Uitgerekend in mei 2017

Hoi meiden hoe gaat het bij iedereen? Michelle ben je inmiddels bevallen of nog de laatste loodjes??

En hoe gaat het met alle kindjes en de mama's en het herstel??

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hey Nansje!</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hier alles goed. Tamar groeit als kool en ik ben aardig hersteld. Morgen is ze 6 weken, wat betekent dat ik alles weer mag! :) Heerlijk! Gisteren zelfs 1 uur en 20 minuten met de kinderwagen gelopen, had niet gedacht dat ik dat zou volhouden, dus gaat super!</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Tamar heeft vandaag haar dag niet helemaal. Ze blijft maar wakker na de voedingen, net of blijft ze honger houden. Vanmiddag om de 2 uur fles gemaakt na nog behoorlijk tijd te hebben gerekt. Maak dan wel wat een kleiner flesje (90 water + 3 schep i.p.v. 120 water + 4 schep). Zit dagelijks zowat op een liter flesvoeding en dan moet ik haar echt afremmen. Consultatiebureau zei 2 weken terug dat ze niet meer dan een liter per 24 uur mag krijgen. Moet er anders toch maar weer ff heen bellen deze week.. </span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Net bleef ze ook maar huilen, op laatst hysterisch! Dus heb haar nu maar lekker bij mij in de draagdoek. Kan ik haar lekker troosten.</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Oh wat knap dat je dat al kunt Kelly, Donovan uit logeren! Schoonouders hebben vrijdagavond even op Tamar gepast, wij hadden trouwerij. Toen mijn man zei: we weten niet hoe laat we haar weer ophalen, zei mijn schoonvader: blijft ze hier niet slapen dan? Eh.... nee *bloos*. Ik ben daar nog niet aan toe hoor! Vooral ook omdat ze 's avonds echt even huiluurtjes heeft... wil haar 's nachts nog lekker thuis hebben hihi!</span>

Fijn dat het nu iets beter gaat nu ze zijn losgeknipt Quirine! Gaat verder ook alles goed met Norah? Super dat ze zo goed groeit!

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">En hoe gaat het met Luciano, Nansje? Echt een prachtig mannetje! Hij lijkt ook zo heerlijk tevreden op de foto's! :)</span>

Hoe slapen jullie kindjes 's nachts allemaal? Ik heb Tamar in een Swaddle Me inbakerdoek. Ze maaide erg met haar armpjes. Nu is ze iets rustiger. Drie keer 6 uur tussen de voedingen gehad, maar de laatste nachten komt ze toch weer om de 3 - 4 of 5 uur.

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">En idd, zijn er inmiddels al juni-baby's geboren?</span>

Wat gaat de tijd snel dan he marianne! Morgen al 6 weken! Heerlijk weer beetje sporten! Daar kijk ik ook stiekem al naar uit.

Zou idd het consultatiebureau dan bellen als ze zelfs met bijna een liter nog steeds hongerig lijkt!

Luciano gaat het heel goed mee, we vinden steeds beter ons dagelijkse ritme, voor zover dat kan met een baby. Hij drinkt genoeg, alleen heel verschillend. Ene keer om de 3 uur andere x korter. zijn wakkere periodes zijn vaak begin van de avond en begin van de nacht dus hoop stiekem dat hij dat niet blijft houden snachts. Maar hij huilt dan gelukkig niet, hij wil gewoon aandacht. Ook hij ligt vaak met zn armpjes te zwaaien maar inbakeren gaat hij juist van krijsen! Omgekeerde wereld hahaha. Maar hij ligt snachts lekker naast me in die chicco next2me, ideaal!

Ik voel me heel goed nergens last van gelukkig!

De tijd gaat inderdaad snel! Kyan is morgen alweer 1 week oud. Ook hij heeft zijn ritme nog niet helemaal zoals wij zouden willen. Vanaf 23 uur is het vaak huilen, huilen, huilen. Heel onrustig. Maarja, wat wil je. Dat is de tijd dat hij altijd actief werd in mijn buik!

Kyan wordt heel onrustig doordat hij niet weet hoe hij met zijn eigen kracht om moet gaan. Wordt daar heel onrustig van en beweegt dan ook constant met zijn armpjes. Het is net een dirigentje. Inbakeren heeft hier geen zin omdat hij zich overal uit los weet te wurmen. Hij slaapt in de reiswieg van de wandelwagen en afgelopen nacht heb ik een opgerolde handdoek achter zijn rug gelegd. Daar ligt hij dan op zijn zij tegenaan. Dat lijkt geholpen te hebben om hem die geborgenheid te geven, want afgelopen nacht hebben we geen strijd gehad. Om 22 uur de laatste voeding gegeven. Om 3 uur moest ik hem wakker maken en daarna kwam hij weer om half 7. Super tijden dus! Hopen dat dat zo blijft. Haha.

Marianne, wat jij zegt over de voeding is heeeel herkenbaar! Kyan lijkt ook onverzadigbaar. Hij krijgt borstvoeding en mag dus in principe net zoveel krijgen als hij zelf wil. Geen maximum, maar als richtlijn zit hij nu aan de 70cc per keer. Daar gaat hij regelmatig overheen. Ik voed hem nu vaak met afgekolfde melk, zodat we een beetje in de gaten kunnen houden hoeveel hij daadwerkelijk drinkt. Meestal gaat hij al richting de 90-100cc per keer. Wij hebben contact met de verloskundige gehad en volgens haar kan het zijn dat Kyan niet altijd honger heeft, maar gewoon een hele erge zuigbehoefte. Ondanks dat het officieel niet mag zijn wij dan ook begonnen met het gebruik van een fopspeentje. Daar wordt hij vaak wel rustig van. Als hij niet rustig wordt heeft hij wel gewoon honger en krijgt hij alsnog een fles. Misschien dat het bij Tamar ook gewoon de zuigbehoefte is?

Na de geboorte was Kyan 200 gram afgevallen. Elke dag kwam hij ongeveer 10-20 gram weer aan. Vandaag was dat ineens 90 gram en zit hij weer op de 4110 gram! Hij hoeft dus nog maar 70 gram en dan is hij weer terug op zijn geboortegewicht van 4180 gram!

Met mij gaat het verder ook goed. Gisteren zijn wij voor het eerst naar buiten gegaan om te wandelen. Dat ging super! Even bij opa en oma op bezoek. Daar dus gepauzeerd en toen weer terug naar huis. Dat is toch 2km heen en 2km terug. Morgen krijg ik de laatste ochtend kraamzorg en dan mag ik het verder zelf doen. Mijn vriend is sinds vandaag ook weer terug aan het werk, dus dan komt het echt op mij aan. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Soms is een hand extra toch wel fijn.

Marianne ik vond het eerst ook lastig om hem mee te geven om uit logeren te gaan, maar toen hij eenmaal daar was vond ik het wel even lekker rustig want hij houdt ons iedere nacht nogal wakker. vannacht ben ik weer een stuk of 13x uit bed geweest voor don omdat hij steeds aan het huilen, snotteren, vieze/irritante geluiden aan het maken was.
Bij mijn schoonma heeft hij gisteren ook nog 1 nachtje gelogeerd en bij haar was hij ook aan het ''feesten'' snachts zei ze.
Dus wij hebben echt een avondlaat-nacht baby geloof ik want zodra wij smorgens/smiddags opstaan, ligt don ineens super stil en diep te slapen, en dat blijft dan zo totdat na zijn fles van 22-23u, dan begint het donovan-avond/nachtfeestje weer opnieuw -.-
Aankomend weekend gaat hij niet logeren want dan neem ik hem zaterdag een dag mee naar mijn moeder (want er komen die dag nog een aantal mensen op kraambezoek, mijn hele familie woont namelijk in zuid-holland) en dan gaan don en ik samen na het avondeten weer naar ons eigen huis. (is wel 3-4 uren reizen daar naartoe en de terugweg ook weer 3-4 uren dus dan neem ik hem mee in de draagzak) ik moet 2 bussen en 3 treinen per rit. En om voor iedere trein zomaar iemand te moeten vragen om de kinderwagen in- en uit te helpen tillen zie ik al helemaal niet zitten.

In totaal heeft don nu 5 logeernachtjes gehad. Als aller eerste 1 nachtje bij me schoonma (dat is nu 4,5 weken geleden), toen 1 nacht bij me schoonpa (dat is 3,5 weken geleden), en afgelopen weekend eerst 2 nachtjes bij mijn moeder en toen mocht hij nog 1 nachtje bij me schoonma. Me vriend denkt dat hij daar ook socialer van wordt als hij niet alleen iedere keer bij ons is, maar ook bij andere mensen. Of hij daar gelijk in heeft weet ik niet, maar de oma's en opa vinden het ook leuk als hij mag blijven logeren dus ook daar doe ik het dan voor, en om zelf in 1 keer door te kunnen slapen snachts is ook wel ff heerlijk na een aantal vermoeiende nachten achter elkaar te hebben gehad. Vandaag ging ik rond 15.30u ff liggen en om 18u schoot ik ineens wakker. Me vriend gaat morgen weer voor het eerst werken sinds zo'n 2 maanden geleden te zijn gestopt op een werkplek dus dit is de eerste keer dat hij gaat werken sinds we don hebben :) Ook eindelijk weer een keer een beetje een normaal ritme krijgen hoop ik jeej!

Don krijgt nu nog steeds 90cc hoor Marianne. Dan heb jij echt een klein vreetzakje!! (weet je zeker dat het echt honger is? Wil ze niet gewoon opgepakt worden/aandacht/buikkrampen/een in de weg zittende boer? Misschien muziek laten horen wat haar aandacht trekt/waar ze rustig van wordt?) Don krijgt wel z'n fles van 23u 120cc in de hoop dat hij snachts dan langer zonder voeding red, maar tot heden heeft hij het niet tot de maximale ochtend van 06.00 uur gered.. wel één keertje tot 05.30u maar dat is alweer zo'n 2 weken geleden..

Ja de tijd gaat zo snel.. veel te snel! Als het zo doorgaat zit ik binnen no time weer op het werk, en daar moet ik nog láng niet aan denken! :p

Bevalt dus goed die chicco next2me! Met borstvoeding is dat ook ideaal. Kun je hem zo pakken en aanleggen, hoef je er niet uit. :) Tamar heeft 3 weken bij ons op de kamer gelegen in een wiegje, maar ik werd wakker bij elk kreuntje, dus dat werkte niet zo goed helaas.

Haha Inge, net een dirigentje. Wat goed dat die geborgenheid nu iets lijkt te werken! Voor hem zelf ook zo sneu als hij zo onrustig is en dus niet kan slapen. :-( Ook een vreetzakje dus! Waarom heb je bij borstvoeding toch een richtlijn dan eigenlijk? Want daar zit inderdaad geen maximum aan toch?

Snap dat je de kraamzorg wel gaat missen, soms is het toch wel handig! Maar denk dat je het straks ook wel lekker gaat vinden om gewoon weer met je eigen gezinnetje in huis te zijn. :)

Na de voeding biedt ik inderdaad vaak het speentje nog aan; maar die spuugt mevrouw net zo hard weer uit. Heb mijn pink ook geprobeerd, daar sabbelt ze wel op. Maar dit duurt 10 minuten en dan is het weer mis. Heb niet het idee dat het krampen zijn, ze krijst het niet uit of zo.. Het is echt dat 'neh' huiltje en sabbelt ook op haar handje om.

Soms valt ze direct na de voeding in slaap. Dan leg ik haar daarna in de wieg. Maar dan ineens is ze wakker en valt ze niet meer in slaap! Gisteren is ze heel vaak van voeding tot voeding wakker geweest. :-( Zodra ik haar op pak is ze wel even stil inderdaad, maar uiteindelijk weer huilen en zoeken..

's Nachts gaat het wel goed! Dan ligt ze ingebakerd.. Maar wil haar overdag eigenlijk niet inbakeren, anders heeft ze nooit bewegingsvrijheid.

Kelly, poeh, 13 keer er uit is inderdaad ook wel érg vermoeiend zeg! Kan me voorstellen dat het dan ook wel even fijn is om een nacht door te kunnen slapen!

Och Michelle de kleine zit blijkbaar goed daar binnen! Ik hoop dat de baby zich snel meldt... je geduld wordt goed op de proef gesteld!

Vanacht super erg last van krampen, zelf wel 4 uur geslapen. Wat een nacht! Gelukkig gaat het normaal beter :p

Norah is nu 2 weken en 2 dagen en al bijna 500 gram zwaarder!

Ik heb nog erg veel pijn, wel is het iets beter nu de hechtingen eruit gehaald zijn dus nu gedult hebben :)

Terug
Bovenaan