uitgerekend in mei 2009........

Hoi meiden,

Helemaal goed!!! We hebben een echo gehad vanmiddag en het was gewoon geweldig! Ik ben nu al weer helemaal verliefd op zon klein heerlijk ding dat daar lekker aan het groot worden is! WOW! Super, helemaal mooi en we zijn echt zo blij en dankbaar dat er nu echt weer een kleine aan het groeien is! De verloskundige vond het erg leuk ons voor de derde keer te zien en was ook erg enthousiast over de kleine uk, hij lag er zo mooi bij, je kon het zo goed zien, de dooierzak en de vliezen en de aanzet tot de navelstreng, het hoofdje en de eerste aanleg van de hersenen, armen en benen. Prachtig gewoon!
Ze riep steeds Wat een mooi kind! Dat vinden wij hier natuurlijk ook!
Er is nu een datum uitgerekend, 3 mei, wel iets later dan eerst werd berekend, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht. Ben nu dus officieel 8 weken en 2 dagen zwanger van ons derde kindje. En het is nog even bijzonder als de eerste keer!
Vrijdag heb ik nog een intake en over 4 weken een tweede echo. Dan wordt verder gekeken of er niet toch stiekum nog eentje in zit en of 3 mei echt klopt.
Nou, een gelukkige en erg moeie Klarie (oh, wat waren die andere twee wondertjes van ons weer druk vandaag!)
ga nu even rustig wat lezen hier en dan lekker languit!

doeiii allemaal!

Hoi Meiden,

Ik ben momenteel erg moe..
Het liefst zou ik echt de hele dag slapen!!
We hebben ook een pup nu dus dat is ook een hele drukte erbij,
maar wel erg gezellig!!
Dus ik ben er erg weinig..
Ik heb net vanalles zitten lezen maar ik ben nu alweer kwijt wat ik gelezen
heb, das toch wel heel erg!

LieveKlare, gelukkig dat alles goed is met het kindje!! Wat leuk dat je alles al zo goed kon zien. Met 6 weken kon je bij mij op de echo het dooierzakje en vruchtje zien zitten..
Het groeit ook zo snel he..

MRMJ kan me wel voorstellen dat je vriend het een beetje moeilijk heeft als het niet gepland is. Is natuurlijk toch even wennen.. Maar het komt vast wel goed, als hij zelf ook aangeeft er helemaal achter te staan.

Tallie, wat een verhaal.. Zo'n klein manneke en dan al zo ziek, wat erg..   Ik hoop dat de chemokuren goed aanslaan en dat hij er weer helemaal bovenop komt!!

Ik heb inderdaad ook al kado's gekregen, van mijn schoonmoeder en van een vriendin. Vond dat wel erg leuk, had dat echt niet verwacht!!

Ik ga me eens aankleden want ik moet zo gaan werken.
Liefs,
Nancy

Marie, volgens mij kan het heel goed zijn dat je wat bruinige afscheiding hebt. Dat is oud bloed en niet nieuw en kan van je (gevoeligere) baarmoedermond komen, door een innesteling of nog ergens in een hoekje hebben gezeten. Als de assistente van de huisarts zich geen zorgen maakt dan zou ik dat denk ik ook niet doen. Wel in de gaten houden natuurlijk, en je kunt vast opnieuw met de huisarts bellen als je daar behoefte aan hebt.
Heb je al een afspraak bij de vk? Haar (of soms hem) kun je dat ook vragen natuurlijk. En die krampen/steken onderin je buik, als die lijken op menstruatieachtige pijntjes dan is het je baarmoeder die druk aan het werk is. Als het anders voelt dan heb je denk ik gewoon last van je darmen. Heb van een vriendin die een mk heeft gehad gehoord dat dat echt een andere pijn is en dat je dan wel weet dat het niet goed is.

Geniet van je zwangerschap, dat doe ik ook (als ik niet moe, misselijk of hongerig ben hihi)

Goeiemiddag dames,

Gister is de consulente van Moeders voor Moeders langs geweest en ik mag deze week meteen beginnen.
Het was best leuk om te zien dat mijn vriend zich heel erg betrokken voelde ineens weer.
Hij kan echt  dagen er niet veel over zeggen of heel nuchter reageren en zoals gisteravond dan ineens het tegenover gestelde zijn.
We kregen boekjes en andere info en meneer zat meteen de hele avond de boekjes uit te pluizen.
Zo geweldig om te zien, ik heb hem het cadeautje uit laten zoeken, het is dus de DVD geworden .
Ook is ie erg ongeduldig voor de echo en blijft maar roepen dat het niet kan dat ik maar zo kort zwanger ben, hahahaha, meneer ongeduld, maar zo aandoenlijk om te zien

Verder voel ik me prima, nog niet veel misselijk, wel veel moe en hing zondag pas voor het eerst boven de wc, zonder echt over te geven...

Tot snel weer!!!
Groetjes,
Joyce

He meiden,

Wat wordt er toch veel afgekwebbeld! Gezellig hoor! De vraag voor een eigen meiforum schijnt al een paar keer naar de redactie te zijn gestuurd. Blijven wachten dus maar, want het wordt wel tijd!

Voor de nieuwe zwangeren onder ons; Gefeliciteerd en welkom bij t forum!

Wat fijn dat er ook twee meiden zijn die net een goede echo hebben gehad. (Sorry, heb het net zitten lezen, maar ben nu alweer jullie namen kwijt). Lijkt me toch wel een enorme geruststelling!
Kan zelf bijna niet wachten. Volgende week woensdag ga ik voor t eerst naar de verloskundige en dan krijg ik de verwijzing voor de termijn echo mee.

Verder lees ik wel dat de zwangerschapskwaaltjes aardig beginnen toe te slaan bij iedereen. Moet zeggen dat het hier wel mee valt. Moeheid en koud hebben blijft wel en heb nu ook regelmatig last van bandenpijn (vooral als ik een eind gelopen heb) en met vlagen misselijk. Maar ik heb nog steeds een stuk minder klachten dan bij de eerste (maar toen was het ook wel erg heftig hoor!). In plaats van me er zorgen over te maken zoals in t begin, ben ik er nu alleen maar blij om.
Maar meiden ik weet hoe lastig het kan zijn al die kwaaltjes hoor! Zolang je maar goed aan jezelf en die kleine denkt en bedenkt waarvoor je het allemaal doet, dan is het het allemaal meer dan waard. Succes ermee.

Lees dat er nog iemand is met twee kleintjes. Best pittig he, om dan weer zwanger te zijn. Nou heb ik er maar 1, maar dat is wel een heerlijk drukke meid, die de hele dag door 't huis rent. Normaal slaapt ze van 13.00 tot +- 15.00, maar ben nu al vanaf die tijd met dr in de weer. Ze had geen zin om te slapen. Het is nu eindelijke stil boven, dus ik geloof dat ze nu de strijd maar op gegeven heeft.

Nou meiden tot de volgende keer weer,

groetjes Mama van Nienke

PS Van het weekend een T-shirtje besteld voor Nienke met de tekst:
50% papa + 50% mama = 100% Nienke als grote zus.
De bedoeling is dat ze dit t-shirt aan trekt naar opa en oma om het te gaan vertellen. Ben benieuwd wanneer die binnen komt!

Hallo allemaal,

wat wordt er wat afgekletst, leuk zeg. Ik lees elke dag even de bijgekomen berichten.
Wat fijn voor diegene  die al een echo hebben gehad, even een positieve bevestiging. Altijd fijn toch.

Voor al die meiden die geen goed nieuws hadden sterkte.

Ik zelf moet mijn eerste afspraak bij de huisarts nog maken. Ik woon in een regio waar de huisarts de zwangerschap en bevalling begeleid. Omdat ik vrijdag 8 weken ben mag ik van mijzelf donderdag pas bellen, voor een afspraak volgende week.
De kwaaltjes beginnen zich hier ook wat te ontwikkelen nog steeds erg gevoelige pijnlijke borsten en ik ben nu zo nu en dan misselijk. Ik vraag me af of het van de zwangerschap komt of omdat ik net uit de nachtdienst kom en aan het omschakelen ben.
Ik las dat er meer meiden onregelmatige diensten draaien, zijn er ook die nachtdiensten werken?
tot hoelang zijn jullie van plan deze diensten te blijven draaien?

Ik heb de echo van mijn zusje net gezien, moest erg mijn best doen om mijn mond te houden het wordt wel steeds lastiger. Ik vind het hartstikke leuk om tegelijk zwanger te zijn hoop alleen dat de echo straks niet gaat uitwijzen dat ik minder ver ben dan gedacht.

Wat betreft het vertellen willen we nog wachten tot mijn verjaardag over 6 weken.
Ik had wel een leuk ideetje, ik wil aan de familie graag geld vragen voor een nieuwe fiets (vorige gejat)   en als ze dan op de dag zelf vragen wat mijn man mij heeft gegeven haal ik een fietszitje op. Leek me wel een orginele manier. Hoop dat ze het snappen en niet denken dat het voor een neefje of nichtje is.

nou genoeg gekletst
iedereen heel veel succes

groet Fruts

Terug
Bovenaan