uitgerekend in mei 2009........

Hi Tallie, moeilijk hè dat wachten en best nog wel eng hè als je net ruim 6 weken zwanger bent. Herken het heel erg hoor. Ik kan het soms nog heel moeilijk bevatten en wil er gewoon zelf achter komen. Mijn moeder is nog steeds helemaal hyper. Als het aan haar ligt heeft ze er elke min van de dag over mijn zwangerschap. En heb ook gezegd dat ik het niet fijn vind dat ze aan mijn buik zit. Dat moet ik al aan wennen als mijn vriend dat doet, laat staan dan ons mam dat doet. Vind het heel lief dat ze zo meeleven hoor, maar tis voor mij allemaal nog een beetje eng.

Ab10, gefeliciteerd met jullie zwangerschap meis. Bijzonder hè dat je juist in een ronde dat je het niet verwacht zwanger word. Hoe voel je je verder? Wanneer ben je uitgeteld en wat zijn je gegevens voor ons lijstje?
Bbje, gefeliciteerd met jullie 2e zwangerschap meis. Hoe oud is jullie 1e kleine en hoelang hebben jullie er nu over gedaan & met de 2e? Dus 1e zwangerschap amper kwaaltjes? Wel bijzonder hoor, ik voel me nu ook eigenlijk best goed. Wat zijn jou verder gegevens meis? Dan zet ik je ff op lijstje. Hoe was gesprek met moeders voor moeders?
Mama-Iris, jij van het lijstje meis? Hoe kan dat nou? Wil je je complete gegevens misschien nog een keertje aan me doorgeven. Goed dat je het opgemerkt hebt. Wanneer gaan jullie het nu je schoonouders vertellen? Weten jou ouders het al? Heb jij broers en/of zussen?
Hi Jippie, ook jij gefeliciteerd meis! Leuk al die nieuwe mama’s. Uit welke provincie kom je en willen jullie wel of niet weten of jullie kleine een meisje of jongetje is? Heb je al contact gezocht met vk? Hhaha veel vragen hè, hihih. Welkom meis, klets gezellig mee.
Ohhh Tallie, wat goed dat je al eerder een echo mag. Wou dat ik dat ook had. Ik groei namelijk ook zo. Kan mijn eigen broeken al bijna niet meer aan. Geloof dat ik tot nu toe 1 broek heb gevonden dat nog past. Dus ben al naar de stad geweest om broek te zoeken. Heb nu stress broek, gewoon aantal maten groter. Je moet toch wat.
Mickeymike, ik heb positief mogen testen tijdens onze vakantie. Toen ik vorige week maandag terug was, ben ik naar ha geweest. En heb brief meegekregen voor vk, omdat medische geschiedenis heb. Daar had ik vandaag gesprek, maar dat heb ik net al verteld. Wens jou ook fijne zwangerschap!
Hi Lies, ik heb het sinds vandaag ook zo koud meis. Ik ben ook wat snotterig en lig nu met dikke gebreide sokken van mijn vader en deken hier op de bank, moet toch niet gekker worden.
Ik lees hier steeds dat 2 meiden een miskraam hebben gehad. Ik weet van Miss Mama, maar wie nog meer dan? Wat naar zeg.
Klarie wat jammer dat je sollicitatie niks geworden is, en wat leuk dat jullie ouders zo reageerde zeg. E helemaal gespeculeer over namen lees ik wel, hihih. Hier is iedereen ook al heel hyper, mijn ouders hebben in gedachten hier de babykamer al ingericht geloof ik, hahah.
Milenne, jeetje meis dat zou schrikken zijn geweest dat ze geen vruchtje in baarmoeder te vinden is. Hoelang ben je nu zwanger dan meis, en wanneer mag je weer een echo. Jeetje ik schrik ervan.
Zo ik ben weer zo goed al bijgelezen. Heb ff aantekeningen gemaakt voor ons lijstje. Komen steeds meer meiden bij, leuk hoor. En voor aantal meiden spannend lees ik. Jeetje ik wil ook met 8 weken een echo. Ik ben misschien langer zwanger en wil gewoon graag weten. Maar ja moet nog tot 8 oktober wachten. Ik ga mij van 5 mei naar 3 mei zetten, want dat is volgens de vk zo. Maar mijn moeder denkt dat ik al langer zwanger ben en mijn schoonmams denkt ook dat de kleine in april komt. Maar goed we wachten af meiden. Ik ben nu weer een beetje op de hoogte. Wel veel om bij te houden hoor. Ik moet gewoon regelmatig ff komen lezen merk ik wel. Maar ja druk met revalidatie therapie en moe ’s middags en moest op kleding jacht omdat mijn broeken al niet meer passen op 1tje na, tis toch erg.
Weltrusten meiden en tot snel!
Liefs Nathalie

Naam
Leeftijd
Kindje
Uitgeteld op
VK
Echo
Woont in
Wel/Niet weten

Sisi-22
23
2e
1 mei
7 okt
9 okt
Overijssel
Wel weten

Yvette

1e
1 mei

Akkie

2e
1 mei

29sept

Wel weten

Klarie
29
3e
2 mei
26 sept
23sept
Friesland
Niet weten

Mam v.Stijn
36
2e
3 mei
25 sept

Z-Holland
Wel weten

Wendyralph

1e
3 mei
25 sept
25sept

Niet weten

Nathalie
24
1e
3 mei
28 sept
8 okt
Drenthe
Misschien

Triwo
32            
1e
4 mei

29sept
Drenthe

Nancy

1e
4 mei

Kayleigh
19
2e
4 mei
8 okt
8 okt
Flevoland

Mammalein
26
1e
4 mei
30 sept
27sept
N-Holland

Charida
18
1e
4 mei
8 okt

N-Holland
Wel weten

Tallie78
30
2e
5 mei
3 okt

Z-Holland
Wel weten

Joyce
24
1e
6mei
30 sept

Limburg
Wel weten

Hoi32
32
1e
6 mei
18 sept
7 okt
Z-Holland

Roos

4e
7 mei

Cel1
25
1e
7 mei

Limburg
Wel weten

Mariska23
23

8 mei

Gelderland
Niet weten

Sylvia77
31
1e
9 mei

23sept
Limburg
Wel weten

Mikkie02
27

9 mei

Simone        
38
3e

30 sept

Overijsel
Wel weten

Samantha

1e

Kind4

4e
11 mei

Milenne
30
3e
11 mei
9 sept
9 sept
Cromvoirt

Juna8
37
4e
13 mei

Gelderland
Niet weten

Jippie1981
27
1e
13 mei

Evelien
31
2e
15 mei
19sept  gyn

Wel weten

Natasja
27
2e

MamNienke
26
2e
15 mei

Niet weten

MikeyMike
27
2e
15 mei

Friesland
Wel weten

Maaike1987
21
1e
17 mei
6 okt

Zeeland
Wel weten

Lin76

2e
17 mei
22 sept
22sept
Brabant

MH1970
38
3e
17 mei

1 okt

Niet weten

Daniella98
33
3e

8 okt
23sept
België
Niet weten

Nicole
30
2e

Bbje

Niet weten

Ons lijstje is weer aangevuld. Ik zet jullie er gewoon met nicknaam in, omdat aantal meiden dezelfde naam hebben en we het anders niet meer weten. Ik weet van sommige meiden niet eens wanneer ze uitgerekend zijn. Ze zijn natuurlijk zo blij verrast dat ze dat vergeten te melden. Dus meiden kijk aub ff op je naam al op het lijstje staat en goed is ingevuld allemaal. Als er nog gegevens ontbreken aub ff doorgeven of zelf toevoegen.

Liefs Nathalie

Hoi hoi Nathalie,

Heb gisteren gebeld naar de vk kan 1 oktober terecht.... en ook gelijk een echo
dus moet nog effe wachten.....

Groetjes Mariska23

hallo meiden,
wat zijn we met veel he!
en wat is het een onzekere tijd voor velen! met mij gaat het wel goed hoor, kan alleen maar moeilijk in slaap komen en als jakob, mijn zoon van 13mnd, snachts komt voor bv, daarna is het helemaal moeilijk om weer in slaap te komen.
vandaag komen mijn ouders terug van vakantie, en ik ga het ze vandaag vertellen. ze hebben al 10 kleinkinderen, ik ben de jongste uit het gezin van 6, en ze zullen het wel leuk vinden, maar niet speciaal ofzo. ze kunnen gewoon zo reageren van; eerst maar eens kijken of het goed blijft gaan, he.
jammer, maar ja. als ik er maar heel blij mee ben.
groetjes      

Goedemorgen allemaal,

Ik vind het ontzettend leuk om al jullie verhalen te lezen. Dit is ook zo’n spannende periode, die eerste twaalf weken. Bij mijn eerste zwangerschap stond ik daar veel minder bij stil. Nu tel ik de dagen af….ik ben inmiddels 6 weken en drie dagen!

Milenne, ik heb ook meegemaakt dat ze pas bij 7 weken op de echo iets zagen. In week 6 helemaal niets. Ook kreeg ik lang geen positieve zwangerschapstest. Er is een bloedtest aan te pas gekomen om aan te tonen dat ik zwanger was. Ook werd ik toen verdacht van een BBZ maar gelukkig was dat niet zo. Achteraf denk ik dat ik gewoon een late bevruchting (in de laatste week van mijn cyclus van 28 dagen) heb gehad. Hoop voor jou zo dat je hetzelfde meemaakt!

Nancy, goed te horen dat alles er nog zit. Nog een weekje nagels bijten en rustig aan doen voor je de echo krijgt. Hou je ons op de hoogte? Positief blijven he!

Nathalie, fijn dat je het lijstje bijhoudt. Ik zie dat we waarschijnlijk op dezelfde dag uitgerekend zijn. Je denkt dat je langer zwanger bent vanwege je dikke buik? Mijn broeken zitten ook strak, maar ik kan me helemaal niet meer herinneren hoe mijn laatste menstruatie was. De afgelopen twee jaar heeft mijn gewicht nogal geschommeld dus ik heb gelukkig nog broeken in wat grotere maten, maar daar ga ik rap doorheen. Een vriendin van mij zei al lacherig, het is vast een tweeling! Op oudere leeftijd heb je daar wel meer kans op. Ik wacht het maar af. Hoop niet dat je straks naar het april forum moet, dan gaan we je hier missen! Ik heb niet helemaal vanaf het begin meegelezen, dus misschien heb je het al eens verteld, maar waarom heb je revalidatietherapie?

Chan, diarree? Zullen we ruilen? Grapje hoor, maar ik kan amper naar de toilet, zit aan de kiwi’s, vezels, drink liters water, maar er lijkt geen verbetering in te komen. Sinds ik bevallen ben van mijn vorige kind heb ik daar af en toe last van, maar het lijkt nu wel erger.

s1975s, welke middeltjes heb jij tegen moeilijke ontlasting? Ik heb er ook zo’n last van….

Maaike, welkom jij bent net als ik ook wat ouder. Sta jij stil bij de risico’s? Denk je na over prenataal testen? Straks bij het eerste VK bezoek krijg ik uitgebreid informatie over prenatale diagnostiek vanwege mijn leeftijd hebben ze verteld.

Hebben jullie ook last van heftig dromen/nachtmerries? Echt de meest vreemde dingen, mijn man die wordt opgegeten door een vis? Dacht wel dat het zwangerschapskwaaltje is, maar dan pas als je verder gevorderd bent. Net als oprispingen/maagzuur. Daar heb ik nu ook al een beetje last van als ik teveel of te vet eet.

Ik heb het aan mijn moeder, zus en schoonzus vertelt. Die waren blij. Mijn vader weet het inmiddels ook, maar die is niet zo emo. Mijn man heeft het aan mijn schoonouders verteld. Volgens hem waren ze enthousiast en zouden ze mij bellen om te feliciteren. Dat is na een week nog niet gebeurd, maar mijn schoonvader is dan ook erg ziek en zit aan de chemo. Kan me voorstellen dat zij hier niet zo mee bezig zijn, maar vindt het toch een beetje jammer. Ik heb het ook aan 1 vriendin verteld en die heeft gelijk een kado voor me gekocht, schattige slofjes. Heb ze nog wel even verstopt voor mijn zoontje want die wil ik voorlopig nog niets vertellen. Gisteren vroeg hij aan mij, wanneer krijg jij een baby in je buik? Ik heb gezegd dat het nog even duurt…

Zo, ik ga met mijn kleine mannetje spelen. Op woensdag ben ik namelijk altijd vrij.

Groetjes
Lies

Hoi allemaal,

Ook ik (29 jaar, bijna 30)  ben uitgerekend in mei! Namelijk op 5 mei, maar dat kunnen jullie zelfs zien aan mijn naam, hihi. Ben zwanger van de eerste en vind het allemaal erg spannend.
We zijn wel heel blij, want het heeft uiteindelijk een jaar geduurd voordat ik zwanger was.
Nu vooral heel blij, heel moe en pijnlijk borsten, soms misselijk en ik kan de hele dag door eten, maar dat is niet onbekend als ik jullie verhalen zo lees.

O ja, ik heb op 9 okt de eerste afspraak bij de verloskundige en dan ook direct de eerste echo! Zo doen ze dat in de regio Utrecht heb ik begrepen (rond de 10e week eerste afspraak + echo).

We hebben al wel nagedacht over het vertellen aan ouders enzo, maar dat is nog niet zo gemakkelijk met een drukke agenda en je wilt het ze toch persoonlijk vertellen. Zelf wil ik het al heel snel doen, maar mijn vriend wil eigenlijk wachten. Dus we zijn er nog niet helemaal uit.

Hallo dames mag ik me bij jullie aansluiten?

Na ruim 2,5 jaar ben ik zwanger geworden via m'n eerste IUI!
Ik ben zo blij!
Ik weet ook wel dat ik heel veel geluk heb dat de eerste IUI meteen raak was,
dus ik ben extra blij.
Ik heb het via internet uitgerekend en kom uit op 5 mei 2009 - bevrijdingsdag.

Ik heb over 2 weken de eerste echo en daar kijk ik erg naar uit.

Ik neem aan dat ik dan wel te horen krijg hoe ik een verloskundige moet vinden en wanneer, of moet ik die nu al gaan zoeken?

Terug
Bovenaan