Uitgerekend in mei 2017

Vannacht weer wat een betere nacht gehad Quirine? :)

Norah doet het goed dus, super!

Hier gaat alles goed. Contact gehad met het consultatiebureau en mag nu wel 150 water + 5 schep aanbieden. Dat doe ik sinds vandaag, ik doe het om en om: dan weer 120 + 4 en dan weer 150 + 5. Ze drinkt dan niet alles op, laat ongeveer 10/15 cc staan. Maar nu voor het eerst dat ze tevreden in haar wiegje ligt te slapen! Normaal was het elke avond huilen, huilen en nog eens huilen. Dus Tamar blij en ik ook blij. :) Hopelijk blijft het zo!

Zaterdagnacht zelfs 8 uur tussen de voedingen gehad, om 22:20 gevoed en toen kwam ze pas weer om 06:20! Ik schrok 05:55 wakker en ben toen wel ff naar haar kamertje gegaan om te checken of ze ademde, maar alles was goed hihi! Verder afgelopen nachten er gewoon weer 6 uurtjes tussen, ook prima. :)

Ben heerlijk aan het genieten en loop al hele stukken met de kinderwagen. Zo lekker!

En idd... het blijft stil aan de kant van Michelle en Esther... de baby's zullen er nu toch vast wel zijn! Vast helemaal aan het genieten van de kleintjes. :)

Hoi meiddn!

wat goed om te lezen dat norah het zo goed doet! Groeit super! Dan zijn die krampjes ook wel logisch soms, zielig is het he?

En fijn marianne dat tamar zo goed reageert op de fles met andere samenstelling, is toch handig dan het consultatiebureau hihi. En lekker dat je al zoveel wandelt! Zag de fotos ook super omgeving om lekker frisse neus te halen!

Ben zo benieuwd of alle babytjes er nu al zijn!! Zal vast wel toch? Hoop dat iedereen lekker aan het genieten is!

luciano doet het ook heel goed, hij was elke avond rond 10 uur echt klaarwakker een paar uur en was dan wat huilerig en hangerig en aandacht nodig want hij had geen honger geen kramp, leek wel een soort verwerken van de dag ofzo. Vond het best lastig want is precies als ik wilde slapen hahaha! Dus had een swaddle me gekocht, nou drama! Nog meer paniek bij dat jochie! Dus die ligt in de kast. Laatste avonden gaat het beter, ligt lekker te slapen met een geweldig cadeau van mn babyshower, een knuffel van zazu "don de ezel". Die maakt hartslag geluidjes zodra lucanio gaat huilen of als ik de knuffel schudt. Ideaal! Luciano wordt er zoooo rustig van!! Dus nu gaat er ook snachts langzaam meer tijd tussen de voedingen zitten, en dat vind mama weer heel fijn!

Goedemorgen!

Oh wat een mooi cadeau Nansje! Leuk dat dat een knuffel is! Fijn dat Luciano daar zo rustig van wordt. 22:00 is inderdaad niet een ideale tijd dat hij huilerig is haha. Dan zal er 's nachts vanaf nu vast steeds wat meer tijd tussen komen. :)

Wanneer moet je voor het eerst met  Luciano naar het consultatiebureau? Benieuwd hoe hij dan gegroeid is! Volgende week donderdag krijgt Tamar haar eerste prikjes.... spannend :-(

Ik heb ook zoiets, dat is de vtech dromenland projector. Daar zit ook een functie met hartslag op en die gaat ook aan als zij begint te huilen. Alleen dan wordt ze er niet meer rustig van, want dan is ze hongerig haha. Ik doe hem altijd aan voor het slapen gaan, dan ligt ze wel heel rustig. :)

Heb Tamar gisteren wakker moeten maken om 23:00, ik wou op bed, dus toen voeding gegeven. De laatste was om 18:40. Maar nu huilde ze ineens alweer om 02:30. Nog een uurtje in slaap gevallen en toen had ze toch echt honger. Misschien 's avonds toch iéts te goed geslapen. :p

Ja inderdaad, het is hier zo'n mooie omgeving om te wandelen. Kleine 10 minuten lopen en dan ben ik bij de zeedijk. Woon in een klein dorpje; geen winkel, geen school etc. Daarvoor moeten we naar het volgende dorp 1,5 km verderop. Dus goeie reden om straks weer lekker even wandelen om wat brood op te halen!

We zitten ook wel echt in de mooiste tijd van het jaar om verlof te hebben he... :) Heerlijk! Moet er echt nog niet aan denken om eind augustus weer te gaan werken!

Hoi dames,

Het duurde eventjes maar lukt nu eindelijk om een berichtje te sturen.

Onze kleine meid is zaterdag 10 juni om 6.59 geboren, ze heet Nova Lynn.

Eventjes in het kort hoe het is gegaan. Donderdag avond (41w+4d) ballon gekregen ivm ontsluiting te krijgen. Daarna vrijdag ochtend ingeleid voor de weeën. Dat kwam redelijk op gang. Maar enorm veel pijn toen ruggenprik gehad, wou eerst morfine pomp. Maar dat raden ze toen af ivm te weinig ontsluiting. Daar was ik blij mee. Zo goed als pijn vrij. Toen ging het iets beter. Maar uiteindelijk beetje einde avond was der hartslag veel te hoog. En moesten ze kijken waar het vandaan kwam. Bleek dus door de hoeveelheid weeën door de weeën opwekkers. Maar toen die uit was die pomp, waren de weeën ook weer weg. Uiteindelijk weer langzaam opgebouwd. Dat ging wel redelijk goed. Maar stagneerde ook weer opgeven moment. Bleef die weer bij 9 cm hangen en was de baarmoeder mond ook nog niet soepel genoeg. Ze werkte niet echt mee en lag al deels gedraaid daardoor ze niet verder kon komen. Uiteindelijk besproken over keizersnede. Want ik kon ook echt niet meer en veel pijn overal (ruggenprik werkte weer uit) na bijna 36 uur. En toen uiteindelijk zaterdag ochtend om 06.59 geboren via keizersnee.

Sinds gister middag thuis. Borstvoeding bij mij is super goed op gang gekomen. Nova doet het super goed. Trots op mijn kleine meid. Zelf is het nu beetje afzien. Maar stapje voor stapje ga het vooruit.

@marianne, jaa ben heel blij met die knuffe l haha. Jaa die projector ken ik, ook een fijn ding om in slaap te laten vallen!

Aw bijna eerste prikjes! Wij moeten 22 juni naar het consultatiebureau, ben ook heel benieuwd!

Zeker fijne omgeving om te wandelen, wauw! En wat je zegt een geweldige periode voor verlof!!

@michelle; gefeliciteerd!! Wat een mooie naam! Ze heeft je even laten wachten en wat een lange bevalling maar heerlijk dat ze er nu is! Fijn dat de borstvoeding goed gaat! Nu lekker genieten en bijkomen met elkaar! Veel geluk toegewenst!!

Michelle gefeliciteerd! Dat was zo te horen geen makkelijke fijne bevalling! En dan heb je ze ook nog een soort van allebei moeten ervaren bevallen/keizersnede in 1 zwangerschap.

Marianne dan mag Tamar echt al veel cc voeding hebben. Don zit nog steeds aan de 5x 90cc en 1x 120cc dus totaal 6 voedingen per dag.

Nansje dat klinkt als een grappige knuffel. Ik heb daar nog nooit van gehoord of gezien. Die wakkere avonduren had donovan eerst ook maar dat is vanzelf over gegaan.

Donovan heeft eergisteren zijn eerste prikjes gehad en hij heeft gisteren bijna de hele dag door geslapen, denk dat dat zijn reactie is geweest op die prikjes. 56,5cm en 3965 gram was hij eergisteren.

@kelly ja leuk he, moet je maar eens googlen: zazu hartslag knuffel. Je hebt 3 verschillende, een ezeltje een schaapje en een hondje. Maakt buiten het hartslag geluid ook nog muziekjes en natuurgeluidjes.

Wat fijn dat donovan zo reageert op de prikjes en wat groeit hij goed!

Gefeliciteerd Michelle. Heftig zo'n zware bevalling. Gelukkig gaat het allemaal goed.

Ik heb gisteren de wijkverpleegkundige op bezoek gehad voor een intake. Kyan is vandaag precies 2 weken en zat gisteren op de 4220 gram. Netjes 40 gram boven zijn geboortegewicht! Vandaag de gehoortest gehad en beide oortjes waren in orde!

Kyan krijgt gekolfde borstvoeding en krijgt nu iedere x 110cc in de fles. Per dag zo'n 7 voedingen. Gisteren had hij iets extra gekregen en heeft in totaal 750cc gehad. Aangezien ze onbeperkt borstvoeding mogen hebben krijgt hij bijna elke dag wel weer meer als hij erom vraagt. Ben wel blij dat ik nu kolf want dan zie ik tenminste hoeveel hij binnen krijgt. Geeft toch een stukje zekerheid dat het goed gaat.

Terug
Bovenaan