uitgerekend in mei 2009........

Jeetje wat wordt hier toch lekker gekletst, even twee windows open zodat ik op iedereen kan reageren.

arjjoy ik wilde je niet laten schrikken hoor. Maar als je echt zo snel groeid dan zou het toch een tweeling kunnen zijn? Volgens mij zit je nu nog meer te wachten op de echo haha succes meid. Zou je het wel leuk vinden? een tweeling?

Mama van Nienke wat makkelijk dat je alles kan vergelijken met de vorige keer. Ook al is elke zwangerschap natuurlijk anders. Ik vraag vooral veel aan m'n zus en hier aan jullie natuurlijk, zo heb ik ook wat referentie.
In MMM heb ik een aantal inwendige echo's gehad. De eerste keer weet je niet goed wat je te wachten staat, maar ik heb er nooit pijn bij gehad en het is een stuk beter dan zo'n eendenbek.
Het cadeautje van MvM is idd een leuke extra, maar zeker niet de reden om mee te doen. Maar ik vind het erg leuk dat je toch iets krijgt voor de moeite.

Sindy wanneer je het verteld aan iedereen moet je helemaal zelf weten. De eerste 12 weken heb je een grotere kans op een miskraam, dus de meeste hangen het pas daarna aan de grote klok. Maar aan je ouders, broers, zussen en echto goede vrienden kan je het eerder vertellen, mocht het mis gaan dan heb je meteen steun. Maar dat is voor iedereen persoonlijk denk ik.

Klimmie5_5 Ik heb nog niet midden in de nacht iets gegeten. Ik ben er al wel midden in de nacht uitgeweest om te plassen. Ik eet de hele dag kleine beetjes, dat werk erg goed bij mij.

Mikkie ik hoop dat je dit keer goed gaat. Kunnen ze met 8 weken het hartje zien kloppen met een externe echo? Of kan dat alleen met een interne? Ik krijg volgende week m'n echo en ben dan (als het goed is) 8 weken. Ik neem aan dat het een interne echop is. Het is in elk gevan bij mijn gyn.

Mickey ik hoop dat op de echo over 2 weken wel een kloppend hartje te zien is. Heel veel succes met wachten, het is voor jou toch wel extra spannend denk ik.

Nathalie toch wel lekker he als een aantal mensen het weten? Dan kan je er af en toe over praten. Ik heb het ook koud op de vreemste momenten, ach het zal er wel bij horen he?

Irislaura mijn vriend krijgt ook elke keer een glimlach op zijn gezicht en zegt dat ik meer open shirtjes moet dragen omdat ik nu zo'n mooi decollete heb hahaha

Evelien ik hoop dat je gewoon nog minder ver bent dan je denk. Heel veel succes donderdag bij je 2de echo

Marie welkom bij de club. Een jaar is volgend mij het gemiddelde, maar voor je gevoel heel erg lang he? Fijn dat je niet de MMM in hoefde.

Anoek (moeder van 1) die onzekerheid voelen we allemaal wel denk ik, probeer er toch van te genieten en je niet alleen maar zorgen te maken.

s1975s fijn dat je baarmoeder schoon is en dat het verder goed met je gaat. jeetje je schoonzusje zwanger dat zal echt wel even moeilijk voor je zijn. Ga je het haar vertellen of houd je het liever voor je?

Nicole en tallie wat fijn dat jullie het hartjke gehoord hebt, dat is toch een heel goed teken.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Vergeet ik helemaal om te vertellen hoe het hier gaat.
Het gaat hier goed, m'n klachten blijven hetzelfde en zijn goed te doen. Zolang ik heel de dag kleine beetjes eet ben ik niet al te misselijk, behalve 's avonds. Rond 10 of 11 uur houd het echt op en ga ik naar bed, ik ben dan doodop, terwijl ik eigenlijk echt een avondmens ben.

Ik heb gisteren een 9-maanden dagboekje gehad van m'n vriend. Erg leuk, die wilde ik graag hebben. Daar in ga ik proberen alles bij te houden en er is ook nog plaats voor foto's, dus ik ga elke week m'n buik op de foto zetten dan zie je die groeien.

Nog een paar dagen wachten tot de echo, ik ben erg benieuwd wat er bij ons te zien is.

goeiemiddag,

Deedee, een tweeling, hahaha het zou idd wel leuk zijn, maar dan ben ik denk ik wel meteen klaar wat kinderen betreft.
We zijn nm beide van mening dat we het alle aandacht kunnen geven die ze nodig hebben, met een tweeling zal dat wel ff wat pittiger zijn.

Ben al aan het aftellen voor de echo, helaas duurt het nog wel even..

Groetjes,
Joyce

Nou daar zijn we weer...
Wat een verhalen zeg!
Ik heb weinig last van kwaaltjes, ben af en toe wat moe of voel me een klein beetje naar. Op sommige dagen doen mijn borsten af en toe zeer, maar soms ook weer niet.
Ik ben nog niet ECHT misselijk geweest.
Dat maakt me soms wat onzeker, ook al wil ik dat natuurlijk helemaal niet.
Ik zit nu op 5,5 week ofzo...Mag dinsdag beginnen voor moeders voor moeders.
Was wel blij dat die test positief was, was toch weer een bevestiging.
Ik gaf aan dat ik soms wel zou willen dat ik wat meer last zou hebben van dingen. Stom natuurlijk, als ik eenmaal last krijg zal ik er wel weer heel snel vanaf willen, maar dan is het misschien wat concreter.
Je wilt gewoon bewijs, of in ieder geval 12 weken ver zijn...
De ene dag voel ik me zekerder dan de andere.

Vervelend om te lezen dat het misgaat, ik wens jullie veel sterkte.

Groetjes,
Natalie

Dag, meiden

Heb vandaag effe een baaldag. Mijn man heeft een flinke keelontsteking, ik voel me zelf ook niet helemaal 100%, heb last van mijn onderrug en onderin mijn buik zeurt het een beetje. Zal echt blij zijn als het maandagmiddag is, dan hebben we de echo achter de rug! Ben best wel zenuwachtig! Ik had gedacht dat zwanger zijn van de tweede wat gemoedelijker zou zijn, maar ik vind het weer net zo spannend als bij mijn dochtertje! Wie herkent dit ook?

Groetjes, Linda

Hi Eilatan, ik wou ook dat ik wat voelde meis. Dat ik zo iets had dan is het misselijk werkelijker. Maar als je dan misselijk bent en ten 3.45 uur wakker word odmat je zo misselijk bent, dan denk je wel ff, grr had ik nog maar niks gezegd, hihih. Bij mij begon het met ruim 6 weken ofzo. Morgen ben ik als het goed is 8 weken. Maar kan wel merken dat ik groei hoor. Kan ook zijn dat ik langer zwanger ben. En mijn paps heeft het al over een tweeling. Dat lijkt hem wel wat, hihih. Vroeger dacht ik ook altijd. Ja doe maar, ben ik er meteen van af, hihih. Maar nu weet ik het niet zo zeker hoor. Eentje lijkt me eerst ook wel ffies genoeg. Maar twee zijn natuurlijk ook welkom. Hoop gewoon dat alles goed mag gaan.

Vandaag voel ik me gelukkig niet zo mega misselijk. Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. Herken heel veel dingen en das best grappig om dan te lezen dat ik niet de enige ben die dingen in mijn hoofd haal of dingen voel enzo. Soms is het nog zo onwerkelijk allemaal. Maar begin er nu wel een beter gevoel bij te krijgen. Al moet ik natuurlijk eerst de eerste maanden zien door te komen. Wij wachten ook met smart op de echo. Wat duurt wachten soms lang hè. hihih.

Hier vanmiddag in slaap gevallen. Lijk wel oud, hihi. Wens jullie hele fijne avond en kom snel weer ff bijlezen en bijkletsen. Liefs Nathalie

He meiden,

Chips, heb ik net een heel bericht geschreven, druk ik op een verkeerde knop en ben ik het kwijt. Even snel in de herhaling dan maar, voor ik m'n bedje in ga na de nachtdienst.

Voor de meiden die een echo hebben gehad die niet goed maar ook nog niet slecht was. Lijkt me heel lastig. In plaats van je zeker te voelen na de echo voelen jullie nu alleen nog maar onzekerder. Hele spannende dagen wachtend op de 2e echo. Veel succes ik duim met jullie mee!
Voor diegene die al een hartje hebben zien kloppen; de kans op een miskraam is dan inderdaad dan een heel stuk kleiner. Dat wilt helaas niet zeggen dat het niet meer mis kan gaan, maar de kansen daarop zijn kleiner. Succes!

Mamaluna; ik herken het helemaal. Bij de eerste was is vanaf de eerst dag heel blij en enthousiast. Was me wel bewust dat het ook nog wel eens mis kon gaan, maar stond daar veel minder bij stil. Voel me deze keer veel onzekerder. Alhoewel dat de laatste dagen gelukkig wel wat beter gaat. Had ook nog nauwelijks klachten en dat begint nu een klein beetje te komen. Positief blijven denken dus maar! Ben nu ook heel blij hoor, maar durf/kan nog niet echt genieten.

tot zover even, ga nu hopelijk wel op de goede knop drukken en dan snel slapen.

groetjes Mama Nienke

Hoi Dames!

Ik heb zojuist deze kei-leuke website ontdekt. Boordevol interessante weetjes.
Ik mag mezelf denk ik ook onder de 'mei-groep' scharen.
In april dit jaar ben ik na 14 jaar gestopt met de pil. Omdat we toch wel heel erg zin kregen in een gezinnetje. Daarna ben ik enorm aan het sukkelen geweest met mijn cyclus. Dan weer 5 weken, dan weer 4, één keer (toen ik buikgriep had) zelfs maar 2 weken...
Maar vorige week kreeg ik ineens een vreemd voorgevoel. Ik had al zeker 2 weken gevoelige borsten, en de krampjes die ik altijd voel als ik ongesteld moet worden. Het vreemde was, dat het uitbleef. Dus ging ik rekenen. Mijn langste cyclus sinds april was 5 weken geweest en daar was ik nu ruimschoots overheen!
Gisteren heb ik twee tests gedaan. De eerste (predictor) was héél lichtroze, en ik was dan ook niet echt overtuigd. Maar ja, ik had dan ook twee enorme bakken thee achterover gegooid om te kunnen plassen, dus was mijn urine niet zo geconcentreerd.
Vervolgens ben ik in sneltreinvaart naar de Hema gefietst voor nog een test (ik woon op een dorp, dus dacht ik laat ik niet twee keer bij Kruidvat een test kopen) en heb ik zo lang mogelijk niet gedronken.
Nou ... het lijntje was echt dónkerblauw.
IK KAN HET NIET GELOVEN!
Wauw.
5,5 weekjes zwanger.
En de rekenmachines op internet geven aan dat ik ongeveer tussen 25-27 mei ben uiterekend.

Voelt het voor jullie (pas-zwangeren) ook zo onwerkelijk?
Kunnen jullie het óok niet geloven?

Terug
Bovenaan