uitgerekend in mei 2009........

Je moet ook je huisarts laten weten dat je zwanger bent. Dan kunnen ze daar rekening mee houden (als je bijvoorbeeld jaarlijks een griepprik krijgt, krijg je daar geen oproep voor).

Ligt het aan mij of vinden jullie het ook lastig dat de nieuwste berichten niet bovenaan verschijnen, maar dat je eerst naar de laatste pagina moet?

groetjes,
Paula

Nou zeg, heb ik net een uitgebreid bericht getypt en geplaatst, staat het er niet op... Nog maar een keer.

Wat ik tegen Sandra wil zeggen is dat ik ook een keer een miskraam heb gehad (pijnlijk, voelt als een bevalling), maar dat het direct daarna weer raak was. De een eruit, de ander erin, zeg ik weleens. Het is jammer, ik moest er de eerste keer ook wel om huilen, maar wij dachten maar zo, het zal wel niet goed zijn geweest. Dus Sandra, ik hoop dat het bij jou net zo snel weer gaat als toen bij mij. Heel veel sterkte!!!!

Verder vroeg iemand zich af wanneer je de vk moet bellen. Direct, zou ik zeggen. Je bent dan bekend bij hen en als er wat is, kan je hen bellen ipv de huisarts. De eerste keer had ik me niet aangemeld, want het leek mij nogal vroeg. Toen het dus mis ging, heb ik de huisarts gebeld, maar met alle respect, de kennis van de vk is vaak beter dan de huisarts als het gaat over zwangerschap en miskramen. Tegen mij werd toen zoiets gezegd als het kan vriezen, het kan dooien en doe volgende week nog maar eens een test. Dan zit je dus een week in onzekerheid, terwijl de vk je kan laten komen en een echo kan laten maken.

Een bloeding wil niet altijd zeggen dat je een miskraam hebt,. Pas als je kramp erbij hebt, is het mis. Het schijnt dat die baarmoedermond of het gebied erom heen, heel gevoelig is en dat er al een bloedinkje kan ontstaan als je moet niezen of hoesten of zwaar tillen. Dus niet gelijk in de stress schieten als je een beetje (bruin) bloed ziet.

groetjes,
Paula

Hi meiden, we vieren vandaag de verjaardag van mijn vriend die gisteren jarig was. En morgen middag komen mijn opa's en oma's op de koffie en gaan we aan hun vertellen dat ik zwanger ben. Straks komt een goede kameraad van mijn vriend, dus ik wou ff zeggen dat ik er het weekend niet ben. Kom misschien tussentijds wel ff lezen, maar spreek jullie waarschijnlijk pas na het weekend. Zo niet, dan zien jullie me wel verschijnen, hihih. Ik zet trouwens de gegevens van jullie voor het lijstje altijd ff in Word document en dan werk ik het af hoor. Anders kan ik het ook niet, hihih. Mijn geheugen is echt 0,1 hihih.

Fijn weekend! Liefs Nathalie

Hoi Meiden,

Milene: Inderdaad goed nieuws.. Ik hoop dat het goed zit meis..

Paula: Je kan het ook zo instellen dat je de nieuwe berichten bovenaan de pagina krijgt,
dat is inderdaad een stuk makkelijker..

Voor de rest ben ik even kwijt wat ik schrijven wil :S

Met mij gaat het wel,
Het ene moment voel ik me blij en ben ik er zeker van dat het wel goed zit.
Het andere moment twijfel ik toch weer..
Nog 2 daagjes liggen en dan krijg ik de echo.
Ik ben benieuwd..

Liefs,
Nancy

Dag dames,

Het is al een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, kan de weg ook nog niet zo goed vinden, vind het allemaal nog erg onwerkelijk dat ik zwanger ben. Het is ook helemaal anders als bij de eerste, heb ook allemaal last van buikpijn. Maar krijg aanstaande woensdag een termijnecho om te kijken hoever ik ben, want dat is wat onzeker ivm een onregelmatige cylus.

Groetjes Nicole

hey dames....

sorry sorry sorry sorry... ik ben erg lang niet op forum geweest...
schaam me diep... haha...

Hier gaat alles goed!!
Ben nog steeds moe... s' ochtends wat misselijk.. mijn borsten doen zeer en zijn ietsje groter... heb of hele erge honger of helemaal geen honger.. heel gek... haha...

Ik had het deze week nogal druk... veel werken... mijn ouders hebben nieuw hondje.. dus veel bij hen geweest.. en veel geslapen.....

Wat zijn er veel meiden bij gekomen zeg in 1 weekje tijd.... gezellig...
wat natuurlijk wel betekend dat het erg lastig voor mij is om nu alles terug te lezen..... (zelf schuld dikke bult)
Maar ik ga er ff zo globaal overheen... en probeer vanaf nu weer regelmatig bij te lezen... :)

hoe gaat het met iedereen?!?

nancy... spannend zeg... ik hoop dat alles oke is dan... maar als je misselijk bent en geen afscheiding meer gehad hebt..enzo dan zal het wel goed zitten denk ik..

Nathalie met jou ook alles oke?!?!

dikke kus joyceke

Jeetje wat is het hier gezellig druk zeg!

Mijn 7de week is gister ingegaan.
Vrijdag de verjaardag gevierd van mijn mannetje en die kreeg van iedereen cadeautjes mbt de baby. Mijn zusje had een Tshirt gemaakt met op de voorkant; "Ik wordt papa"en op de achterkant: "zei mama. Echt geweldig!!

Ben verder een notitieboekje aan het bijhouden hoe ik me voel en de rare dingen die ik voel. Zo deed ik vrijdag boodschappen voor de verjaardag en werd ineens misselijk bij het zien!! van zakkan ships.

Mijn vermoeidheid is de laatste 2 dagen iets minder als vorige week. Wel veranderd mijn smaak. Een pot met rode kool hoef ik niet omdat ik het naar azijn vind ruiken... Op mijn rug liggen voelt sinds 2 dagen ook niet meer fijn. Echt dom, want je ziet (daar) nog niks, hihi.

Ik heb mij direct aangemeld voor Moeders voor Moeders en doe nu een week mee. Wij moeten het wegbrengen naar een verzamelpunt omdat we in een buitenwijk wonen. Moet wel zeggen dat ik die concerveringsmiddelen in de flessen echt vind stinken!!

Verder iets last van obstipatie. Zijn er meer die dat hebben? Tips? Ik kan wel 5 minuten op de wc zitten, schiet ook echt niet op..  en ik ben al zo'n geduldig type (not).

Verder vertelde een kennis dat zijn vriendin ook zwamnger was en na  4 weken weer ongi werd. Een miskraam dus. Schok er wel van. Voel me zo verschikkelijk zwanger, maar het is zo kwetsbaar...

Groetjes Iris

Hoi Hoi Dames,

het word idd echt steeds drukker,maar wel gezellig toch?
Ik was lang niet op het forum geweest omdat wij eerst een beetje bij moesten komen van de schrik. Wij zouden eigenlijk pas over 2 weekjes een echo hebben maar hebben een extra wcho gevraagd omdat ik vorig weekeind bloed verlies had en wat krampen en omdat er bij mij inde familie nog wel eens een miskraamt voorkomt (vooral bij de 1e) en daarom schrokken wij heel erg. Maar gelukkig zij de vk dat het geen mk was maar ze kon ons ook nog niet beloven dat het zeker goed zat. (ben vandaag ook pas 7 weken). Maar ze zei wel dat het er uitzag alsof er een "gewone zwangerschap" aan het ontwikkelen was gelukkig.

Maar nu hebben we het wel aan onze ouders en mijn zussen verteld. Ze waren helemaal in de 7e hemel. Eigenlijk zouden mijn vriend en ik volgend jaar in mei gaan trouwen, maar zoals het er nu naar uitziet gaat dat feest niet door. Maar stiekum vinden de opa's en oma's en natuurlijk de tantes het leuker dat wij volgend jaar een kleine krijgen.

Nog wel even 2 weken volhouden om niks tegen de rest van de omgeving te zeggen want voor de rest willen we eerst zeker weten dat het hartje klopt en dan gaan we het aan iedereen vertellen die het maar wil horen hihi.

Verder heb ik niet zoveel last van kwaaltjes behalve dat ik heel erg moe ben en erg last van stemmingwisselingen en dan vooral eerst boos en dan weer heel vriendelijk en ben erg snelprikkelbaar soms best lastig.
Ik zag ook ik voor het  lijstje nog niet alles had doorgegeven.
Wij wonen in limburg en ik ben 21 jaar.

Groetjes (en hopenlijk tot snel)
Wendyralph

Terug
Bovenaan