uitgerekend in mei 2009........

Hallo allemaal,

Vandaag bijna een week verder en mag ik over een klein half uurtje weer naar de vk
Om te kijken of er verandering is ze gaven me 70 % slecht en 30% goede kans.
Maar moet zelf zeggen dat ik er geen hoop mee in heb. Dus we zullen zodadelijk zijn of het werkelijk gaat uitdraaien op een mk heb eerlijk gezegt nog helemaal geen bloed of iets degerlijks verloren. Majah kan je zien dat je lichaam soms je gewoon voor de gek houd. Najah laat nog wel weten hoe het afgelopen is.

Groetjes Mariska

Hallo meiden,

Hier geen goed nieuws. De onzekerheid bleek terecht. Sinds gistermiddag bloedverlies. Het is nog wel te handelen met maandverband, maar het is wel continu en helderrood. het neemt helaas nog niet af. Ziet er dus niet goed uit. Heb af en toe ook wat buikpijn erbij. Vanavond krijgen we een echo. Ben blij dat de verloskundige zo snel actie onderneemt, maar eigenlijk verwachten we meer een bevestiging dan dat we nog heel erg hopen.
Voel me erg verdrietig en probeer niet al te veel tegen beter weten in te hopen (doe je natuurlijk stiekem toch), maar eigenlijk zegt m'n lijf al hoe laat t is.

Nou meiden, weet niet of ik de moed nog kan opbrengen om nog een keer te komen schrijven op t forum. Bij deze wil ik iedereen een hele fijne en voorspoedige zwangerschap toewensen. Laat je niet teveel overdonderen door de nare berichten en wees blij en gelukkig met je eigen zwangerschap!

liefs Mama van Nienke

Hallo Dames,

Mammlein, wat erg voor je, heel veel sterkte samen!

Mariska, heel veel sterkte, al zul om de tijd wel definitief weten of het goed zit of niet.
Die onzekerheid is niks.

Mama v Nienke,
Ook voor jou heel veel sterkte de komende tijd.

Zullen we afspreken dat de miskramen nu voorbij zijn, het worden er nu wel erg veel.
Je zou er nog onzeker van worden.

Mammaluna en Charidaa en Tessa  hoe waren jullie echo's?

Sisi, super dat alles goed is met je baby.
Voor mij wordt het ook mijn 2e kindje, en ik merk dat ik er toch veel minder mee bezig ben.
Je hebt al zo'n druif rond lopen en daardoor sta ik toch minder stil bij mijn zwangerschap.
Heb jij dat ook?
Ik voel me er soms wel eens schuldig door.

Mikeymike, mooi zo'n kloppend hartje hè?
Ik heb geen last van slapeloosheid, maar slaap wel onrustiger en droom veel meer.

Nathalie, maak niet uit dat je niet zo vaak reageert. Het is geen verplichting.
Laat of en toe eens weten hoe het gaat en doe het rustig aan.

Marie Tromp,
Vindt je het leuk dat je op je eigen verjaardag bent uitgerekend?

Eitalan, dat boekje ga ik ook maar eens kopen.

Pat, dat is wel heftige voorgeschiedenis.
Super dat het goed gaat, probeer er wel van te genieten, ondanks je onzekerheid.

Wij hebben dit weekend het blije nieuws aan mijn moeder en mijn schoonouders verteld. Die waren er super gelukkig mee. Al heeft mijn schoonmoeder er wat moeite ermee. Want haar dochter heeft een kleintje van 7 mnd. En  haar dochter  moet ALTIJD in het middelpunt van de belangstelling staan. Dat kleinkind is voor haar haar ook vele malen belangrijker, dan het kleinkind van haar zoon(mijn man).
Dus ik hoop dat de rest van de dames het wat beter getroffen hebben met de schoonfamilie.
Sinds 6-10 doe ik ook weer mee met moeders voor moeders.
En wij hebben op 20-10 onze (1e)  termijnecho en de 27e mijn intake gesprek bij de verlosk.
Verders komt dat verhaal van borsten die niet meer in je bh passen, mij bekend voor.
Ik moet zeggen dat ik op de buik slapen vanwege de voorgevel ook niet meer zo prettig vindt.
Verders heb ik echt niks te klagen.

Voor de meiden waar helaas nu geen goed nieuws is; onwijs veel sterkte & kracht !

Voor de meiden die reeds een echo hebben gehad: super he.......
Zo mooi, bijzonder en onwerkelijk he.

Vandaag hebben we onze eerste afspraak gehad bij de verloskundige. Meteen werd de echo gemaakt. Alleen wel jammer dat de dvd het niet deed dus we hebben geen opname. Maar over 3 weken hebben we weer een echo en dan hopen we dat de opname het wel doet. We hebben wel 2 mooie foto's ! Ze verloskundige riep meteen: o das een flinke. Waaaaa help.....toch niet straks een kind van 6 kilo......
Ze moest lachen en zei nee dat valt wel mee maar de echo is onwijs mooi en zeer duidelijk; het kindje was echt mega goed te zien. Het is echt net een beertje !! Zoooo lief. En hij/zij bewoog heel erg druk in het rond; was echt aan het dansen.
We konden alles al heel erg goed zien !! Het zag er allemaal prima uit.
Verder hebben we een leuke tas gekregen met inhoud en over 3 weken gaan we terug voor de tweede echo en kunnen we ook het hartje horen. We kijken er nu al naar uit.
We hebben vandaag meteen de kraamhulp geregeld, de verzekering ingelicht en een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo; nog net voor kerst weten we het geslacht.
Nu nog de kinderopvang regelen en de yogales regelen; das hier in een kuuroord waar je dan ook 1 keer per maand mag zwemmen in heerlijk warm water: de sauna is dan gesloten en dus is het oord alleen maar open voor de zwangere dames.
Misschien dat we ook een 4D echo laten maken maar dat weten we nog niet.
Medio november plannen we een dagje vrij en gaan we shoppen voor de kinderkamer en de wagen etc etc.
Nu we de echo hebben gehad leeft het veel meer dan eerst. Op de vorige echo zagen we een klein stil stipje, nu al echt een mensje dat lekker vrolijk beweegt. Heerlijk !

Ik ga nu ff mijn dagboekje bijwerken en daarna wat eten en ff relax. Vanavond nog eventjes werken en dan op tijd naar bed.
Morgen feest; 3 jaar getrouwd !

Gr. Sylvia

Hallo,

Gister mijn 1e echo gehad!
Met mijn volle blaas en gierende zenuwen...
Maar het kindje was snel gevonden, je zag het zo ontzettend duidelijk!
2 armpjes, 2 beentjes en een kloppend super snel hartje!

Zo prachtig en ongelooflijk, langzaam komt het besef!
Ik ben zwanger..!!

hoi hoi
het is lang geleden maar ik heb weer wat tijd om te schrijven..
allereerst voor iedereen die in onzekerheid zit heel veel sterkte toegewenst.
hopelijk komt er voor jullie snel meer duidelijkheid want ik weet uit ervaring dat onzekerheid het ergste is wat er bestaat.
voor de rest fijn dat alles goed gaat en dat er al heel wat hartjes kloppen, volhouden zo.
zelf merk ik dat ik het nog steeds erg spannend vind, wat zal ik blij zijn als ik dat eerste trimester heb gehad. eind oktober heb ik weer een t wachten lang zeg...
ik ga me vandaag lekker bezig houden met mn mannen en wat uitrusten want t hakt er wel in zwanger zijn haha
tot snel
greetz milenne

Hey Dames!
Ik lees hier al veel over echo's en daar kijk ik zo naar uit! Ik heb m'n eerste op 5 november (ben dan 11,5 w) en dat is nog zo ver!!! Ik denk dat het vanaf dat eerste beeld allemaal veel werkelijker wordt, he.
Voorlopig is het hier gewoon doffe ellende... Vreselijk moe, misselijk, en gewoon... tja, slecht. Normaal gezien ben ik nogal het zonnetje in huis maar daar is al een paar weken absoluut niets meer van te merken en ik begin het grondig beu te worden. Ik kom enkel nog aan werken, slapen en tv-kijken toe, ben chagrijnig, het is echt vreselijk! Zijn er nog meiden die zich gewoon slecht voelen???
Indra

Hoi dames,

Als eerste wil ik jullie allemaal feliciteren met jullie zwangerschap!
Ik zelf ben vandaag precies 7 weken zwanger en ben volgens de berekeningen op 27 mei 2009 uitgerekend.Voor mij voelt het soms nog erg onwerkelijk. Kan me bijna niet voorstellen dat er zo'n klein wonder in mij aan het groeien is. Maar ja na 4 positieve testen en de verschijnselen....
Ben wel erg moe de laatste weken...kan de hele dag door wel slapen. En daarnaast ook met vlagen misselijk, pijnlijke borsten en zo nu en dan wat buikpijn.
Heb volgende week mijn eerste afspraak bij de vlk. Geen idee of dat alleen een intake zal zijn of dat ik dan ook een echo zal krijgen. Hoop eerlijk gezegd op het laatste...zodat het niet alleen voor mijzelf, maar ook voor mijn man meer gaat "leven".  

Groetjes Mariska

Terug
Bovenaan