Na meiden,
Nou, het is gelukt: heb mijn gebruikersnaam kunnen wijzigen
.
Ik leef met de meiden mee wie een of zelfs meerdere miskramen heeft moeten meemaken
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb in mijn nabije omgeving gezien hoeveel impact dit heeft. Het maakt je (bij een volgende zwangerschap) heel kwetsbaar en genieten doe je veel voorzichtiger. Ik hoop dat het bij een ieder van ons goed mag blijven gaan!
Ik heb donderdag gebeld voor een eerste afspraak bij de VK. Dinsdag 11 okt. een intakegesprek en dinsdag 25 oktober de eerste echo. Ze doen dit bij ons bij 10 weken (in tegenstelling tot 3 jaar gleden bij mijn zoontje, toen had ik de eerste echo bij 7/8 weken.), omdat ze dan je termijndatum (kunnen) bepalen en i.v.m. de verzekering, zei de assistente mij. Dan zal het wel
Ik ga ook meedoen met Moeders voor Moeders. Vorige keer ook gedaan. Kleine moeite (voor mij) en fijn zo anderen ermee te kunnen helpen.
Echt, echt zwanger voel ik mij nog niet echt. Ik 'betrapte' mezelf erop dat ik op de dagen vóór de zwangerschapstest véél meer bezig was met kwaaltjes. Zere/grotere borsten, pijntje in mijn rug, voelde ik me nou even duizelig? Ik hoopte dat het allemaal voortekenen waren voor een zwangerschap.
En nu heb ik positief getest en nu houdt het me niet meer zo bezig. Hihi. Tijdens de vorige zwangerschap heb ik me 9 maanden lang supergoed gevoeld, zonder misselijkheid of wat dan ook. Ik houd er rekening mee dat het misschien moeilijk te evenaren is, maar ik hoop dat het deze keer weer zo mag zijn.
Wel heb ik een buik die wat meer opgezet is en zo lang mijn omgeving nog niet op de hoogte is van ons prachtige nieuws, probeer ik er niet de nadruk op te leggen met mijn kleding. Toch maar dat wijdere shirtje aan
Het was wel grappig dat mijn zoontje van 2,5 bij mijn moeder thuis zei: jij hebt een baby in je buik, mama! En hij weet nog van niets... ik heb een paar vriendinnen in mijn omgeving met een zwangere buik, waar we over gepraat hadden en die hij gezien had, dus waarschijnlijk heeft ik had daar van?
Gaan jullie het Grote NIeuws nog een speciale manier aan familie of vrienden vertellen? Bij onze vorige zwangerschap hadden we beide families bij ons thuis uitgenodigd onder het mom: we zijn 1 jaar getrouwd, komen jullie een bakkie doen? Ik had toen een HEMAdoos op tafel gezet (om een soort van af te leiden, net of ik iets gehaald had), maar had toen zelf met twee vriendinnen een speciale taart gemaakt om het grote nieuws te vertellen. Dat viel wel in de smaak
Ook het geslecht hebben we toen met 20 weken met een zelf gemaakte taart en blauwe vulling bekend gemaakt en gedeeld met familie. Willen jullie het weten wat het wordt?
Voor deze zwangerschap heb ik een vriendin op de hoogte gebracht. Zij is hobby-fotografe en maakt superleuke foto's. Wij gaan volgende week zaterdag naar haar toe en gaan met zo'n leuke letterslinger, ballonnen en een speciaal boekje 'mama, wat zit er in je buik?' (Zoiets) een leuke fotoshoot van ons zoontje. Als we dan eind oktober een eerste echo hebben, maken we nog een leuke foto maar dan z'n drietjes (+echo) erop, om het daarna met een week of 12 'wereldkundig' te maken. Waarschijnlijk 'lokken' we dan verdere familie, vrienden en misschien collega's naar ons huis onder het mom 'housewarming' (we wonend sinds juni in ons nieuwe huis) en dan lijkt het me leuk iedereen dan te verrassen met ons 'geheimpje'.
Zo, dit is een aardige mail geworden...
Fijne zondag allemaal!
Liefs, Marney