Uitgerekend in mei 2017

Sinds vandaag geven wij donovan nu ook 12occ Marianne, en dan proberen we het op 5x per dag 120cc op vaste tijden.
Kon je niet meteen na de keizersnede de pil innemen? Ik heb dat wel gedaan en wordt daardoor dus helemaal niet ongesteld, echt heerlijk is dat :D en ik slik de pil dan altijd 6-12 maanden lang door, dan wordt je maar 1-2 keer per jaar ongesteld.

Mer ik vind het wel heel knap van jou dat je zo rustig blijft ondanks dat je hele dagen achter elkaar lang door een krijsende baby hebt en dat je het dan ook nog zielig kunt blijven vinden ipv bloed irritant haha! (ik zou daar op een gegeven moment echt chagrijnig en geïrriteerd van worden en de hele dag met hem in een draagzak gaan lopen of zo als hij daar dan wel stil in is)

Jeetje, als ik zo lees wat jullie kleintjes krijgen aan voeding, dan is Kyan echt een veelvraat! Ik zit nu met hem op 125cc per voeding, zo'n 5 tot 7 keer per dag. Afhankelijk van hoe vaak hij zich meldt. En dat terwijl hij pas 2,5 weken oud is! Scheelt wel dat Kyan borstvoeding krijgt en dus onbeperkt mag drinken. Maar toch...

Gisteren lag hij super diep in slaap en kregen we hem niet wakker. Maar omdat er maximaal 6 uur tussen de voedingen mag zitten (anders zakt zijn bloedsuikerspiegel te ver) moest hij wel echt zijn voeding krijgen. Alles wat ie normaal vervelend vind (onder zn voeten kietelen enzo) reageerde hij nu helemaal niet op. Uiteindelijk met een koude doek op zijn gezicht hem toch wakker kunnen krijgen. En toen meneer de fles leeg had gingen de ogen direct weer dicht en sliep hij weer 6 uur achter elkaar! Daarna kregen we hem gelukkig wel makkelijker wakker.

Zo Inge, wat een slaapkopje zeg haha!! Wel vervelend dat je hem dan bijna niet wakker kunt krijgen. Misschien ook wel extra moe met dit warme weer of zo..

's Nachts slaapt Tamar super. Vaak rond 22:30 laatste fles en dan meldt ze zich na 8 of 9!! uren pas weer. Overdag is drama, dan slaapt ze eigenlijk niet, constant wakker en als je haar in de wieg of in bedje legt begint ze later te huilen. Ze valt niet in slaap, ook niet op de arm. Blij dat 's nachts in ieder geval wel goed gaat!

Tamar drinkt ook veel hoor Inge! Vaak 5x daags 165 cc flesvoeding en dan heb ik er de laatste dagen ook nog wel eens 10 cc extra water bij.

Niet aan gedacht om gelijk aan de pil te gaan Kelly haha.. maar vond het aan de andere kant ook wel fijn om te weten wanneer het allemaal weer wat op gang zou komen :)

Inge misschien omdat jij vanaf het begin af aan al een wat flinkere baby hebt dat hij daarom al zo veel per beurt drinkt?
Donovan begon toen hij net geboren werd met een lichaamsgewicht van 2110 gram en circa 45 cm met een voeding van maar liefst 10cc per keer, dat is nu echt niet meer voor te stellen want dat is gewoon bijna niks haha! Nu 10 weken later, drinkt hij 130cc water met 4 schepjes voeding achter elkaar leeg zonder ene boerpauze tussendoor. Waarschijnlijk ligt het aan het gewicht van de baby hoeveel ze per keer drinken?
Donovan ligt nu iedere x als ik hem op zijn buik leg met van die naar boven opgetrokken benen vaak uren lang achter elkaar prins heerlijk te slapen zonder zich verroerd te hebben en ook geen enkel geluidje gemaakt te hebben! En anders vind hij het op zijn linkerzij ook fijn om op te liggen. Ook maakt hij nu vaak van die schattige lieve 'kraai' geluidjes als hij goed wakker is. Alleen hij heeft nog niet spontaan naar ons gelachen. ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren want hij kijkt tot op heden nog altijd hetzelfde.. Lachen jullie baby's al wel??

<p>Hi meiden</p><p>vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest. Kleine helemaal gekeurd. Hij is nu 55,5 cm en weegt 4700 gram. Morgen is hij alweer 4 weken. Tijd gaat zo snel. Lijkt echt veel langer geleden dat ik bevallen ben. </p><p>Verder gaat alles goed. Afgelopen nacht had hij wat last van krampjes en de warmte dus een iets mindere nacht gehad maar verder doet hij het super. Overdag een tevreden rustige baby en slaapt super! Ook de borstvoeding gaat nog steeds prima. Hij drinkt wel vaker nu met die warmte maar dat is alleen maar goed voor hem. </p><p> </p><p>Hoe gaat het met de rest? </p>

<p>Hier een kleintje die snachts juist nog goed slaapt, maar overdag echt veel last heeft van de warmte. Heel veel huilen en hij weet zichzelf echt geen houding te geven. Gisteren heeft hij in totaal 860cc voeding gehad. Bijna elke 2 uur krijgt ie nu wel wat vanwege de warmte (en om hem heel even stil te krijgen). Wij moeten maandag voor het eerst naar het consultatiebureau. Ben benieuwd wat Kyan dan weegt en hoe groot hij dan is. Borstvoeding is voor mij echt niet meer bij te kolven dus Kyan krijgt steeds meer kunstvoeding tussendoor. </p>

<p>Donovan heeft helemaal geen last van de warmte (27 graden is het momenteel binnen bij ons) en hij heeft ook niet meer dorst dan normaal. Wel ligt hij nu al ruim 2,5 uur helemaal stil en zonder enkele beweging prinsheerlijk in zijn romper op zijn buik te slapen dus waarschijnlijk is hij heel moe van de warmte. Wij wouden eigenlijk wel met hem gaan zwemmen vandaag (of anders aankomend weekend in een binnenzwembad) maar we weten niet of dat al wel mag.. aangezien hij wel zijn 1e prikjes heeft gehad maar we denken dat hij daar nog niet lang genoeg wakker voor is en dat hij dan misschien alleen maar wil gaan slapen als wij met hem willen gaan zwemmen.. Want als wij donovan niet het water in willen doen omdat hij op dat moment misschien liever slaapt.. is zo benauwd in het zwembad altijd als hij het water niet ingaat. Hebben jullie enig idee?? Of wordt hij misschien wel vanzelf wakker van het water.. Zo'n zwemband voor om de baby's nek wil ik dan voor hem kopen want dan kan hij zelf met zijn armen en benen die zwembewegingen maken</p>

<p>Goedemorgen dames!</p><p>Ja, Tamar lacht al wel Kelly! Als ik tegen haar praat dan verschijnt er gauw eens een lachje op haar gezicht.</p><p>Wat fijn dat Luciano weer helemaal is goedgekeurd! De tijd gaat inderdaad snel.. maandag is hij zeker 1 maand? Tamar is dan 2 maanden alweer!</p><p>Tamar heeft gisteren de eerste vaccinaties gehad én krijsen dat ze deed! Zo sneu.. maar het moet even. Verder niet veel last gehad heb ik het idee. Overdag wel veel huilen en niet willen slapen, maar eigenlijk gaat dat overdag altijd zo. :-( Wil soms wel even bijslapen, maar vaak lukt dat niet, dan wil ze niet slapen. Het ligt ook niet aan de warmte, dit heeft ze ook met minder warm weer.</p><p>Tamar is nu 5170 gram en 56,8 cm!! Mijn kleine meisje wordt groot haha!</p><p>Inge snap dat je het op laatst niet meer bij kunt houden met kolven haha! Gaat het met kunstvoeding tussendoor wat goed?</p><p>Kelly ik heb geen idee of zwemmen al kan. Wij gaan in september een weekend naar de Huttenheugte en daar voor het eerst met Tamar zwemmen denk ik, maar dan is ze ook al bijna 5 maanden.</p>

Terug
Bovenaan