Uitgerekend in mei 2017

Aw wat zielig al die krampverhaaltjes, wij hebben het nog niet meegemaakt met de kleine maar misschien dat het bij borstvoeding anders is? Hij had gister wel zijn eerste "echte" poepluier na zijn meconium poep. Nou gelijk een vuurdoop hoor, van voor tot achter helemaal onder hahahah!

Verder gaat het hier goed met voeden, hij vraagt wel supervaak, maar mag hem zo vaak geven als hij vraagt dus gisteravond lag hij elk 1-1,5 uur aan de borst. Nu zat er vanaf half 1 weer 3 uur tussen en hoop dat hij straks weer lekker verder slaapt, tot nu toe doet hij dat elke x heel lief. Mijn melkproductie is zo goed op gang dat toen ik hem net ging verschonen ik lekte uit beide borsten tegelijk, gewoon druppels die op de grond vielen, echt lachwekkend!

Leg hem ook elke x terug zodra hij rustig is alleen dan begon hij na 5-10 min weer last te hebben van krampjes en was hij totaaaaal overstuur.. nja vannacht van 00:00 tot 01:45 last gehad en verder heb ik gelukkig van voeding tot voeding een beetje geslapen :)

Zo, ik mag mij nu ook bij de mama's voegen na een hele lange en zware bevalling!

Afgelopen maandag ben ik gestript bij 41+2. Dat gebeurde om 17:00 uur. Toen had ik 2-3cm ontsluiting. Daarna vanaf 21:15 constante weeën gehad. Om 1 uur is de vk langskomen en bleek ik nog steeds 2-3cm te hebben. Afspraak gemaakt voor retour en om 4:15 kwam ze opnieuw. Nog steeds geen nieuwe ontsluiting en de weeën vlakten een beetje af. Ik zou die dinsdag om 7:15 worden ingeleid met breken van de vliezen maar omdat ik graag thuis wilde bevallen hebben we afgesproken eerst sochtends thuis de vliezen te gaan breken en dus nog even niet naar het ziekenhuis te gaan. Om 9:15 de vliezen gebroken maar omdat het vruchtwater niet helder was moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Daar bleek ik om 10:30 op 3-4cm ontsluiting te zitten maar de weeën waren afgezwakt. Dus aan de weeën opwekkers gelegd. Kreeg vanaf toen hele erge weeën. Vooral rugweeën en de weeën bleven constant pieken. Ze kwamen niet rustig opzetten maar gelijk maximaal en hielden dan 25 minuten aan. Daarna ongeveer 2 minuten pauze en dan kwam de volgende wee alweer. Om 16 uur kon ik de weeën niet meer opvangen. Ik zat toen op 5cm ontsluiting en we waren dus al bijna 24 uur na het strippen. Dus ik had pas 2-3cm ontsluiting erbij gekregen in 24 uur tijd. Omdat het nog wel flink wat uren zou gaan duren heb een ruggenprik gevraagd en ook vrij snel gekregen. Toen ging het een stuk beter. Geen pijn meer en de ontsluiting kwam met 1cm per uur. Om 19:30 zat ik op volledige ontsluiting en werd de ruggenprik weer afgekoppeld. Omdat de kleine niet lekker lag met het hoofdje (sterrenkijkertje) mocht ik pas om 23 uur beginnen met persen. Ze wilden hem zoveel mogelijk laten indalen zodat ik zo weinig mogelijk zou hoeven persen. Door het persen is mijn heup deels uit de kom gegaan waardoor ik heel veel pijn kreeg (ruggenprik was al uitgewerkt) en echt niet meer verder kon. Ze hebben toen besloten om de kleine met vacuümpomp te halen en dat is toen ook de eerstvolgende wee direct gebeurd. Uiteindelijk is de kleine geboren op woensdag om 00:08. Dus vanaf de eerste weeën heeft de bevalling nog 27 uur geduurd!

Maar daarna mochten wij wel gaan genieten van onze zoon Kyan. Hij weegt 4180 gram en is naar schatting 53cm. Ze gingen uit van ca. 3500 gram dus we schrokken wel even!

Met Kyan en mij gaat het verder naar omstandigheden goed. We moeten nog wel een nacht ter observatie blijven. Borstvoeding gaat prima. Hij pakt de borst heel goed. Kyan is trouwens super sterk. Direct na de geboorte kon hij zijn hoofdje al zelfstandig optillen en kan zich zelfs al opdrukken als hij op zijn buik ligt. Echt bizar gewoon!

Pfft jeetje wat een bevalling zeg !! Maar van harte gefeliciteerd met je zoontje :) nu maar rustig aan herstellen..

Hier nog steeds geen baby, sluit me maar aan bij de juni groep

Gefeliciteerd met de geboorte van Kyan!! Leuke naam! En jeetje, wat een heftige bevalling ook.. Gelukkig is het achter de rug en kun je lekker gaan genieten!

Jeetje inge dat klinkt heftig! Maar hardstikke gefeliciteerd met de geboorte van kyan! Ook al zo'n wolk van een jongen!! Wat kan een schatting er dan naast zitten he! Op het randje nog een mei baby haha! Heerlijk hoor!

Laat je maar lekker verwennen en geniet van jullie kereltje! Dat heb je echt verdiend!

Luciano is ook al supersterk met zijn nekje en hoofdje, doet idd ook wat jij zegt zichzelf omhoog duwen etc, zou dat te maken hebben dat ze al zo lekker "groot" zijn?

Gefeliciteerd Inge!
Jeetje dat klinkt als een ontzettend zware pijnlijke langdurige bevalling..
Dat is inderdaad een hele sterke jongen zeg, dat hij dat allemaal al kan.
En wat een gewicht heeft hij zeg! Ruim 4 kilo wauw.. Dat dat in je buik gepast heeft is wel een heel raar idee he. Stel je voor dat hij nu weer terug zou moeten worden geplaatst in je buik, hoe dat dan überhaupt allemaal daarin gepast heeft haha

Nou wat je zegt kelly, als ik die Kleine op me buik heb liggen vraag ik me soms ook af hoe heb jij in godsnaam in me buik gepast!!

Terug
Bovenaan