uitgerekend in mei 2009........

Daag...

Ik moet toch wel erg wennen aan het idee dat er iets in mij groeit. Ben er zeker blij mee maar wordt toch wel een beetje beroerd bij de gedachte af en toe. Run een groot bedrijf en vraag me af hoe het straks allemaal gaat lopen. Dat vindt ik een beperkende factor in mijn blijdschap. Ben ik de enige die dit heeft? Hebben jullie een baan of bedrijf? Hoe gaan jullie dit allemaal regelen?

x

Hoi allemaal,

Wat zijn er veel zwangeren in mei! Gezellig, nog even wachten en we krijgen een eigen forum.

Ab10: Je lichaam gaat het hoop veranderingen door, dit is nog maar het begin. Dat vind ik ook wel raar hoor. En ik hoop dat er niet teveel kilo’s bijkomen. Pas 2 jaar na mijn vorige zwangerschap had ik mijn lijf weer een beetje terug. Emotioneel is een zwangerschap ook een enorme uitdaging. Mijn tip: laat alles maar een beetje op je afkomen, relax en geniet. Zwangerschap, kinderen en werk vind ik prima te combineren. Je moet het even de tijd geven om een routine te vinden. Maar ook dat komt vanzelf. Geduld….

Nancy: Hoe is het met je? We hebben al een tijd niets meer gehoord. Ik hoop dat alles goed gaat met je zwangerschap.

Nathalie: Wil je op de lijst zetten dat ik op 25 september mijn 1e bezoek bij de VK heb. Over een echo hebben ze niets gezegd.

Sinds dit weekend krijg ik het in de loop van de dag steeds kouder. Ik zit met drie dikke truien en een dekentje op de bank. ’s Nachts lig ik onder mijn winterdekbed te rillen van de kou. Ik heb geen koorts. Hebben jullie het ook zo koud? Verder ben ik ineens veel moe. Waarschijnlijk heb ik mijn laatste restje vakantie-energie vorige week opgemaakt. Gelukkig nog niet misselijk….

Liefs
Lies

Hallo allemaal,

Ik las dat er 2 meiden een mk heben gehad, wat jammer! Heel veel sterkte en ik hoop dat het weer snel raak zal zijn!

Iedereen die net een test heeft gedaan gefeliciteerd!

Nathalie ik zag dat je van mij nog gegevens mist, het is ons eerste kindje, ik woon in limburg en we willen het niet weten.
Ik heb nog geeh afspraak bij de vk, ik weet van de vorige keer dat ik er snel tereg kan dus ik wacht tot volgende week met een afspraak maken.

We hebben het goede nieuws dit weekend tegen beide ouders en broers en zus met familie verteld er werden wat traantjes weggepinkt, maar iedereen was natuurlijk heel blij voor ons maar deze keer toch ook wat gereseveerd, in de hoop dat het deze keer wel goed zal gaan.

Heeft er van jullie ook iemand last van de buik, ik voel bovenin mijn buik de dikke darm duwen, heb een beetje last van krampjes en wisselend heb ik ook onder in de buik weleens last. Heeft iemand van jullie dit ook?

groetjes

Hallo Meiden,

Ik had vandaag de afspraak bij de verloskundige, had eigenlijk wel een beetje de zenuwen.. Maar het ging wel heel goed. Ik krijg volgende week maandag pas een echo.. Dan ben ik 7 weken zwanger en kunnen ze het hartje al goed horen kloppen..
De verloskundigen (had gesprek met alle 2) hebben  niet het idee dat het een beginnende miskraam is omdat het niet zo klinkt.
Zij denken dat het wel ok zit. Voor 85% konden ze me zeggen dat het goed zit..
Dus nog maar een heel klein beetje onzekerheid.. Ik ben wel heel blij!
Ik moet wel de hele week blijven rusten omdat dat nu toch beter is voor het vruchtje!
Meiden, ik hou jullie verder op de hoogte.. :)
Bedabnkt voor alle steun.
Morgen kom ik ook weer even bijlezen want ik was er de afgelopen dagen even niet zo mee bezig!!

Liefs,
Nancy

Hallo allemaal, ik las dat er een aantal willen weten of het een jongen of een meisje is. Wij willen dit absoluut niet weten. Het is onze 2de en ook bij de eerste heb ik het niet willen weten. Het was voor mij dan ook een verassing dat het een meisje is (ik dacht zelf namelijk een jongen). Ik zag ook dat een aantal al een afspraak hebben bij de gyn. Ik ga pas volgende week bellen. Morgen komt wel een vrouw langs van moeders voor moeders daar wil ik wel snel weer mee beginnen. De rest ach. Alles komt wel op zijn tijd. Ik ben veel rustiger als de eerste keer, maar ook veel zieker en drukker, haha.

Hi Meiden, hier ook weer ff teken van leven van mij hoor
Hele dag niet op forum geweest, uniek voor mij, hihih
Komt ook omdat ik thuis nog steeds geen tv & i-net heb
Mijn vriend nu nog bij zijn ouders moet zijn ivm zijn werk
En ik nu bij mijn ouders ben, omdat ik anders helemaal alleen in grote huis
Zonder tv en i-net. Overdag heb ik revalidatie therapie en afspraken dus ben ik er niet.
"s avonds eet ik daar, omdat ik dan niet hoef te koken naar drukke dag, alleen voor mezelf. En dan kijk ik daar tv, omdat ik thuis niks heb. En zou ik laat in de avond naar huis gaan om alleen te slapen en die ochtend weer naar mijn ouders om bijv. ff mail te kijken ofzo voordat mijn dagje weer begint. Nou dan kan ik hier net zo goed ook slapen, hihih. Mijn broertje en zijn vriendin slapen hier vannacht ook. Dus mams heeft de kinders weer thuis hihih.

Hier gaat het opzich wel goed. Heb alleen nu al ruzie met mijn broeken. Heb zoals het nu lijkt nog maar 1 broek dat past, erg hè. Spijkerbroek die ik vorige week nog aan kon (het zij wel strak) kan ik nu niet eens meer over mijn billen krijgen. Nou tis toch erg. Ben niet aan het snoepen gegaan ofzo. En tis net of mijn buik met de dag groeit (dat is natuurlijk niet zo, maar toch, hihih) Heb vandaag gesprek gehad bij revalidatie arts, want die hadden team bespreking gehad. En moest daarna naar fysio. Beide reageerde heel leuk en me feliciteren enzo. Heb het al verteld, omdat ze het toch ook te horen krijgen als het mis gaat. En als ik nu iets heb het bespreekbaar kan maken. En van ergo krijg ik op gegeven moment tips enzo qua tillen e.d. dus dat is wel fijn.

Morgen mijn eerste gepsrek bij vk, wel beetje spannend, wat me te wachten staat. Maar denk gewoon informatief, eerste gesprek. Ben benieuwd wanneer we echo mogen maken. Maar dat horen jullie dan zo snel mogelijk.

Nu ga ik slapen. Morgen ochtend lekker ff zwemmen ivm vanavond. Weltrusten meiden en tot snel. Ik ga morgen ff lezen hoe het met jullie allemaal ging vandaag okay? Ben nu erg moe, tis ook al laat hè.

Liefs Nathalie

hoi mikkie02 en anderen!
ik heb ook erg last deze x van mijn buik. mijn darmen liggen ook flink overhoop (lees;diarree....voor wie het weten wil hihihihi). heb ook wel krampen. ik mag nu volg wk di avond een echo komen laten maken dus ik ben benieuwd, pas dan denk ik dat ik het echt geloof en durf te gaan genieten.
mijn buik groeit met de dag. gister zag ik een collega kijken en het ergste vond ik dat een meisje uit mijn klas ook zo keek met een blik van; zou ze.....? ik moet het nog even geheimhouden anders veroorzaakt dat veel stress bij mijn klassenouders. zij willen dan gelijk weten wie mij gaat vervangen ed. dus best lastig, want het liefst schreeuw ik het van de daken hihihih...
x chan

Hoi allemaal,

Druk weekend gehad. We zijn bij onze ouders geweest om het nieuws te vertellen! Geweldige reacties gehad, dat hadden we ook niet anders verwacht. Mijn moeder bleef maar zeggen dat ze het zoooo leuk vond dat ik weer zwanger was en dat ze had gedacht dat we nog wel een paar jaar zouden wachten etc.
We hadden Wieteke het truitje aangedaan dat Hanneke anderhalf jaar terug aanhad toen we de 2e zwangerschap aankondigden. Hoera..(z.o.z.) Ik word een grote zus!
Mijn moeder las het hardop voor en dacht er helemaal niet over na, ze dacht gewoon praktisch als altijd, och, ja die past Wieteke nu wel, dus dan kan ze hem mooi aan. Ze verwachte niet dat de boodschap weer serieus was!
Mijn zus had het meteen door, dus die begon te gillen van: Wow echt waar!!!
We hebben nog lopen speculeren over meisjesnamen, eentje die bij Hanneke en Wieteke past, maar kwamen er niet echt uit, suggesties als Lonneke en Nelleke, maar dat is het niet helemaal voor me. Ik denk dat het gewoon iets heel anders wordt, en anders maar een jongen, dat lost het probleem meteen op (en ook wel leuk voor m’n man, die zit nu al met 3 meiden in huis. Beetje evenwicht!)
Helaas had Wieteke op het shirtje gespuugd en kon ze het de volgende dag niet weer aan. Maar de blijdschap bij de schoonfamilie was er niet minder om.

Nou, dat was mijn weekendje in het kort.
Verder voel ik me nog steeds nu en dan beroerd en happy, maar het vertellen lucht op, ik kan me nu wel wat beter concentreren op het werk. Hoop dat het zo blijft.
Mijn sollicitatie is niets geworden, maar dat vind ik ook weer niet zo erg, het is wel veel gedoe, overstappen in zo’n hectische periode, en nu kan ik lekker ouderschapsverlof opnemen, dat zou ik ook wel een keer willen, wat langer thuis blijven dan 16 weken!

Groetjes
Klarie

Terug
Bovenaan