Uitgerekend in mei 2017

Michelle van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Mooie naam! Maar wat een heftige bevalling zeg, pff! Ik hoop dat je gauw herstelt en dan volop kunt genieten van jullie meisje.

Opzich valt het denk ik mee qua aantal cc's wat Tamar per fles krijgt denk ik Kelly. Op de verpakking staat namelijk bij 4-4,5 kg 150 water + 5 schep. En bij 3,5-4 kg 120 water + 4 schep. Dus zou Donovan dan juist ook al niet 120 mogen hebben?

Inge wat fijn dat het zo goed gaat met Kyan en dat de gehoortest goed gaat! Wou de borstvoeding uit borst niet of vindt je het fijner dat je weet wat hij binnen krijgt? Snap dat stukje zekerheid wel, dat vond ik ook lastig met borstvoeding!

Kyan is erg druk, waardoor hij niet (meer) uit de borst wil drinken. In het begin wilde hij wel maar als ik hem nu aanleg begint hij hevig "nee" te schudden en zich weg te duwen. Wanneer je hem probeert te forceren dan is het echt oorlog en raakt hij helemaal overstuur. En daar doe ik ons allebei geen plezier mee. Dus heb ik besloten om het nu gewoon bij kolven te laten. Dat gaat prima en zo kan mijn vriend ook nog eens een voeding geven. En het is ook wel fijn dat het zo een stuk sneller gaat. Kyan lag in het begin soms een uur aan de borst. Overdag niet zo erg, maar in de nacht niet fijn. Nu drinkt hij in 15 minuten de fles leeg en kolf ik ook 15 minuutjes per keer. En de nacht sla ik over. Dus snachts is het alleen een kwestie van Kyan 15 minuten de fles geven en verschonen en dan weer terug het bed in! Ideaal. Haha.

Dat doet donovan ook als hij zijn gewone fles krijgt Inge, zo hevig nee schudden maar volgens mij betekend dat dat hij opzoek is naar waar het tuutje precies zit? Voelen met zijn lippen waar het speentje zit want pasgeboren baby's zien nog niet zoveel zeggen ze steeds tegen ons, het normale goede zicht wat wij wel hebben komt later pas. Zelfs als wij een speen aan donovan geven doet hij super snel nee schudden maar dat is volgens mij gewoon extreme haast/gulzigheid hoor haha

Oh dan zou donovan denk ik ook wel 120 mogen Marianne, maar het consultatiebureau vind het zo als hoe hij nu groeit prima, zn lengte was zelfs best hard vooruit gegaan, dus zolang hij tevreden is met 90 zal het wel goed zijn.. Savonds krijgt hij wel altijd 120 en laatst had hij gewoon in één stuk doorgeslapen tot 7.30 smorgens vanaf na zn fles van 12u snachts en vannacht kwam hij opeens alweer om 4u dus daar was ik niet zo blij mee haha maar misschien kwam dat door de prikjes van maandag.. want na de fles van vannacht bleef hij maar de héle tijd door huilen zonder dat we konden ontdekken wat er was

Zijn jullie buiken al aardig bij getrokken van iedereen? Bij mij zie je nog steeds dat het nog niet strak is getrokken naar het oude normale.. maar om te sporten heb ik dan ook weer geen zin in.. Gaan jullie allemaal wel sporten speciaal daarvoor?

@kelly, mijn buik trekt redelijk bij, is bijna 3 weken geleden nu dat ik bevallen ben dus ik geef het allemaal nog even tijd. Heb nog wat extra vetjes op mn heupen haha. Maar ik ga zeker weer sporten zodra het mag! Maar dat deed ik al heel fanatiek voordat ik zwanger was dus kan niet wachten om dat weer op te pakken!

Nou dan is dit een hartstikke mooie oplossing Inge! Super dat het zo kan. En inderdaad, zo kun je het voeden ook eens uit handen geven. Dat vind ik ook wel fijn. :)

En Kelly, ach ja, zo lang Donovan tevreden is met 90, is dat prima toch! Tamar drinkt zo een fles van 150 + 5 (165) leeg. En dan de volgende laat ze weer wat staan. Het is echt een vreetzak haha!

Ik heb nog wel steeds wat een buikje en inderdaad wat vetjes op de heupen. Loop vooral veel met de kinderwagen, is heerlijk met dit weer en dan ben ik ook nog in beweging! Ben niet zo'n sporter, maar wandelen met Tamar vind ik gelukkig wel leuk.

Nansje wat voor sport doe jij? Fitness?

Kelly, bij Kyan is het geen zoeken. Want ook al heeft ie de tepel in zijn mondje dan blijft ie alsnog hard nee schudden. Hij doet het ook wel eens als hij fanatiek op zijn speen aan het zuigen is. Dus dan is hij al aan het zuigen en na een tijdje gaat hij ineens schudden.

Ik heb echt zo'n "blubber buik" nu. Ben blij als ik over 4 weken weer mag gaan sporten. Qua gewicht gaat het wel de goede kant op. Van de 16 kilo ben ik er al 11 kwijt. Nog maar 5 te gaan dus. Ik wandel nu ook heel veel. Kyan vindt het heerlijk. Gaat dan lekker slapen. En voor mij fijn om toch wat beweging te krijgen.

Ik deed veel hardlopen, en ook wel krachttraining, en crossfit. Ik vind t heerlijk om uiterste uit mezelf te halen. Liever helemaal door t stof buiten adem en bezweet dan een yogales waarvan ik slaperig wordt haha

Maar weet nog niet hoe ik dat ga doen straks, echt veel naar de sportschool zal er niet in zitten maar dat is niet zo erg, hardlopen kan overal! Voor nu lekker veel wandelen!!

Hey Nansje en Mer,

even een vraagje! Zag op Instragram dat jullie beide zo'n Nuna Leaf wipstoeltje hebben. Dat lijkt zo'n leuk ding!

Nu zit ik ook ff op internet te kijken.. je hebt dat wipstoeltje en je hebt ook een motorunit te koop. Heb je die motorunit er bij nodig zodat ie gaat bewegen of beweegt ie ook zonder dat ding? Ik word er namelijk niet helemaal wijs van wat op internet staat... :)

X

Terug
Bovenaan