uitgerekend in mei 2009........

Hé, Deedee!

Spannend hè, zo'n eerste echo! Ik ben volgende week ook aan de beurt. Wij hebben volgende week maandag om elf uur onze eerste afspraak bij de gynaecoloog: dezelfde die mijn dochtertje heeft gehaald met de keizersnee! Ben benieuwd of hij nog weet wie we zijn (zal waarschijnlijk niet) Begin nu toch wel heel erg nieuwsgierig te worden naar wat daarbinnen allemaal gebeurt....

Ik heb bij Moeders voor Moeders gekozen voor de dvd waarop de hele zwangerschap te zien  is vanaf het moment dat de bevruchting heeft plaatsgevonden totaan de geboorte. Ik heb dat ook een keertje op tv gezien en ik vond dat reuze-interessant. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een beetje de zenuwen kreeg van die test. Ik dacht echt even bij mezelf: wat als daar nu geen twee streepjes komen te staan?!? Maar gelukkig,hi,hi,hi.

Op mijn moeheid na heb ik nog geen klachten dus ik vind het nog allemaal een beetje onwerkelijk....

Joyce als je niet meer weet wanneer je voor het laats ongesteld was, dan is het wel moeilijk te bepalen ja, maar hoe weet je dan wel wanner je uitgerekend bent? Of is dat ook een gok?
Bij mij kan het bovenste knoopje van m'n broek al niet meer dicht van af de dag dat ik wist dat ik zwanger was. In het begin zetten je darmen blijkbaar uit en houd je meer vocht vast, waardopor je je meteen zo opgeblazen voelt.
Hahaha ik zit me net te bedenken: misschien krijg je wel een tweeling, dan groei je ook een stuk sneller.

Nathalie sorry ik bedoelde niet te zeggen dat jij jaloers was ofzo hoor. Ik probeerde gewoon uit te leggen waarom je soms eerder een echo krijgt.
Natuurlijk is het voor iedereen spannend in het begin en helemaal bij je eerste zwangerschap.
Maar ik denk dat ze het vaak niet eerder doen als er geen reden voor is, omdat het een interne echo is en dat vinden veel meiden toch wel vervelend.
Ik nam alleen wel aan als je zo'n vroeger echo krijgt dat ze je dan ook wel van te voren waarschuwen dat het intern is.

Mammaluna het is idd spannend, wij gaan volgende week woensdag om half elf. Ik ben ook zo nieuwsgierig.
Ik zat te twijfelen het boek of de dvd, heb het boek gekozen omdat ik nog geen boeken heb over zwangerschap. Die test vond ik ook spannend ook al wist ik echt wel zeker dat ik zwanger was, erg grappig dat jij dat ook had.

De klachten hier blijven eigenlijk hetzelfde:
- 's morgens geen probleem zolang ik maar rond half 11 wat eet
- 's middags rond 4 uur wordt ik misselijk en hier lijkt iets kleins eten niet tegen te helpen
- 's avonds na het avond eten gaat het 1 of 2 uur erg goed en daarna voel ik me algemeen moe zwak en misselijk
- het bovenste knoopje van m'n broek staat heel de dag open
- m'n borsten zijn gespannen maar wel minder pijnlijk dan in het begin
- ik slaap wat slechter, minder diep vooral
Gisteren had ik hoofdpijn ik hoop niet dat dat er ook bij hoort.
En ik begin meer dingen te ruiken? Hebben jullie dat ook?

Hoi Hoi,

Het is idd een gok of ik 25 Mei uitgerekend ben, ik ga even uit van 18 augustus laatste menstruatie, maar om heel eerlijk te zijn weet ik dat dus niet zeker.
Ik zat toen precies in een verhuizing en had zoveel aan mijn hoofd dat er niet zo op gelet heb eigenlijk.
Mijn broeken gaan idd ook al aardig strak zitten en trek ze dus ook al steeds onder mijn buik.
De borsten worden ook al behoorlijk en zwaar...
Het zou me dus niet verbazen als ik straks al verder blijk te zijn of idd zoals deedee zegt een tweeling krijg...

Tjonge jeetje, het idee zeg dat  het een  tweeling zou  zijn  da's wel ff slikken...

he meiden,

Ben ik weer. De koppijn is gisteren gelukkig mee gevallen, dus misschien was eergisteren toch gewoon een uitzondering. Dee Dee, helaas ja, het kan erbij horen. Hoofdpijn kan ook duiden op hoge bloedsuikers tijdens je zwangerschap (of later in de zwangerschap bij een hoge bloeddruk). Maar in het begin van de zwangerschap is het vaak hormonaal. Zoals de meeste hormonale zwangerschapskwaaltjes gaat dit meestal na een week of 16 over.Bij mij helaas de vorige keer niet. Uiteraard hoop ik er nu geen last van te krijgen, maar als het toch zo is, dan moet het gewoon maar. We weten waar we het voor doen.

Wat grappig om te lezen dat er nog meer meiden toch een beetje zenuwachtig waren voor de test van moeders voor moeders. Ik had dat vorige week ook! Gelukkig was het heel snel en heel duidelijk zichtbaar. Ik heb van m'n eerste keer sparen al het boek. Ik heb nu een heel leuk serviesje uitgezocht. Bij m'n eerste zwangerschap kreeg ik nog twee cadeautjes; 1 aan het begin en 1 als je 10 weken had gespaard. Nu is dat 1 cadeautje geworden vertelde die mevrouw mij. Maar ik doe t niet voor t cadeautje, dus uiteraard geen probleem. Al had ik niets gekregen, had ik nog steeds meegedaan!

Hier verder alles goed. Voel me vandaag in ene een stuk rustiger en een soort van zekerder. Geen idee hoe het komt, maar ik geniet er maar van en blijf positief denken. Schrik wel van de verhalen die je hier op t forum leest hoor!
Daarom bij deze ook, S, als je dit nog leest: heel veel sterkte gewenst meid.

Nog even over de inwendige echo. Ik heb bij m'n vorige zwangerschap twee keer een inwendige echo gehad. Ik moet zeggen dat het mij best mee viel. Die 'joystick' vind ik inderdaad wel een goede beschrijving. Er wordt een hoesje met wat glijmiddel omheen gedaan waardoor het inbrengen niet echt pijnlijk is. Het enige wat ik wat vervelend vond is dat ze dan inwendig wel wat heen en weer moeten bewegen om alles goed in beeld te krijgen. Overigens heeft het ook een groot voordeel: het beeld is veel duidelijker en je ziet dus veel meer dan bij een 'gewone' echo. Heel vroeg in de zwangerschap kun je op een gewone echo helemaal bijna niets zien.

Nou meiden, was het weer even voor vandaag. Hoop dat ik de komende dagen er nog aan toe kom om even te kletsen.Ga morgen namelijk de nachtdienst in!

groetjes mama van Nienke

Hey Dames,

Ik weet sinds een week dat wij een kindje krijgen in mei 2009.
Maar ik weet niet wanneer ik het aan iedereen moet vertellen.
Wanneer zou het beste zijn.

Even bijkletsen na al jullie verhalen te hebben gelezen.

Maar eh, eerst maar de makkelijkste reactie. Sindy, wanneer je het aan wie vertelt ligt helemaal aan jezelf en je partner. Mijn vriend wil het bijvoorbeeld nog even voor ons houden, maar mijn beste vriendin weet het al vanaf het begin (zonder dat mijn vriend het overigens weet....). Nu mag ik het gelukkig morgen wel aan haar vertellen, want kan mijn mond toch niet houden zei hij, maar goed, ben nu 7 wk-en en 3 dgn.
We wachten nog wel even met ouders tot de eerste termijnecho van in mijn geval 9 okt.

Zo te lezen gaat het met iedereen redelijk tot helemaal goed. Mooi zo. Ik voel me al de hele week met vlagen misselijk/flauw maar met wat eten lost zich dat wel op. Heb zelfs al een keer midden in de nacht een cracker met kaas zitten eten omdat ik het niet meer uithield in bed. Je doet rare dingen.
Verder heb ik ook al de hele week wisselende steken/pijntjes onderin mijn buik, net alsof ik ongesteld moet worden, maar denk zelf dat het mijn baarmoeder is.

Voor nu tot slot nog een tip aan iedereen die medicijnen gebruikt. Even overleggen met je huisarts of apotheker of je dezelfde medicijnen kunt blijven gebruiken of dat je over moet stappen op andere gedurende je zwangerschap (zoals bij mij).

Nu lekker koken, tot gauw.

Hallo allemaal,

Aller eerst Nathalie super dat je iedere keer het lijstje zo goed bij houdt!

Wat geweldig om te lezen dat er iedere keer zoveel geschreven wordt.

Ik lees veel over de eerste echo, Ik ben in mei ook even kort zwanger geweest dit is helaas op een mk uitgelopen. Ik ben toen met 8 weken voor het eerst bij de vk geweest en ze deed toen een uitwendige echo hierop zag zij toen dat het vruchtje maar 5,5 week oud was, ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan om het te bevestigen met een inwendige echo en wat de vk zag dat klopte helaas leefde het vruchtje niet meer. De inwendige echo deed bij mij helemaal geen pijn ik heb er hierna nog 3 gehad steeds om te kijken of alles weg was ik vond dit geen onprettig onderzoek.
Nu ga ik 1 okt met 8,5 week naar de vk en zij doet dan weer een uitwendige echo.
Nathalie ik begrijp het helemaal ik zou ook het liefste vandaag de bevestiging hebben dat alles goed zou zijn.

Wanneer dat je het aan iedereen verteld is inderdaad een persoonlijke keuze. Onze ouders, broers en zussen en een goede vriendin van mij weten het al. Als we 1 okt een goede echo zien dan vertellen we het tegen de rest. Ik vind dat je het op je eigen manier moet doen. Ik zou niet willen dat het nu mis zou gaan en niemand zou het weten ik vond het de vorige keer ook fijn dat ik mijn verdriet met iedereen kon delen.

Groetjes

Hallo Dames!

Leuk om alle verhalen weer te lezen van iedereen..

Voor Nathalie, ik had zo vroeg een echo, omdat ik ontzettende buikpijn had steeds. Dat komt dus achteraf door die cyste in/op mijn eileider. En daarnaast was ik 8 augustus voor het laatst ongesteld, maar ik ben heel erg onregelmatig ongesteld. Over twee weken weer een echo, dan ben ik dus 7 of 8 weken. Ik hoop zo dat we dan een hartje horen kloppen.. Maar ik hoop er maar niet op..

Als het vruchtje niet meer leeft, zijn je zangerschapskwaaltjes dan ook meteen verdwenen? Ik heb nog wel zere borsten en ze zijn nog steeds veel voller dan normaal en ik ben nog wel moe, maar verder niets..

Ik hoop dat het met iedereen goed blijft gaan!

Groetjes Mickey

Terug
Bovenaan