Uitgerekend in mei 2017

<p>Zo, ik meende dat ik een regel steeds tussen de alinea's had gedaan, maar met die vernieuwde app moet ik denk ik 2x op enter drukken haha.</p><p> </p><p>Sorry voor het hele stuk tekst aan elkaar dus. :p</p><p> </p>

<p>@inge jaa luciano drinkt met die warmte ook om de 2 uur. Ook een veelvraatje al kan ik natuurlijk niet precies weten hoeveel hij binnen krijgt. Ik ga over 2 weekjes denk ik beginnen met kolven. </p><p>@kelly volgens mij mag je wel zwemmen als ze eerste prikjes hebben gehad. Maar je kan altijd even consultatiebureau bellen ervoor. </p><p>@marianne, jaa ik vind die nieuwe app maar irritant! Luciano is vandaag 4 weken, tijd gaat zo snel!! Tamar al haar prikjes gehad, zielig he! Wij moeten 24 juli, maar is voor een goed doel haha.</p><p>luciano is wel echt een slaapkontje! Slaapt ontzettend goed, ook overdag. En snachts buiten de voedingen om ook heel goed dus heb ik wel geluk mee! </p><p>Ben wel blij dat de ergste hitte weg is, vind weggaan met de kleine als t 30 graden is toch niet echt fijn! </p><p> </p>

<p>Ja heel irritant die vernieuwde app! En dat terwijl er die dag stond; de app is een dag niet bereikbaar, maar het zal de moeite waard zijn.. nou echt niet haha!</p><p>Dat is waar, het is voor het goede doel! Ik haalde van de week kinderparacetamol bij de huisarts vandaag, voor het geval dat Tamar wel koorts of zo zou krijgen, maar dat is gelukkig niet gebeurd! Maar die assistente deed raar over de vaccinaties! Ik zei dat ik kinderparacetamol wou i.v.m. eerste vaccinaties omdat ik niet wist hoe Tamar er op zou gaan reageren. Zegt zij: nee, dat weet ik ook niet, want ik laat mijn kinderen niét vaccineren! Oh.. oke. Ik de paracetamol betalen, zegt ze nog eens: dus je gaat haar wel laten vaccineren nu zo nog zo klein is? Ik zei ja ik volg gewoon het standaard programma.. Oh.. zei ze. Belachelijk! Voelde net alsof ik een slechte moeder was dat ik haar liet vaccineren. Maar helaas ben ik dan weer niet zo om er wat van te zeggen.</p><p>Tamar heeft voorkeurshouding, ligt graag op rechterkant van haar hoofd. Nu moet ik haar als ik er zicht op heb, op de li-zij neerleggen om te slapen. En sindsdien slaapt ze als een roosje! Of ze slaapt graag op de zij.. of het komt nog van de vaccinaties.. maar vanochtend al lekker geslapen en slaapt nu ook lekker. Weet niet wat mij overkomt. :p</p><p>Ik ben ook blij dat die warmte weer wat minder is Nansje! Er op uit is inderdaad niet fijn met tropische temperaturen!</p><p>Wanneer moeten jullie weer aan het werk? Ik heb er nog zoooo geen zin in! Heb ook echt zo iets van.. hoe ga ik dat ooit combineren haha!! Maar dat zal zijn weg ook allemaal wel weer vinden. :p En hoeveel gaan jullie werken?</p><p> </p>

<p>Nou inderdaad ik had er ook meer van verwacht van de nieuwe app! </p><p>Nou wat belachelijk dat die vrouw zo reageerde! Prima dat ieder zijn eigen mening erover heeft maar respecteer die van elkaar. Ik ga luciano ook gewoon laten vaccineren maar zou het echt niet pikken als iemand zon uitgesproken mening zou geven erover! Ook apart dat zij als doktersassistente daar zo over doet, zou beter moeten weten haha!! </p><p>Wat heerlijk dat ze zo goed slaapt dan ineens! Heeft ze de voorkeurshouding heel erg? </p><p>Ik ga 11 september weer beginnen met werken, duurt nog even maar aangezien de tijd vliegt is het voor ik het door heb zover, bah kijk er ook tegenop! Ik ga de ene week 4 dagen werken (ma tm do) en de andere week 3 dagen (ma tm woe) en dan zo elke week om en om. En jullie?? </p><p>En gaan jullie kleintjes dan naar opvang? Bij mij is t handig geregeld, mn man is elke maandag vrij, mijn moeder past dinsdag op en mn schoonmoeder de woensdag & donderdag (de donderdag dan om de week) en zelf ben ik vrijdag vrij. </p>

<p>Wij gaan Kyan ook gewoon laten vaccineren. Lijkt mij toch het beste. Kyan krijgt 26 juli zijn eerste prikjes. </p><p>Het is niet alleen de app die vervelend doet. Ik bekijk het forum altijd gewoon via de website en dat werkt ook heel slecht! Je moet zijwaarts scrollen bij het plaatsen van een reactie, want het forum is niet goed responsive voor de mobiel. Lekker irritant dus. En dan ook nog die alinea tags die hij niet om weet te zetten. Alsof de html niet goed werkt.</p><p>Kyan heeft ook erg last van de warmte gehad. Hij slaapt super goed als ik met hem ga wandelen. Maar met die hitte was dat geen doen! Dus een paar dagen niet naar buiten geweest.</p><p>Gisteren hadden wij een bruiloft. Toen is Kyan ook meegeweest naar de ceremonie, maar ik denk dat alle indrukken een beetje teveel zijn geweest. Vannacht was hij echt super onrustig en huilerig. Vandaag ging gelukkig alweer heel iets beter. Gisteravond hadden we ook feest. Dat was voor het eerst zonder Kyan op stap. Mijn schoonmoeder paste op. Gelukkig was het feest hier letterlijk om de hoek, waardoor ik er niet zoveel moeite mee had om Kyan achter te laten. Was eigenlijk ook wel weer even fijn een momentje zonder hem.</p><p>Ik moet half augustus weer beginnen met werken. En ga dan 3 dagen per week werken. Maandag t/m woensdag. Kyan gaat dan 2 dagen naar de opvang en mijn schoonmoeder past 1 dag op.</p>

<p>Ja je ziet wel dat Tamar haar hoofdje aan de ene kant een klein beetje platter is. Dus leg haar nu paar slaapjes per dag op de linkerkant. Soms zie ik later dat ze dan toch op haar rug is gedraaid, maar alle tijd die ze er wel op ligt, is mooi meegenomen. :) Ze zeiden op het consultatiebureau dat dat dan wel weer bijtrekt als we er zo wat aan werken.</p><p>Och ja, misschien toch wat te veel indrukken geweest voor Kyan inderdaad. Hopelijk slaapt hij vannacht weer wat beter. Wij hadden gisteravond ook een bruiloft. Inderdaad, even alleen opstap is toch ook wel even lekker. Even tijd voor jezelf. Maar naar huis gaan is toch ook wel weer heel fijn hihi!</p><p>Mooi geregeld met het oppassen Nansje! Voor jouw ouders en schoonouders hun eerste kleinkind of hadden ze ook sl kleinkinderen? :) Fijn dat het zo kan en jouw man ook mooi een dag met Luciano!</p><p>Wij hebben het eigenlijk hetzelfde geregeld Inge haha! Ik werk straks ook ma t/m woe. Op maandag en dinsdag gaat Tamar naar een gastouder en op woensdag passen mijn schoonouders op. Ik moet 28 augustus weer beginnen, eigenlijk eerder maar had er nog 3 weken vakantie achteraan geplakt gelukkig!</p><p>Kwam gister op de bruiloft een collega tegen. Natuurlijk ook even over het werk gehad. Heb er zoooo geen zin in haha!! Maar de tijd gaat zo snel.. :-( </p><p>Ja echt raar hoe die doktersassistente deed over het vaccineren. Niet echt professioneel! Zou ik nooit zeggen.. ben ook doktersassistente, maar iedereen moet zelf weten of je laat vaccineren of niet!</p><p> </p>

<p>@marianne jaa voor mijn ouders het eerste kleinkind dus die zeiden al bij de aankondiging "wij gaan oppassen!!"  en voor mijn schoonouders het 3e kleinkind. Maar wel de eerste waar ze alles zo bewust dichtbij van alles mee kunnen maken. Mijn eerste neefje (nu 5 jaar) is namelijk heel erg ziek geweest. Toen hij 6 weken was ontdekte ze bij hem neuroblastoom kanker dus is hij tot zn 2e jaar eigenlijk alleen maar in t ziekenhuis geweest dus hebben ze niet op hem hoeven passen en was zijn babytijd heel anders. En toen zijn broertje geboren werd was het contact met hun moeder en mijn schoonouders zodanig slecht dat ze ook zijn baby tijd niet echt meegenaakt hebben dus dit is de eerste baby voor ze waar ze echt op gaan passen.  Hoe gaat het met tamar en het liggen?? </p><p>@inge hoe gaat het met kyan? Hoe was het consultatiebureau? Toen jij nog kolfde waar bewaarde jij het toen in? Ik wil vanaf deze week proberen te kolven om alvast te laten wennen aan een flesje en een voorraadje in de vriezer aan te leggen voor als ik weg ga en als ik weer ga werken maar weet niet wat het makkelijkst is om in te gaan doen! </p>

<p>Met Kyan gaat het goed. Gisteren bij het consultatiebureau goedgekeurd. Hij weegt nu 4860 gram en is 57,2 cm. Lengte en gewicht mooi in verhouding, maar vergeleken met zijn leeftijd zit hij net onder de +2 lijn. Dus hij is wel flink boven gemiddeld. We hebben nu speciale oefeningen voor hem gekregen, zodat hij iets kan gaan doen met zijn kracht en beweeglijkheid. Met die oefeningen wordt hij uitgedaagd om te gaan beginnen met kruipen. Gaat voor mij wel erg snel allemaal! Hij is morgen pas 4 weken oud en dan nu al gaan beginnen met oefenen met kruipen. Waar blijft de babyfase?!</p><p>Als ik kolf heb ik eigenlijk geen mogelijkheid om een voorraadje aan te leggen, omdat Kyan zoveel eet. Als ik iets overhoud dan laat ik het gewoon in het flesje zitten en die zet ik dan in de koelkast. Bij de eerstvolgende voeding gaat het dan alweer op. Dus kans om in te vriezen heb ik niet. Een vriendin van mij gebruikt kleine vierkante bakjes voor het invriezen. Die kun je kopen bij Xenos en daar kan 150ml in. Zijn hele fijne bakjes die je straks ook kunt gebruiken voor de hapjes en fruit. Ik heb er zelf ook al een aantal van aangeschaft. Ze worden per 4 stuks verkocht.</p><p>Ik heb net de eerste pasfoto's van Kyan laten maken. Morgenochtend kan ik ze ophalen. Gelijk maar 2 setjes besteld, want aan 1 setje heb ik niet genoeg! Haha. Omdat wij op 5km van de Duitse grens wonen komen wij regelmatig in Duitsland en heeft Kyan dus een id-kaart nodig. Vandaar nu al pasfoto's laten maken. Ben benieuwd morgen!</p>

Terug
Bovenaan