Uitgerekend in mei 2017

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen dames!

Komende donderdag 22ste onze eerste echo, ik ben erg benieuwd.

Met hoeveel weken hebben/gaan jullie het verteld/vertellen aan familie en vrienden? Ik wilde eerst eigenlijk de eerste echo afwachten, zodat ik zeker weet of het allemaal goed zit. Maar ben volgend weekend volgens mijn eigen berekening 9 weken zwanger. Vind dat ook eigenlijk nog wat te vroeg. Ook al zegt de vk dan al 11 weken omdat ze berekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Ik dacht altijd dat het met 3 maanden de juiste tijd was, omdat in de eerste 3 maanden nog van alles mis zou kunnen gaan. Wat zouden jullie doen?

Het ligt er ook een beetje aan hoe "close" je met je ouders bent denk ik.. ik heb het gelijk het weekend vertelt na dat wij het zelf wisten. Mocht het mis gaan, zou ik dit ook zeker delen met mijn ouders. Maar ieder zo z'n eigen ding :)

Hoi allemaal!

Wat leuk, al die baby's in mei, gefeliciteerd allemaal!!

Ik had 14 sept een positieve test van de Kruidvat (2x),we geloofden het niet, dus daarna meteen naar de drogist voor de digitale test van Clearblue. Ook deze gaf aan zwanger, 2-3 weken. Mijn eerste zwangerschap is een feit!

Ik vraag me af hoe ver ik ben. Ik ben namelijk op 7 aug gestopt met de pil, na 4 jaar. Op 12 aug voor t laatst ongesteld geweest. En op 14 sept geeft de test dus 2-3 weken aan. Ik lees overal dat je er 2 gratis weken bij moet optellen. Heb ook gelezen hoe je de uitgerekende datum moet berekenen, maar omdat ik dus pas gestopt ben met de pil, heb ik geen idee meer hoe lang mijn cyclus duurde. ( ik slikte vaak de pil door, om de 3 maanden een stopweek ).

Als ik een cyclus van 28 dagen aanhoudt, dan ben ik uitgerekend op 19 mei 2017, een dag voor de verjaardag van m'n man

Oeps, m'n bericht was te lang dus de helft is niet mee verstuurd, haha

----

Anyway, 10 okt dus de termijnecho. Ben zo benieuwd! Het wachten duurt zo lang! Tips om deze weken zonder stress door te komen zijn van harte welkom.

Ik merk nog niet echt iets, ben nog niet misselijk of echt buikpijn. Heb soms wel wat steken/pijn in m'n onderbuik. En verder heb ik ook niet echt veel pijn aan m'n borst, maar wel heel gevoelige/pijnlijke tepels. Komt dit vaker voor, dat alleen tepels pijn doen? Verder had ik de afgelopen dagen een soort van 'achtbaan-gevoel', zoals ik het noem. Maar dat kwam denk ik door de zenuwen. We hebben het dit weekend aan onze ouders en broers verteld! Super spannend vond ik dat. Veel tranen en hele positieve reacties!

Kan niet wachten om te horen dat alles goed gaat in m'n buik en dat er toch echt een klein, lief mensje aan het ontwikkelen is.

Ik ook erg uit naar de eerste echo! Dat is met 10 weken en ik weet nog van de vorige keer dat je al de vorm een 'ienimini' mensje ziet. Zo bijzonder! De eerste weken groeit het zo ontzettend hard en met twaalf weken is het helemaal prachtig om te zien! 'Alles erop en eraan', maar dan in het klein.

Leuk dat de reacties van de omgeving zo enthousiast zijn! Dat is leuk vertellen! Ik heb het tot nu toe aan een paar mensen verteld, maar alleen 'praktisch': de tandarts vanmorgen (ook zij reageerden leuk) en heb het mijn buurvrouw ook verteld van een paar huizen verderop. Zij is verloskundige en werkt in de praktijk waar ik een afspraak had gemaakt. Dat was toch ook al heel leuk om te delen. Een relaxed idee dat er een vk zo dichtbij in de buurt woont, ze was meteen enthousiast om de bevalling te begeleiden. Whaha. Gelukkig kende ik haar eerst als vk en sindskort pas als buurvrouw/moeders die kletsen over hun kids.

Geen bank, stoel of laptop is veilig voor mij... ik val er overal op of in slaap. Haha.

<span style="font-size: 16px; line-height: 1.5;">P.S. ben 31</span>

Hoi Koot,

Gefeliciteerd met de zwangerschap!

Dat zogenoemde schotje heb ik inderdaad ook. Ook ik las dat herhaalde miskramen hierbij voorkomen terwijl de gynaecoloog mijn miskraam niet daaraan koppelde (innesteling was goed gelukt vorige keer)

Hier hard aan het duimen dat het nu wel goed gaat.

HI!

Wat een gezellige groep hier, sluit me graag aan!

Yes! Een positieve test gehad en naar eigen berekeningen laatste week van mei uitgerekend. Ontzettend spannend wat het is onze eerste. Kan niet wachten om het onze ouders te vertellen maar daar wachten we nog heeeel even mee. Eerst even zelf aan het idee wennen. Wel ontzettend leuk om het er op deze manier al over te kunnen hebben. (Nog) niet veel last van kwaaltjes. Soms lichte krampjes en een keer misselijk geweest. Spannend en gefeliciteerd allemaal!

Jaa ook hier n positieve test en mooi zwanger!! Onze kleine man krijgt een broertje of zusje in mei 2017! :)

alle andere aanstaande mama's gefeliciteerd!

Terug
Bovenaan