Hallo dames hier weer eens een berichtje van mij.
Het valt me op dat sommige van jullie zo verbaast zijn dat de ene veel vroeger een echo krijgt dan de ander. Waarschijnlijk is dit simpel te verklaren.
Als er een medische reden is, of als je via de MMM zwanger bent geworden dan krijg je met 7 of 8 weken een echo. Dit is gewoon een extra controle.
Niet jalours op zijn, meiden die zoals ik zwanger zijn geworden via MMM hebben al heel wat achter de rug en die extra echo is dan geen overbodige luxe.
Verder viel het me op dat sommige verbaasd waren of zich schaamde dat deze vroege echo een interne echo was. Is jullie dat nooit van te voren verteld?
Een normale echo kan pas vanaf volgens mij 12 weken (misschien iets eerder, maar niet veel). Als je in MMM hebt gezeten dan ken je die interne echo wel. Ik vind het er net uitzien als een joystick tussen je benen, wij noemen het onderling dan ook "joysticken" Bij de follikelmeeting zei m'n vriend: "Gaan ze alleen joysticken? Dan ga ik niet mee hoor" Hahaha je moet er toch op 1 of andere manier de humor van blijven inzien.
Mijn echo is volgende week: 24 september. Ik ben dan 8 weken. Daarna gaan we een afspraak maken met de verloskundige.
Even voor de duidelijkheid je telt je aantal weken zwanger zijn van af de eerste dag van je laatste mestruatie. Dus Joyce je zei dat je sinds 10-09-2008 wist dat je zwanger was, dat was waarschijnlijk je NOD, dus dan ben je nu 5 weken zwanger en geen 3.
S1975S dikke knuffel meid. Erg jammer dat het mis is gelopen.
mama van Nienke Hoort hoofdpijn ook bij zwangerschap?
Dat wist ik helemaal niet. Ik had gisteren zo'n hoofdpijn! Ik heb een paracetamol genomen, want het was niet te harden.
Jazzie kom op meid, misselijkheid en beroerd voelen horen ernu eenmaal bij. Zolang ik niet boven de pot hang, vind ik al die kwaaltjes best, ze horen er gewoon bij. Tuurlijk is het niet leuk, maar je krijgt er uiteindelijk wel wat voor terug. Troost je meestal gaat het beter als je 3 maanden bent.
Linda wat goed dat je ook mee doet aan Moeders voor Moeders. Heb jij ook dat mooie boekje al gehad? Ik vond de test ook spannend hoor. En bij die vragen was ik wel verbaasd. Ik heb een hernia gehad maar ben er niet aan geopereerd, was even bang dat ik niet mee mocht doen. Gelukkig mocht het wel.
Fruts wat leuk dat je samen met je zus zwanger bent, lijkt me echt geweldig.
Nathalie wat fijn dat jij het lijstje bijhoudt erg handig zo'n overzicht.
Als je wilt mag je er bij mij nog bij zetten: 34 jaar, echo 24 September.