uitgerekend in mei 2009........

Hi Meiden, ik denk ook vaak van ohh ff bij de meiden lezen, maar dan zit je toch best een tijd te lezen hoor.

Lin76 heb je naam veranderd in Mammaluna. Ik weet wel hoe je aan Nathalie kom, want dat ben ik, hihih. En ik verander vaak het lijstje, dus vandaar. Maar die vergeetachtigheid en verstrooidheid ken ik wel hoor. Zwanger misschien? hihih

Ik herken jullie verhalen allemaal. Het nog onzeker zijn en niet kunnen bevatten. Afvragen of je niet meer  moet voelen, heb ik ook gedaan. Nou gisteren is het begonnen hoor. Misselijkkkkk! Heb vanmiddag zelfs in bed gelegen. Aan mijn bh's begin ik het ook een beetje te merken. Maar heb al grote cup dus vind het wel goed zo, hihih. Ik merk het met name aan mijn broeken. Pas nog maar 1 eigen broek, het is toch erg. Tja als dit zo door gaat word het hier ook wel eerder vertellen denk ik. Maar 8 okto krijgen we echo, en dan ben ik ongeveer 10 weken. Dus als alles dan goed zit dan durf ik het ook wel een beetje hardop te zeggen. Het kan namelijk zijn dat ik al langer zwanger ben, maar daar komen we 8 okt pas achter.

Vanavond wel een beetje macaroni gegeten, maar jeetje ik ruik ook steeds meer hoor. Dan probeer ik bijvoorbeeld 's morgens een broodje te maken, maar al zo misselijk en ruik ik ook nog van alles. Dus dan is het snel broodje maken en hup weer naar bed. Eerst ff liggen, en dan proberen wat te eten. Op het moment gaat het gelukkig redelijk. Heb het volgens mij vooral 's morgens & 's middags. We wachten het wel af hè meiden.

Ik vergeet steeds jullie namen, wat ik allemaal wil zeggen, dus doe het maar beetje oppervlakkig. Zie dat er weer aantal meiden gezellig zijn komen kletsen. Als we mei forum hebben, moeten we ons lijstje daar maar ff heen plakken. Ben benieuwd wanneer die komt.

Liefs Nathalie

Hallo dames,

Even een update...
Ben vanmorgen naar de huisarts geweest (is ook gelijk de verloskundige) om te vertellen dat ik in verwachting ben. Twee weken terug was ik er ook al geweest, omdat ik zo'n ontzettend pijn in mijn buik had. Dat heb ik nog steeds heel vaak, echt af en toe ondraaglijk. De huisarts heeft een afspraak gemaakt bij de gyn in het ziekenhuis, om een echo te laten maken. Ze wil laten checken of het geen bbz is.. Nou maak ik me meteen zorgen! Maar daarnaast vraag ik ook af of je uberhaupt iets kunt zien?? Met 5 weken?? Heeft iemand hier ervaring mee?? Aankomende dinsdag heb ik de echo, dan ben ik vijf en een halve week zwanger. We zien het wel! Ook twijfelde de dok  of ik   niet al verder was. Nou ja, we zullen zien!

Wel veel te lezen zeg iedere keer!

Dat van die BH's daar heb ik ook last van! Ik heb zeker een cupmaat groter.. Oeps! En gevoelig dat ze zijn... hahaha.. Verder gelukkig geen kwaaltjes, alleen erge trek
's nachts. Lastig!!

Groetjes Maaike

Wat is er een hoop geschreven zeg! Ben wel een half uur aan het lezen geweest. Leuk zo’n actief forum. Het forum 2-3 jaar, waar ik weleens uithang, is een stuk rustiger.
Gisteren geshopt en een grotere BH gekocht, dat zit een stuk beter. Ik wilde nog niet aan de zwangerschapsbh. Mijn vorige zwangerschap was in het begin heel anders, minder grote borsten, minder moe, meer misselijk, veel minder dik. Overigens wordt niet alleen mijn buik dik. Alles wordt dik! Help! Mijn jasjes zitten strak om mijn bovenarmen en mijn broeken strak om mijn buik, billen en benen. Ik voel me een worst. Hoop echt dat dit niet doorzet. Mijn zus is 30 kilo aangekomen tijdens haar zwangerschap, ik de vorige keer 12 kilo en dat vond ik genoeg!

mh1970: Ik laat me goed voorlichten over alle mogelijkheden door de verloskundige, maar neig zelf nu naar een vruchtwaterpunctie, omdat deze 100% zekerheid geeft. De combinatietest zou ik vooraf wel willen om alvast iets gerust te zijn ten aanzien van de kans dat de vruchtwaterpunctie niet goed is. Mijn vriendin heeft vorig jaar na een supergoede uitslag van de combinatietest en 20-weken echo, toch een kindje met syndroom van down gekregen. Zij hadden al 25% op een stofwisselingsziekte, die het kindje ook nog heeft. Daarnaast heeft het kindje nog meer afwijkingen, die veel voorkomen bij downkindjes. Als ik zie hoe zwaar dit voor hun gezin is (ze had al een dochter met dezelfde stofwisselingsziekte) dan wil ik proberen te voorkomen dat dit ons overkomt. Natuurlijk kan bij leven een kind van alles gaan mankeren of overkomen, maar dat kun je vooraf niet voorkomen. Het lijkt me vreselijk om de zwangerschap af te moeten breken, maar denk nu dit wel te doen als de uitslag niet goed is. Ik heb al een zoontje van bijna 4. Bij hem heb ik alleen een bloedtest gedaan. Wat mij betreft was ik iets eerder aan nummer 2 begonnen, maar mijn man wilde niet. Gelukkig heb ik hem uiteindelijk wel zover gekregen, want mijn wens voor een tweede werd alleen maar sterker en de biol. klok tikte maar door….

Kaleigh: heb je van die gele capsules van Evasin oid? Die moet ik met veel water innemen anders blijven ze in mijn keel plakken. Als ze op zijn (bijna) koop ik denk ik een combivitamine en check wel eerst even de omvang: ))

Nancy: Niet te geloven maar mijn doodzieke schoonvader heeft gebeld om me te feliciteren! Ik was helemaal ontroerd, die man heeft wel wat anders aan zijn hoofd. Echt heel lief. Wat mijn schoonmonster betreft, geen idee waarom ik daar niets van hoor. Ze wonen niet in buurt, maar bellen kan toch? Ik heb al eens een inwendige echo gehad (vorige zwangerschap) en moest daarvoor naar het ziekenhuis. Beetje vreemd vond ik het wel dat ze met een soort stofzuigerslang met een plastic zak erom naar binnen gingen. Desondanks deed het geen pijn.

Cel: Ik kan me herinneren dat je pas verder in de zwangerschap het hartje met zo’n apparaat kan horen. Zou dat even checken vooraf, zonde anders als je hem al in huis hebt en ervoor betaalt zonder dat je hem kunt gebruiken.

Milenne: al nieuws?

s1975s: dank voor de tips. Ga het gelijk proberen. Ik begrijp dat ik activia appel/muesli beter niet kan nemen:))

mikeymike147: ik ben hier ook eens verdacht van geweest. Uiteindelijk konden ze bij 7 weken pas iets zien op de echo, maar ik had een late bevruchting gehad (laatste week voor menstruatie) dus als dat bij jou eerder is geweest zou het mogelijk moeten zijn om wat te zien.

Ik ga nog even buizen en dan lekker naar bed! Weltrusten

groetjes
Lies

Hi allemaal,

Wat een leuk forum dit zeg! Heb me net helemaal suf zitten lezen en besloten om toch ook maar een reactie neer te zetten. Veel herkenbare dingen namelijk: beetje pijnlijke borsten, best wel moe, etc. En, wat ik ook bij iemand las, ik zit op mijn werk ook steeds stiekem op allemaal 'zwangersites'   te kijken. Hopelijk heeft niemand dit gezien!

Ik  ben trouwens 26 en ben, als ik het goed heb berekend, rond half mei uitgerekend. Moet zeggen dat ik het wel spannend vind allemaal. Vooral omdat je ook wel eens leest dat het fout gaat. Maar goed, meer dan me aan de 'regels'  houden (niet roken en drinken, geen rauw vlees eten, vitaminen slikken, jullie kennen het wel..) kan ik toch niet doen. Het is gewoon een kwestie van genoeg geluk hebben, denk ik

Vind het trouwens erg moeilijk om dit grote nieuws voor me te houden. Het liefst zou ik iedereen vertellen dat ik zwanger ben. Hebben jullie dat ook? Enneh... na hoeveel weken/maanden gaan jullie het vertellen?

Goedemorgen, hier weer een misselijk wakker geworden, dus net ff wat proberen te eten. Dacht ff hier kijken voordat ik dalijk weer heel lang zit bij te lezen. Ik heb geen idee met hoeveel weken ze de ienieminie uk op de echo kunnen zien, maar vast wel een vruchtje/vruchtzakje en waar die zit hè. Spannend hoor meis.

Mijn ouders, schoonouders, broertje & zwagertje weten het al een weekje. En ook mijn vriend's opa & oma. Maar dat komt mede omdat mijn vriend zijn stief opa is overleden en mijn schoonmams het voorzetje deed, dus toen heb ik het maar gezegd. A.s. zondag gaan we het aan mijn opa's & oma's vertellen, want mijn vriend is vandaag jarig en dan komen hun ff op de koffie. Het gaat niet zo goed met oma's hart en wil wel dat ze dit nieuws nog meemaakt. Voordat ze er zo ineens niet meer is en ik niks heb gezegd omdat het nog maar 7 weken is. Als het mis gaat horen ze het waarschijnlijk toch ook. Maar daar wil ik liever niet aan denken.

Zijn er nog meiden die gegevens op lijstje willen hebben?

Liefs Nathalie

Hallo Dames

Eergisteren kwam ik te weten dat ik zwanger ben. We zijn hier super blij mee. We zijn ongeveer eind mei uitgerekend.
Hebben jullie direct toen jullie wisten dat je zwanger was de vk gebeld voor een afspraak?

Het is fijn om even je verhaal kwijt te kunnen, want je kan er nog met niemand over praten want het is ons geheimpje. En ik ben hier niet goed in.

Gisteren was mijn moeder en een vriendin bij me, waar hadden ze het over? Toen mijn moeder zwanger was.
Moest plotseling naar het toilet.

Wie wil me op het lijstje toevoegen?

Liefs Joyce

Voor de nieuwkomers, gefeliciteerd.
Voor mij.... ben bang dat het voorbij is, gisteren enorme krampen in mn onderbuik en meer bloedverlies. Moest er nu wat in doen terwijl het eerst alleen maar roze bij het afvegen was. Vannacht heel beroerd geslapen dus maar de huisarts gebeld waar ik straks terecht kan. Hou er nu rekening mee dat het voor nu voorbij is. Tis jammer maar beter nu dan later. Wat ik me wel afvraag is wanneer je dan weer ovuleert/zwanger kan raken maar goed... das voor latere zorg. Eerst dit, misschien is het wel niets maar ik hou rekening met het ergste.

Groetjes,
San

Wat is er veel geschreven zeg!

Sandra, jeetje.. Ik hoop voor je dat alles goed gaat, maar het klinkt inderdaad alsof dat niet het geval is. Lijkt me verschikkelijk. Sterkte! Aan de andere kant hoor ik vaak dat als de vrucht in dit stadium wordt afgestoten er echt iets niet goed is. Dan is het misschien maar beter..

Nathalie; er mag in het schema wel bij dat ik uit Drenthe kom en we het niet willen weten

Wij hebben ervoor gekozen het gewoon te vertellen. Ik denk dat het ook snel opvalt als ik een cupmaat per 2 maand groei hihi. Vooral omdat iedereen weet dat het mis kan gaan en ik zowel de vreugde als het evtuele verdriet kan delen. Ook snappen mensen beter dat ik moe en misselijk ben.
Ik denk wel dat het anders is als je al miskramen hebt gehad, vruchtbaarheidsproblemen en misschien als je iets ouder bent. Hierdoor kan ik goed begrijpen dat de angst groter is.

Mijn opa was helemaal ontroerd. Hij wordt overgroot opa

Mijn schoonmoeder begon gister over de wieg. Die van mijn man is er nog. Willen jullie "antieke" meubelen daarvoor gebruiken? Of op stap voor nieuw? Ze overviel me er iets mee. Ben er nog helemaal niet mee bezig geweest...

Groetjes Iris

Terug
Bovenaan