uitgerekend in mei 2009........

Hoi meiden,

Voel me toch zo vreselijk onzeker ineens. Al mijn zwangerschapskwaaltjes zijn weg. Donderdag moet ik voor de eerste keer naar de VK maar dan krijg ik geen echo, alleen een intake. Misschien doe ik morgen wel weer een zwangerschapstest. Hopenlijk word ik dan wat rustiger.....

Groet
Lies

Wat wordt er geschreven, gezellig hoor, kan helaas niet alle namen onthouden, wat ik wel goed vind is om te lezen dat iedereen zn onzekere periodes heeft en je inderdaad gewoon de eerste weken moet afwachten en hoe zwaar dat eigenlijk is.
Hier vandaag moeders voor moeders geweest en had gelukkig een vet positieve test wat gevoelsmatig weer heel goed is pffffff nog 8 dagen en dan gelukkig een echo, ben zoooooooo benieuwd.
groetjes maaike

hoi hoi

ik heb helaas niet zo heel veel tijd om mee te kletsen, ben nu nog erg druk, oppassen en werk   etc.
daarnaast ben ik gewoon superrrrrrrr moe, en heb ik er nog een kleine man lopen.

verder gaat hier alles oke, we hebben 9 okt de echo.. das al bijnaaaaa!!!! spannend..
als dan alles goed is gaan we met de slaapkamer aan de gang, (moeten er 1 bij maken op zolder voor onszelf hihi) daar heb ik dan wel weer superrr veel zin in.. baby kamer maken, en onze nieuwe slaapkamer :D
we hebben voor onze wurm een generatie wiegje, en zodra ie daar niet meer in pas gaat ie in de ledikant waar Mart nu in slaapt, en dan gaat Mart in een peuterbedje :D
ow ja de slaapkamer waar we nu slapen word dus baby kamer, ik heb nu 1 muur donker paars geverft, maar welke kleur kan ik er bij doen, zodat het een stoere kamer word (als het een jongen blijkt tezijn)

ik hoor het wel..
daaaaag

groetjes Simone

mv Mart en ?

Hallo allemaal,

een hele klus om bij te blijven hier.
Ik ben wel blij te lezen dat er meer meiden zijn die erg onzeker zijn. Ik zelf vind dit een hele rare vage periode. Ik heb alleen maar last van zere borsten en verder eigenlijk helemaal niks. Tja, dan begin je toch wel te denken: zou het nog wel goed zijn?? Maar af en toe denk ik dat mijn broeken wat krap beginnen te zitten en dan twijfel ik weer of het echt zo is............
Gelukkig maandag de eerste echo (9 weken) en ik hoop dat de onzekerheid dan omgezet kan worden in een feestje. Maandag is namelijk de verjaardag van de aanstaande papa.

Het is nog steeds allemaal wel onwerkelijk en ontastbaar.

Hoi Simone,
ik zou gewoon voor een lichtblauwe muur erbij gaan!!
en verder meiden, die onzekerheid is wel lastig he! Maar als je niet veel last hebt is dat ook wel fijn, ik ben toch wel behoorlijk misselijk en moe, en daar word je ook niet echt vrolijk van!
Gelukkig gaat het concentreren weer wat beter, maar dat komt ook doordat ik het aan iedereen vertel die het horen wil...dat lucht op

Ga nu weer verder werken...

groetjes
Klarie

Lieve meiden!

Voor allen met goed nieuws van harte gefeliciteerd.

Voor allen waarbij het op het moment minder gaat.. heel veel sterkte.

Ik voel me verder goed! vorige week voelde ik me slechter. Ik ben nu alleen moe.
(wat soms dan wel door mijn hoofd spookt van .. o jee. gaat het wel goed. maar voelde bij mijn zoontje ook meer met 5,5 week.. en elke zwangerschap is anders.)
Ik maak me hier verder niet druk om.. want als het fout gaat merk ik het vanzelf.
Druk maken helpt niet. Maar ik ga van het positieve uit.

Ik heb vandaag een heel naar bericht gehad.
Een vriendin van me die al een tijdje over deed om zwanger te worden en waar het er op leek dat ze niet zomaar zwanger zou worden was nu zwanger.
Gelijk met mij! ik was zo blij,
Helaas gehoord dat ze net is geopereerd aan bbz..
Het voelt nu even zo oneerlijk.. Ik wel zwanger en zij niet!
Ik ben heel verdrietig nu.

Dan denk ik gelijk Ik moet blij zijn met wat ik heb. en hoe het gaat.

Meiden ik reageer niet veel..
Het is zo druk hier.. TOP en gezellig
Ik hoop dat we gauw een eigen forum krijgen!

Liefs Jazzie

hoi meiden,

Wat vervelend van je vriendin! Ik had net zoiets toen ik vertelde dat ik zwanger was. Zij had net een miskraam gehad, maar in zo'n vroeg stadium dat ze het niemand verteld heeft. Echt sneu!!

De onzekerheid herken ik. Ik heb 7 okt pas mijn intake en ben dan 9,5 weken. Voor mijn gevoel mag het nu wel. Ik wil guppy zien! Dan pas geloof ik dat het goed zit. Ik heb geen last van krampen en vloei ook totaal niet, dus angst voor een miskraam heb ik eigenlijk niet.
Wel ben ik bang dat er iets niet goed is bbz, hartje gestopt, afwijkingen, groei gestopt, etc... Aan de andere kant wil ik ook een nekplooimeting doen en sta klaar om stappen te ondernemen mocht het niet goed zijn. Ik zou dus diep in mijn hart zelfs liever willen dat het nu zelf mis gaat dan dat ik bij de 20 weken echo samen met mijn man een beslissing moet nemen...

En toch blijft die angst en onzekerheid... Vrees dat we daar samen in ieder geval de komende 7 maanden mee lopen... zo niet langer, want moeder zijn zal ook wel iets vergen...

Hallo allemaal,

Hier weer wat onzekerder aan t worden. Heb sinds gisteravond veeeeeel last van pijn laag in m'n buik. Voelt eigenlijk het meest als pijn in m'n schaambeen. Dit was bij m'n vorige zwangerschap het begin van bekkenklachten. Had gister ook best veel gedaan. Maar nu al last van bekkenklachten? Lijkt me wel erg vroeg. Maar aan de andere kant werd het vanochtend weer erger tijdens het boodschappen doen.
Nou ja, weet het ook niet, vraag het wel aan de vk volgende week (kan niet wachten!!!!)

Fruts; ik draai inderdaad ook onregelmatige diensten. Ik heb mijn leidinggevende en de roostermaker al verteld dat ik zwanger ben zodat ze me vast uit de nachtdienst kunnen plannen. Het rooster dat er nu al is draai ik ze wel gewoon. Heb net drie nachten achter de rug en heb nog 3 of 4 nachten voor de boeg als ik 11.5 week zwanger ben. Daarna vind ik het mooi geweest. Het verschilt per cao wat er van je vewacht wordt. Tijdens m'n vorige zwangerschap werkte ik in t ziekenhuis en in cao acedemische ziekenhuizen hoefde je vanaf 3 maanden geen nachtdiensten meer te draaien, maar wel je andere onregelmatige diensten. Overigens had ik daar officieel ook recht op een uur extra pauze per dag, maar ja, dat lukt natuurlijk nooit!
Nu val ik onder een ander cao, hierbij hoef ik officieel vanaf het begin van mijn zwangerschap helemaal niet meer onregelmatig te werken. Maar dat is niets voor mij. Dat ik geen nachtdiensten meer hoef maak ik straks dankbaar gebruik maar dag en late diensten blijf ik in principe gewoon draaien als het allemaal voorspoedig gaat! Succes ermee. Oja, wil je aanspraak maken op deze 'voorrechten' dan moet je wel een zwangersschapsverklaring aan je werkgever kunnen geven (via de verloskundige).

He Maaike; hoe krijg je het voor elkaar om die mooie banner van babybrabbel onder je berichtje te plaatsen. Ik vind die banners namelijk helemaal super, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem op mijn computer te krijgen. Heb je tips voor me?

Jazzie; jeetje wat lijkt me dat moeilijk. Zelf zwanger en een vriendin net een bbz. Wist zij wel al dat je zwanger was? Is wel dubbel hoor. Wij hebben over onze eerste zwangerschap een behoorlijk tijdje gedaan. In die tijd had ik ook mensen om me heen die zwanger werden. Dit was soms best confronterend en emotioneel. Daar en tegen kon ik me ook goed in hun blijdschap verplaatsen omdat ik wist hoe welkom het voor ons zelf was!
Voor je vriendin sterkte; en voor jou, lekker blijven genieten van jouw grote geluk hoor! zo besef je deste meer hoe groot wonder het eigenlijk is!

tot gauw weer,
groetjes Mama van Nienke

Terug
Bovenaan