Hoi allemaal!
Laat ik me ook even voorstellen. Begin van dit jaar ben ik zwanger geworden voor de 1e keer. Na 7 maanden niet ongesteld te zijn geworden! Ineens raak. Maar helaas, de groei ging niet goed en na zo'n 5 á 7 weken afgelopen april een miskraam gehad.
Maar sindskort weer zwanger! Naar mijn eigen berekening ben ik nu 6 weken en 1 dag en dan zo rond 9 mei 2017 uitgerekend. Heb een lange cyclus van 41 dagen. 20 juli laatste keer ongesteld geworden. Dit keer had ik ovulatietesten gebruikt en had 16 augustus een piek. Toen moet het zijn gebeurd, dus van die datum ga ik maar even uit. En vanaf daar 2 gratis weken erbij, is nu 6 weken en 1 dag. 31 aug. positief getest! Die week verloskundigenpraktijk gebeld om afspraak in te plannen en gevraagd om een vroege echo. Die had ik ook de vorige keer en achteraf was ik daar zo blij mee, want toen was de rijstkorrel in de vruchtzak al te zien en is die foto het enige tastbare dat ik nog heb van de 1e zwangerschap.
8 september mocht ik voor de vroege echo, maar helaas was die nog te vroeg. Ze zag al wel de vruchtzak, dus er is een zwangerschap, maar om meer te zien moet ik over 3 weken terug komen (29 aug.) Kan niet wachten!
Voelde sinds het was gelukt kleine en grote krampjes en werd vooral steeds vermoeider. En elke nacht ineens er uit bed om te plassen, haha. Hoort erbij. Gelukkig niet misselijk. Maar afgelopen week voel ik zo goed als niks meer en dan maakt me wel onzeker. Heb weer meer energie en hoef er niet 's nachts meer uit om te plassen... Maar goed, ik denk maar zolang ik geen bloed zie, positief blijven!
Leuk idee, die besloten FB groep! Maar ik wacht nog even tot na de volgende echo en hartritme. De vorige keer heb ik ook geen hartritme gezien, dus ben dan toch een beetje op m'n hoede.
Wij vertellen het iedereen pas als het na 12 weken allemaal goed blijkt te gaan.