uitgerekend in mei 2009........

Naam
Leeftijd
Kindje
Uitgeteld op
VK
Echo
Woont in
Wel/Niet weten

Sisi-22
23
2e
1 mei
7 okt
9 okt
Overijssel
Wel weten

Yvette

1e
1 mei

Akkie

2e
1 mei

29sept

Wel weten

Klarie
29
3e
3  mei
26 sept
23sept
Friesland
Niet weten

Daan03
31
3e
2 mei
22 sept

Brabant
Wel weten

Lies
36
2e
3 mei
25 sept

Z-Holland
Wel weten

Wendyralph
21
1e
3 mei
Helaas een miskraam
Niet weten

Nathalie
24
1e
3 mei
28 sept
8 okt
Drenthe
Misschien

Lisa_1981
27    
1e
3 mei

2  okt

Triwo
32            
1e
4 mei

29sept
Drenthe

Nancy

1e
4 mei
1 okt
15sept

Wel weten

Kayleigh
19
2e
4 mei
8 okt
8 okt
Flevoland

Mammalein
26
1e
4 mei
30 sept
27sept
N-Holland

Charida
18
1e
4 mei
8 okt

N-Holland
Wel weten

Tallie78
30
2e
5 mei
3 okt
16sept
Z-Holland
Wel weten

Klimmie
30
1e
5 mei
9 okt
9 okt
Utrecht
Niet weten

DeeDee
34
1e
5 mei
15 okt
24sept
Utrecht

Anne

5 mei

Tessa8

5 mei
6 okt

Joyce
24
1e
6mei
30 sept

Limburg
Wel weten

Hoi32
32
1e
6 mei
18 sept
7 okt
Z-Holland

Roos

4e
7 mei

Cel1
25
1e
7 mei
9 okt
9 okt
Limburg
Wel weten

Mariska23
23

8 mei
1 okt
1 okt
Gelderland
Niet weten

Fruts80
27
1e
8 mei
10okt

Sylvia77
31
1e
9 mei

23sept
Limburg
Wel weten

Mikkie02
27
1e
9 mei
1 okt
1 okt
Limburg
Niet weten

Simone        
38
3e

30 sept

Overijsel
Wel weten

Irislaura
27
1e
9 mei
7 okt

Drenthe
Niet weten

Mam v. Stijn
30
2e
9 mei
26 sept
26sept
Gelderland
Wel weten

Samantha

1e

Kind4

4e
11 mei

Milenne
30
3e
11 mei
9 sept
9 sept
Cromvoirt

Geeke
27
1e
11 mei
2 okt

Z-Holland

Juna8
37
4e
13 mei

Gelderland
Niet weten

Jippie1981
27
1e
13 mei
7 okt

Utrecht
Niet weten

MRMJ
21
1e
14 mei

Evelien
31
2e
15 mei
19sept  gyn

Wel weten

Natasja
27
2e

MamNienke
26
2e
15 mei

Niet weten

MikeyMike
27
2e
15 mei

Friesland
Wel weten

Hamster
29
3e
15 mei
7 okt gyn

Zeeuws -Vlaanderen
Wel weten

Marie Tromp
25
1e
16 mei
14 okt

Maaike1987
21
1e
17 mei
6 okt

Zeeland
Wel weten

Mammaluna
32
2e
17 mei
6 okt
6 okt
Brabant
Wel weten

MH1970
38
3e
17 mei

1 okt
N-Holland
Niet weten

Winks
22
1e
17 mei
9 okt

N-Holland
Niet weten

Daniella98
33
3e

8 okt
23sept
België
Niet weten

Daniëlle1984

1e
20 mei

7 okt

Indra
26
1e
22 mei

België
Wel weten

Eilatan
25
1e
22 mei
8 okt

Wel weten

Cindy2205

22 mei

Nicoleg
30
2e

17 sept

Bbje

Niet weten

MamLeanne

2e

Moedervan1
23
2e

29 sept
15okt

Suz_Arnhem

24 mei

Arjjoy
27
1e
25 mei
21 okt
13okt

ysp
31
2e
25 mei

Gelderland

sisca_3c

1e
26 mei
Helaas een miskraam

Jazzie

2e
27 mei

_Miran_
31
2e
27-mei

Z-Holland

firstbaby
34
1e

13 okt

Dirkje

2e

Pat78

26 sep

Ik heb ook even bij mezelf de datum veranderd, want volgende week maandag hebben we weer een afspraak bij de VK van het ziekenhuis en krijgen we eigenlijk onze "officiële" termijnecho! Dus dat wordt weer spannend!!!!

Ik begin ook een geheugen als een zeef te krijgen, had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. En ik ben weer erg snel emotioneel! Ik hoef maar iets op tv te zien wat enigszins zielig is en de tranen rollen over mijn wangen! Zal wel blij zijn als de eerste drie maanden voorbij zijn. Ik word er af en toe toch een beetje onzeker van...

Groetjes, Linda

Hi Ysp!

Ik hoop dat die vriendin van je ook zwanger is want het lijkt me inderdaad veel leuker als je het met een vriendin kan delen. Heb nu af en toe de vreemdste vragen of gedachtes en dan kijkt mijn man me toch met een vreemde blik aan
(Maar kon voor de zwangerschap ook altijd met de vreemdste opmerkingen komen)

Inderdaad vind ik de eerste afspraak ook heel laat en of het normaal is weet ik niet want het is mijn eerste zwangerschap en ja...woon niet meer in Nederland. Ze hebben wel mijn hele ziektegeschiedenis want die heb ik vorig jaar al bij het baarmoederhals onderzoek (van vrouwen boven de 30) aangeleverd. Het is misschien erg om te zeggen maar als er toch iets niet in orde is wil je dat toch graag zo vroeg mogelijk weten....bij een echo bij 20 weken zit je al op de helft van je zwangerschap.

Ik bel denk ik volgende week naar het ziekenhuis en vraag of er bij het onderzoek van 30 oktober ook niet gelijk een echo gemaakt kan worden......
Als je niet vraagt is het altijd nee.

Hi!
Het boekje van Kluun heet volgens mij "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt".
Het gaat over de positie van de man in al deze heftige gebeurtenissen, van verwekking tot de geboorte en nog even daarna.
Hij vertelt zo droog hoe het werkelijk zit bij de man!
Mijn vriend moet ook de hele tijd lachen en vindt het allemaal heel herkenbaar.
Vb: Een editie van "Ouders van nu" doorbladeren om geinteresseerd over te komen, het hanteren van "terugveren en woestijnpolitiek" wanneer je een discussie hebt met je vrouw, dat soort dingen.

Maar hij kan ook heel serieus doen, goeie tips geven en het opnemen voor de Nederlandse vrouw.

Mijn geheugen is trouwens ook een zeef, ik word er gek van!
Laatst stond ik voor de klas, komt er een hele delegatie van de waterzuivering binnen om een lesochtend te verzorgen! Glad vergeten, hele dag naar zijn mallemoer.

Ik moest vandaag bij de directie komen. Ze vroeg wanneer ik het ging vertellen, want sommige mensen uit mijn team vinden dat ik soms wat raar reageer op dingen...( Ben de laatste tijd nogal geprikkeld, hihi) Stomme is dat mijn team eigenlijk al zo'n beetje weet dat ik zwanger ben, kon mijn mond niet houden, stelletje roddelaars.
Ach, kan me niet zo boeien, heb belangrijker zaken aan mijn hoofd.

Heb nu gelukkig toch nog zin gekregen in mijn vrijgezellenfeest morgen en al helemaal in de bruiloft en de reis.
De kinderen in mijn klas tellen af en zijn stiekem allemaal dingen aan het regelen.
Ik ga huilen als een gek die dag, doe ik nu al te pas en te onpas, haha!

Mijn jurk past trouwens nog NET...wordt spannend...

Ciao en tot gauw, woensdag naar de vk!

Naat

hoi eilatan!

leuk om te lezen dat jij ook voor de klas staat!
ik ga volg wk mijn directeur inlichten. kan er nl bijna niet meer omheen met een wat dikkere buik en zie mensen denken; is ze nou dikker of....???!!! hihihih

ik heb vandaag een enorme baal en stress dag. ik sta 1 x per week voor groep 6 en da's een heftig stel. en ze doen de meest rare dingen. ik had het echt ff gehad en ik kan al minder hebben,maar ze waren zo vervelend..... heb jij dat nou ook wel eens. mijn eigen groep 7 die ik 2 dagen per week heb zijn aardig gewend en heel lief! dus da's genieten, maar die do wordt afzien elke week.....

gr chan

He hoi;

Ik zag me op het lijstje staan, ik ben nu bijna 8 weekjes zwanger, en we hebben ook al een echo gehad, zelfs het hartje zien kloppen! Ik had die week daarvoor bruine afscheiding gehad en dit bleef maar aanhouden! Steeds klein beetje maar voelde me toch wat onzeker er over, dus konden we gelijk terecht voor een echo! Zag er dus goed uit! Waarschijnlijk een innestelingsbloeding! De uitgerekende datum is nu 19 mei (op mijn verjaardag)! Ik mag donderdag  9 oktober voor het eerst naar de verloskundige en 14 oktober mijn eigenlijke eerste echo! Zou iemand dit voor mij willen veranderen op de lijst, ben er zelf niet zo handig in, haha! Verder voel ik me erg zwanger, misselijk, pijnlijke borsten etc! Ik heb al een vestje gekocht, slofjes, samen een pakje en heb slabbetejs van een lieve collega gekregen! Mijn moeder heeft een mooie kinderwagen voor ons en via het werk kunnen we een mooie box overkopen! Leuk, leuk, leuk!

Liefs Marie

een paar reacties vandaag, teveel voor mij om op iedereen te reageren:

Eilatan:
Wauw een reis van 10 uur; mmmm, ik denk mexico of de abc eilanden, klink heerlijk!
het prikkelbaar zijn herken ik hier, haha. Soms ben ik gewoon zo sjago dat er beter niemand bij me in de buurt kan komen...

Geheugen een zeef, haha ook herkenbaar. Ik denk dat je in je zwangerschap gewoon een deel afstaat aan je kind. Ik heb alleen het idee dat het nooit hersteld is na de geboorte van mijn zoontje, hihi.

Ik heb ook erg gelachen om het boekje van Kluun. Ik had het mijn man gegeven bij mijn eerste zwangerschap.

firtsbaby; zeker laat de eerste echo pas met 18 weken. Het is in ieder land weer anders. wel jammer, want je moet nog wel heel lang wachten...

Ysp: leuk hoor om samen zwanger te zijn met een vriendin, bij mijn vorige zwangerschap was mijn vriendin drie weken verder, wel erg gezellig.

Fijn dat het lijstje weer terug is, jammer natalie dat je niet meer meeschrijft.
Nog een wijziging: Ik woon in zeeland.

groetjes,
Miran

Hee Chantal!
Nog een juf, mooi zo!
Ik sta vijf dagen in de week voor mijn eigen groep 6/7.
Ik heb ze de eerste weken flink op de nek gezeten en we hebben hard gewerkt aan het groepsklimaat.
Mijn klas is nu heel rustig en erg gezellig, gelukkig.
Wat ik alleen vrij zwaar begin te vinden nu, is dat het een combinatie is en ik dus bijna geen momentjes van "rust" heb, ben constant aan het rondlopen, instructie of zorg aan het geven.
Op dagen dat een van mijn stagiaires er is heb ik het ook zwaarder. Het zijn eerstejaars en die hebben wat intensievere begeleiding nodig.
Natuurlijk vragen ze ontzettend veel en dat maakt alles voor mezelf nog drukker.
Ik moet de hele tijd dingen plannen enzo, volgende week 10-min. gesprekken, alles zit zo "vol" omdat ik natuurlijk ook ga trouwen.

Mijn klas is dus gelukkig erg rustig.
Ik heb het alleen zwaar als we iets gaan doen dat een beetje vrij is, zoals laatst een optocht, in de stromende regen.
Daar heb ik dan eigenlijk de kracht niet voor.

Ik kan niet wachten tot ik het mijn klas kan vertellen, ze zullen het geweldig vinden, leven nu al zo mee!

Ik denk dat het wel lastig is om 1 dag in de week voor een bep. groep te staan, het is dan lastig echt zelf iets op te bouwen als een ander het de andere dagen misschien net anders doet, dus ik begrijp de lastigheid wel bij een moeilijke klas.
Dagen kunnen dan erg lang duren ja!

I wish you luck!

Tot schnell

Natalie

Sorry Sorry Sorry hier al hele tijd niet geweest
Hopelijk kan ik het weekend bij lezen. Al is het inmiddels 3 of 4 pagina's hihih
Moet het echt weer ff bij houden. Heel druk gehad, veel geregel en dingen aan mijn koppie. En tja moe zijn, balans vinden en luisteren naar je lichaam ondanks dat dingen moeten. Het valt soms niet meer. En dan niet altijd fut om ook nog eens te forummen. Maar dan zie ik dat jullie zoveel gekletst hebben en mis ik het toch wel hoor.

Zag ff snel het lijstje, wat goed dat jullie die nog bij houden zeg. 2 meiden miskraam? Ahhhh wat naar. Heelllll veellll sterkte! Ik lees hopelijk het weekend bij en kom dan weer wat meer meekletsen (probeer ik)

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan