Uitgerekend in mei 2017

Wat fijn dat Luciano het zo goed doet Nansje! Heerlijk! Tevreden mannetje. :) En dat het met jou ook goed gaat, dan is het al helemaal genieten!

Vervelend dat de onderkant zo'n pijn doet Quirine! Dat is dan weer een "voordeel" van een keizersnee, geen last van onderen. :p

Kraamverband heb ik ongeveer 3,5 weken in gehad, vloeide steeds aardig door. Was zo blij dat dat eindelijk over was! Ik heb nog wel een aardig buikje, als de 6 weken rustig aan doen voorbij zijn, maar wat meer bewegen. :)

Wat ontzettend sneu dat Jave zoveel krampjes heeft. Maar lekker troosten die schat! Hoe gaat het met jou Mer? Al beetje hersteld van de keizersnee? Mogen jullie al bijna naar huis?

Meiden, genieten van jullie kleintjes!! Als ik de foto's van een maand terug zie... gaat het zo snel! Tamar is al zoveel veranderd als ik de foto's vergelijk. Dat hele kleine is er nu echt af hihi..

Hii Marianne,

Ja we zijn inmiddels lekker thuis! Jave is vandaag alweer 1 week.. tijd gaat zoooo snel !

Hij heeft afgelopen nacht ontzettend last gehad van zijn krampjes, zo sneu.. maarja, het is een fase waar we even doorheen moeten!

Fijn om thuis te zijn met je gezinnetje! Heb je ook nog kraamzorg?

Ja.. heel sneu! Wat ik vaak bij Tamar doe als zij krampjes heeft is: haar op haar rug leggen, beentjes omhoog doen (knieën gebogen) en dan de bovenbenen wat richting haar buikje duwen. Ze wordt dan vaak heel rustig en gaat allemaal scheetjes laten. :)

Wat mooi om te lezen dat alles goed gaat met iedereen,, heerlijk zeg ;) hier nog steeds geen baby, ben nu 40+3 al 2 dagen last van bruin/bloederig slijmverlies, en vanmorgen de slijmprop verloren, wel iets zeurderig in mn buik, maar nog niets dat wijst op weeen of iets dergelijks ;) mn beide kindjes eten tussen de middag op school, dus ik duik mn bedje nu even in..

hopelijk komen de weeen op gang van de rust ;)

groetjes Esther

Hier ook Mer. Last van krampjes. Donovan heeft daarnet nog 1,5 uur liggen huilen en gillen. Dan pak ik hem op en dan knijpt hij mij ontzettend hard met die kleine handjes zo'n erge pijn heeft hij dan, dat daar al zo'n kracht in zit in die kleine handjes.. en dan met die scherpe nagels.. Alsof een kat je aan het krabben is. Wat ik ook wel eens doe is babybuikjesolie op zijn buik masseren, een speen geven, fiets bewegingen maken met zijn benen, water geven in de hoop dat z'n ontlasting daardoor zachter wordt en er dus makkelijker vanzelf uitkomt, zelfs venkelthee heb ik al geprobeerd maar ik denk niet dat dat echt wat hielp dus dat geven we nu niet meer. Soms laat ik hem met zijn voeten zo hard als hij kan schoppen tegen mijn handen aan (en dan zelf tegendruk geven zodat hij gaat afzetten tegen jou handen aan), maar als dat allemaal niet werkt dan houdt ik donovan ook gewoon strak dicht tegen mij aan daar wordt hij tenminste direct heerlijk rustig en stil van.

Ja onvoorstelbaar hoe veel kracht ze al hebben! En hoe sterk dat ze zijn. En scherpe nageltjes inderdaad. Probeer ze wel eens te vijlen maar madam wil niet zo goed meewerken haha.

Net de hele tijd in de weer geweest met Tamar. Na de voeding van 14:15 heeft ze niet meer geslapen, ja misschien 10 minuutjes en dan was ze weer wakker. Steeds zoeken en op haar handje sabbelen: honger. Dus ik uiteindelijk om 17:00 weer een fles gemaakt en die heeft ze helemaal opgedronken (135 cc). Toen weer steeds huilen en heb ik om 19:20 haar nog 80 cc laten drinken, toen viel ze in slaap. Maar na 10 minuten weer wakker en zelfde verhaal.. om 20:25 heeft ze nog 65 gedronken maar nog niet tevreden!! Heb ik haar eerst nog gewassen om tijd te rekken en nu net om 21:50 heeft ze nog 95 gedronken en nu slaapt ze ein-de-lijk. Nu hopen dat ze het volhoudt tot minimaal 02:45 want anders kom ik op meer dan een liter in 24 uur en dat mag niet.

Soms niet te geloven hoeveel honger ze heeft. Eind van de middag en 's avonds is het elke keer raak dat ze maar niet tevreden is.. En probeer wel eens te rekken met speentje of pink of wat dan ook.. maar zodra ze merkt dat er geen melk uit komt gaat ze huilen en wordt ze op laatst hysterisch. :-( Dus dan maak ik maar weer wat klaar..

Voeden op verzoek is het.. maar soms durf ik er niet aan toe te geven, anders komen we op veel te veel voeding. Erg lastig soms :-(

<p style="text-align: left;">Ahhh sneu he Kelly! Ik ben vannacht uiteindelijk van 22:00 tot 04:00 bezig geweest met hem.. kereltje had zo'n pijn.. heb echt van alles geprobeerd.. net om 00:00 is hij ook weer begonnen, ligt nu wel stil op mijn buik dus kijk het even aan, hoop dat hij zo in slaap valt en ik zelf even wat slaap kan pakken. Had vannacht 2 uur geslapen, en overdag vandaag gelukkig totaal 4 uurtjes slaap kunnen pakken!</p>
<p style="text-align: left;">Ahhh dat is echt vervelend Marianne! Hoop voor je dat ze nog lekker slaapt en dat ze niet al te veel last heeft</p>
<p style="text-align: left;">x</p>

Marianne mag je Tamar dan inplaats van iedere keer een voeding misschien tussendoor water geven? Ik heb geen idee of dat eigenlijk wel mag maar zo doe ik het vaak met donovan, eerst proberen met een speen en als dat niet werkt geef ik water maar niet meer dan 50cc per keer. Donovan mag nu namelijk nog maar 6 voedingen op vaste tijden en snachts eventueel een extra 7e voeding van 65cc voor als hij voor 03.45u al trek heeft.
Het mondje dat hij erbij trekt als hij merkt dat er water in zit ipv melk is echt om te lachen haha maar nu hij het iedere dag wel een paar keer aangeboden krijgt begint het steeds meer te wennen, vooral met erge trek drinkt hij wel 40-50cc en is hij tijdelijk weer even tevreden.

Mer dat vind ik wel knap dat je zo lang met hem hebt gezeten. Zelf zou ik hem gewoon steeds terug in bed leggen en iedere keer als hij begint met huilen, gillen of schreeuwen iets proberen om hem stil te krijgen. Maar een hele nacht op de bank af zitten wachten doen wij niet hoor haha daar zijn we dan zelf veel te moe voor.
Als het goed is is het ook maar tijdelijk die krampen, alhoewel het bij donovan op- en af is. Eerst was het 3-4 nachten achter elkaar, toen gewoon 2-3 weken helemaal geen kramp, en nu vandaag ineens 1,5-2 uur lang lopen gillen en huilen van de pijn.. Uiteindelijk had hij best veel diarree achtige ontlasting nadat hij precies 2 dagen niet gepoept had dus waarschijnlijk had hij daar gewoon buikpijn van. Volgens het consultatiebureau is het niet erg als ze 2 dagen niet poepen..

Terug
Bovenaan