Uitgerekend in mei 2017

<p>Oh wat goed gegroeid! En jeetje dat klinkt al supersnel hihi begrijp dat het een shock is als ze zeggen oefeningen om te beginnen met kruipen! Maar jouw kleintje is al vanuit je buik een sterk kereltje met een vooruitlopende motoriek dus wel goed dat ze er iets mee doen om hem te stimuleren! </p><p>Dat is een handige tip ja die bakjes, zal vd week eens gaan kijken! </p><p> </p>

<p>Wat leuk dat Luciano voor jouw ouders hun eerste kleinkind is! Extra bijzonder hihi!  Snap dat ze dan graag willen oppassen! Voor mijn moeder is Tamar ook eerste kleinkind.. ben haar enigste dochter dus ja. :) Daardoor wordt Tamar ook wel flink verwend door mijn moeder haha! Alleen mijn moeder werkt 32 uur per week en geen vaste vrije dag, dus oppassen is geen optie.</p><p>Jeetje Inge.. oefeningen om te kruipen! Dat gaat echt snel! Snap dat je het wat te snel vind gaan allemaal!! Maar goed dat hij straks zijn bewegelijkheid wat kwijt kan in de oefeningen. Hopelijk gaat niet alles zo snel haha, dan is de babytijd wel erg snel om. :p</p><p>Met Tamar en het liggen gaat het wel goed! Als ik haar beneden in de wieg heb, heb ik haar op haar linkerzij liggen, dan heb ik er zicht op. Overdag of 's nachts in haar bedje boven ligt ze wel gewoon op haar rug. Had haar 's nachts nog in zo'n mini ledikant/wieg, maar sinds afgelopen nacht in het gewone ledikantje. Dan lijkt ze ineens weer klein hihi! Maar ze heeft er goed in geslapen. :)</p><p>Hebben jullie jullie kindjes nog bij jullie op de kamer of ook al op eigen kamer?</p>

<p>Kyan slaapt al sinds de 3e week op zijn eigen kamertje. Alleen wil hij snachts niet in het ledikantje slapen, dus slaapt hij in de reiswieg van de wandelwagen. Die zetten wij dan in het ledikantje, zodat hij al wel kan wennen aan het "uitzicht" dat hij dan heeft. Overdag slaapt hij wel gewoon in het ledikantje. Dus nu laten we hem overdag wennen, zodat ie binnenkort ook in de nacht in het ledikantje kan.</p>

<p>Luciano slaapt lekker nog bij ons, in de chicco next to me, blijf ik voorlopig ook doen ivm borstvoeding. Overdag slaapt hij wel in zn ledikantje, niet elke dag trouwens want als hij in de box in zn babynestje in slaap valt laat ik hem ook lekker liggen! Zelfde geld voor de reiswieg, als ik thuiskom en hij ligt erin te slapen leg ik hem niet over. Zolang hij slaapt vind ik het voor nu prima, en waar dat dan is maakt me niet uit! Dat komt later wel</p><p> </p><p> </p>

<p>Als Tamar slaapt in de kinderwagen laat ik haar ook lekker liggen! Vind het dan zonde om haar wakker te maken om haar in haar wiegje of bedje te leggen. Maar meestal als ik ophoud met wandelen, wordt mevrouw wakker haha. Alhoewel het gisteren andersom was, toen werd ze wakker toen ik ging wandelen. Krijg er soms geen hoogte van. :p</p><p>Hoe gaat het bij jullie 's nachts? Hebben ze het dag- en nachtritme al wat te pakken? Hier heel verschillend; de ene nacht 6 uurtjes tussen de voeding maar soms ook wel eens 9. Maar nachtritme heeft ze dus gelukkig wel. :)</p><p>En hoe doen jullie dat met laatste voeding voor de nacht? Wakker maken of afwachten? Meestal is Tamar 's avonds wakker, maar een enkele keer maak ik haar wakker rond 11en.. want dan wil ik zelf ook wel eens op bed. Vind het best lastig soms wat je het beste kunt doen!</p><p> </p>

<p>Donovan slaapt in een ledikantje, box, kinderwagen of wipstoel.<br />Het ligt eraan waar hij op dat moment in ligt als hij in slaap valt en dan laten wij hem ook gewoon liggen hoor anders wordt hij een beetje voor niks wakker gemaakt. Behalve de nachten dan gaat hij gewoon de hele nacht in het ledikantje. En smorgens mag hij nog even naast mij in bed slapen, lekker tegen mij aan met de deken alleen over zijn beentjes heen zodat ik niet bang hoef te zijn dat hij eronder terecht komt met zijn gezicht.<br />Wij hebben geen eigen slaapkamer voor hem dus zolang wij hier nog wonen zal hij bij ons op de slaapkamer moeten blijven. Het nadeel daarvan is wel dat ik elk geluidje hoor dus ik heb altijd het gevoel alsof ik 'half slaap' ofzo want zodra hij een geluidje maakt hoor ik dat en blijf ik op dat moment even alert om te horen of hij doorgaat met geluidjes maken omdat er iets is of dat het maar om een enkel geluidje ging dat hij misschien gewoon in zijn slaap maakte.<br />Marianne wij laten donovan net zo lang doorslapen totdat hij uit zichzelf wakker wordt van de honger, laatst hadden we hem om 21.30u nog de fles gegeven en om 6.30 kwam hij pas weer, dus het dag- en nachtritme heeft ook hij goed in de gaten.<br /><br /></p>

<p>Oh ja Kelly snap dat je dan van elk geluidje wakker wordt! Dat had ik ook met Tamar en daarom met 3 weken op eigen kamertje laten slapen. Zijn jullie al op zoek naar een andere woning?</p><p>Tamar zit nu sinds 2 weken in maat 56 i.p.v. 50. Heb van de week alle maat 50 kleertjes uit de kast gehaald, opgevouwen en in een doos gedaan... Toch ff slikken, wat gaat het snel!! Goed teken dat ze groeit als kool, maar vind het wel snel gaan hoor hihi.. Als ik de foto's ook terug kijk van de eerste week.. wat een klein meisje was het dan toch.. spillebeentjes.. En nu echt al van die spekbillen. :p</p><p>Ze begint nu echt constant te lachen als je tegen haar praat, zo schattig! Nog niet veel geluidjes, maar lachen doet ze heeel veel hihi!</p><p> </p>

<p>Ooh marianne het gaat snel he!! Ik heb maat 50 ook al een ruime week uit de kast! Vond het echt niet leuk haha! Liefst prop ik hem nog in die kleine pakkies en blijf ik in de ontkenningsfase. Ze worden echt te snel groot. Ook dat cliche is dus waar! Maar andere kant alleen maar goed dat ze zo lekker groeien. </p><p>Ben wel benieuwd hoelang maat 56 aan kan! </p><p> </p>

Terug
Bovenaan