Nou zeg, heb ik net een uitgebreid bericht getypt en geplaatst, staat het er niet op... Nog maar een keer.
Wat ik tegen Sandra wil zeggen is dat ik ook een keer een miskraam heb gehad (pijnlijk, voelt als een bevalling), maar dat het direct daarna weer raak was. De een eruit, de ander erin, zeg ik weleens. Het is jammer, ik moest er de eerste keer ook wel om huilen, maar wij dachten maar zo, het zal wel niet goed zijn geweest. Dus Sandra, ik hoop dat het bij jou net zo snel weer gaat als toen bij mij. Heel veel sterkte!!!!
Verder vroeg iemand zich af wanneer je de vk moet bellen. Direct, zou ik zeggen. Je bent dan bekend bij hen en als er wat is, kan je hen bellen ipv de huisarts. De eerste keer had ik me niet aangemeld, want het leek mij nogal vroeg. Toen het dus mis ging, heb ik de huisarts gebeld, maar met alle respect, de kennis van de vk is vaak beter dan de huisarts als het gaat over zwangerschap en miskramen. Tegen mij werd toen zoiets gezegd als het kan vriezen, het kan dooien en doe volgende week nog maar eens een test. Dan zit je dus een week in onzekerheid, terwijl de vk je kan laten komen en een echo kan laten maken.
Een bloeding wil niet altijd zeggen dat je een miskraam hebt,. Pas als je kramp erbij hebt, is het mis. Het schijnt dat die baarmoedermond of het gebied erom heen, heel gevoelig is en dat er al een bloedinkje kan ontstaan als je moet niezen of hoesten of zwaar tillen. Dus niet gelijk in de stress schieten als je een beetje (bruin) bloed ziet.
groetjes,
Paula