Uitgerekend in mei 2017

<p style="text-align: left;">Hallo Nell,</p>
<p style="text-align: left;">wat een toeval! Mijn naam is Nelleke en ik heb ook vrijdag positief getest en uitgerekend op 24 mei!!</p>
<p style="text-align: left;">Ik zal voor je duimen dat je sowieso de eerste spannende weken doorkomt!</p>
<p style="text-align: left;">x Nelleke</p>

Ik ben ook nog opzoek naar leuke ideeën om het tegen de rest van de vrienden, familie en collega's te vertellen. Bij mijn ouders en schoonmoeder had ik een foto lijstje met een gedichtje, sokjes en wit, blauw en roze muisjes er in. Voor m'n zusje had ik zo'n "sneeuwschudbol" (maar in plaats van sneeuw, glitters) en daar een foto van ons samen in, en de tekst: only the best sisters get promoted to aunt. Ze was in tranen, zo leuk! Maar al die ideeën op Pinterest en internet vind ik allemaal al niet meer zo origineel. Ik wil echt wat leuks! Niet al die standaard ideeën. Ik voel me verder heel moe en met vlagen misselijk. Ik heb nu gelukkig even twee weken vakantie, kan ik misschien even bijtanken. Hoe hebben/gaan jullie het vrienden, familie of collega's vertellen?

Liefs

Allemaal gefeliciteerd!

Wij zijn er vrijdag achtergekomen dat we zwanger zijn. Dat al na 1x ongesteld geweest te zijn na de pil :O

Uitgerekende datum is 19 mei, dus nu 5 weken en 2 dagen.

Het is de eerste keer en eigelijk ben ik best zenuwachtig en bang dat het fout gaat. Verder zit ik elke 15 min op het toilet, zeker nog nergens (even afkloppen) las van.

Groet,

Quirine

10oktober eerste echo, ik ben dan in mijn 9e week. Als het goed is dus ook in mei uitgerekend

Eerste zwangerschap en ontzettend spannend. Vannacht weer een aanval van buikkramp en rugpijn, kon wel janken! Straks voor de zekerheid maar de verloskundige bellen.

Verder weinig last van kwaaltjes, gevoeliger borsten, vermoeid en stemmingswisselingen. En dus af en toe in de nacht krampen, maar ga er van uit dat dit hoort bij ruimte maken in je buik voor de baarmoeder. Wie heeft deze krampen nog meer?

Hoi Annemieke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb net als jou ook last van die krampen. Ze worden nu wel minder. Ik ben benieuwd wat je verloskundige er van zegt. Ik wil het met mijn echo op 3 oktober ook even navragen.

Hallo allemaal!

Afgelopen vrijdag positief getest na het uitblijven van mijn menstruatie. Een beetje onverwacht, aangezien het meteen de eerste ronde raak is. We zijn vorige maand getrouwd en blijkbaar werkt een huwelijksreis erg ontspannend :p  Als mijn berekening klopt ben ik 23 mei uitgerekend.

Ik ben 35 jaar en voelde het biologische klokje al aardig tikken en ik ben dan ook blij dat het in ieder geval lukt om zwanger te worden. Ik begin ook al een beetje aan het idee te wennen, maar tegelijkertijd blijf ik het 'stel dat het mis gaat stemmetje' in mijn hoofd horen. Een paar jaar geleden heb ik van de gynaecoloog gehoord dat ik een schotje in mijn baarmoeder heb en dat verhoogt het risico op een miskraam in de eerste maanden. Ik denk dan ook dat ik pas rustig kan gaan ademhalen als ik de drie maanden gehaald heb en bewijs heb gehoord/gezien dat het goed zit.

Ik had niet verwacht dat een zwangerschap al meteen zoveel invloed op je lichaam zou hebben. De pijnlijke borsten, het effect (op mijn sowieso al aardig gevoelige) darmen en de vermoeidheid. Gelukkig tot nu toe nog geen al te erge misselijkheid. Ik ben benieuwd wat me nog meer te wachten staat de komende tijd...

Nu op zoek naar een verloskundige en de wc...

Terug
Bovenaan