoi hoi,
Dank voor jullie lieve  reacties,
Voel me al weer iets beter....
Deze week een inwendige echo ter controle of baarmoeder leeg is.
Nathalie, zou jij mij van de lijst willen halen, staat zo raar.
Over 2 maandjes kijken we weer verder, nu even rust.
Groetjes Roos.

Naam
Leeftijd
Kindje
Uitgeteld op
VK
Echo
Woont in
Wel/Niet weten

Sisi-22
23
2e
1 mei
7 okt
9 okt
Overijssel
Wel weten

Yvette

1e
1 mei

Akkie

2e
1 mei

29sept

Wel weten

Klarie
29
3e
2 mei
26sept
23sept
Friesland
Niet weten

Mam v.Stijn
36
2e
3 mei

Z-Holland
Wel weten

Wendyralph

1e
3 mei
25sept
25sept

Niet weten

Triwo
32            
1e
4 mei

Drenthe

Nancy

1e
4 mei

Kayleigh
19
2e
4 mei

Flevoland

Mammalein
26
1e
4 mei
30sept
27sept
N-Holland

Charida
18
1e
4 mei
8 okt

N-Holland
Wel weten

Nathalie
24
1e
5  mei
9 sept

Drenthe
Weet nog niet

Tallie78
30
2e
5 mei
3 okt

Z-Holland
Wel weten

Joyce
24
1e
6mei
30sept

Limburg
Wel weten

Hoi32
32
1e
6 mei
18 sept
7 okt
Z-Holland

Roos

4e
7 mei

Cel1

7 mei

Mariska23
23

8 mei

Gelderland
Niet weten

Sylvia77
31
1e
9 mei

23sept
Limburg
Wel weten

Mikkie02
27

9 mei

Simone        
38
3e

30sept

Overijsel
Wel weten

Samantha

1e

Kind4

4e
11 mei

Milenne
30
3e
11 mei
9 sept
9 sept
Cromvoirt

Juna8
37
4e
13 mei

Gelderland
Niet weten

Evelien

2e
15 mei

Natasja
27
2e

Mam Nienke
26
2e
15 mei

Niet weten

Maaike1987
21
1e
17 mei

Zeeland
Wel weten

Lin76

2e
17 mei

Daniella98
33
3e

België
Niet weten

Nicole
30
2e

Sorry Miss Mama, had niet gezien dat je er nog opstond meis, anders had ik je er al afgehaald. Hoop dat de echo uitwijsd dat alles schoon is. Raar hè dat je dat dan nu hoopt. Heel veel sterkte en laat je nog ff weten hoe het gegaan is met de echo?

Ik ga hier nog ff eten en dan naar huis. Zijn vanmiddag naar de oma van mijn vriend geweest en was veel visite. Uiteindelijk met een aantal naar de rouwkamer geweest, waarvan oma de sleutel persoonlijk heeft.

Moet nog 2,5 uur naar huis rijden, dus ben nog wel ffies onderweg. Niet veel zin in, maar ja morgen om 11.00 uur gesprek bij revalidatiearts.

Meiden fijne zondag avond nog en tot snel!

Liefs Nathalie

hallo dames,
het wordt wel vol hier hoor hahahahahah! gezellig!!!!!
heb het vandaag mijn zusje en zwager verteld..... zagen allebei het t-shirt wel en zeiden tegen mijn dochter 'wat zie je er leuk uit'.....ik moest zelf de hint geven door te vragen of ze had gezien wat er op stond hihihi. en toen gilde mijn zusje het hele huis bijelkaar!!!! ze vindt het dus erg leuk. we zijn samen wezen shoppen en toen kwam ze met een beertje met een muziekje erin aanlopen. vond het heel lief. tegelijk ook erg eng, want ik ben 6a7 weken en het is zo pril....op de een of andere manier maak ik me daar meer zorgen over dan bij mijn 1e. je weet namelijk pas wat een geluk het is en hoe bijzonder als alles goed is gegaan nadien.herkennen jullie dit ook? ik wil ook zo graag naar de vk, maar kan pas 3 okt terecht.....nog ff geduld dan maar!
tot spreeks!
chantal

Terug
Bovenaan