Uitgerekend in mei 2017

<p>Kyan heeft geen eens kleertjes in maat 50 gehad. Die is gelijk in maat 56 begonnen! En nu heeft hij sommige pakjes maat 62 al aan. Als ik dat van jullie dan lees is hij echt een reus. Haha.</p>

<p>Wij zitten nog tot 1 november aan deze woning vast Marianne want wij wonen hier pas sinds 1 november 2016 en hebben een jaarcontract dus op dit moment opzoek gaan naar wat anders heeft dan nu ook nog geen zin..<br />Donovan heeft in sommige dingen nog steeds maat 50 en sommige maat 56 en ook hij heeft nu veel meer babyspek dan toen hij net geboren was haha, alleen de lachjes zijn nog steeds zelden.. Maar 1a2 keer per dag en soms een uitschieter van 3a4 keer per dag, en ook hij doet het helemaal zonder geluidjes. Wel drinkt hij nu sinds vandaag 160cc melk op, dus ik hoop dat hij dan tevreden gaat zijn met 5 voedingen per dag ipv 6. Want nu heeft hij overdag om de 3a4 uren steeds opnieuw weer honger terwijl hij vanaf morgen gewoon alweer 12 weken oud is!<br /><br />Maat 62 al inge? Dat klinkt echt als een grote baby! Als ik een maat 62 shirtje bekijk past daar een anderhalve don in en misschien zelfs 2 als we goed zullen proppen. Misschien heeft Kyan ook al veel baby vet? Dat begint bij don nu pas echt goed te komen die zachte baby spekjes overal, zelfs z'n vingers hebben dikke spekjes gekregen haha! En don begint nu eindelijk ook echt zo'n typische ronde baby dikkop te krijgen met van die hele zachte wangetjes</p>

<p>Haha ja inge kyan was ook al lang bij de geboorte toch? Al is dat een beetje vertekend beeld dat hij nog jonger lijkt, want je ben natuurlijk "over tijd" gegaan. Een vriendinnetje van mij is 10 dagen over tijd gegaan en haar zoontje leek ook een reus, maarja ik feite is hij bijna 2 weken ouder dan werkelijkheid (al kijk je naar uitgerekende datum en geboortedatum) zelfde geld voor te vroeg geboren kindjes. Die zijn eerst superklein, en rond hun uitgerekende datum wegen ze "normaal" wat ze ongeveer bij geboorte zouden wegen. </p><p> </p><p> Ik had gelukkig maar heel weinig maat 50,  en eerlijk gezegd kloppen sommige maten ook voor geen met er, of nou beter gezegd elk merk is de maatvoering anders van! Luciano is wel echt een spekkie aan het worden. Lekkere bolle toet met een onderkin en plooitjes in armen en benen. Benieuwd wat hij volgende x weegt als we naar het consultatiebureau moeten.</p><p>hoe zit het met jullie kids en (verborgen) reflux? Ik had het vermoeden dat luciano hier last van had, maar alle internet symptomen waren net niet aan de orde. Toch bij huisarts geweest en die dacht ook dat het niet zo was al is het lastig vast te stellen (de verborgen versie dan) want hij spuugt niks uit. Maar sinds we hij de dokter geweesr zijn, ook helemaal nergens last meer van..  alles waarvan ik dacht "dit moet ik in de gaten houden" doet hij niet meer. heel typisch hahah. Mama weer blij! </p><p>Zou het wel supergrappig vinden om alle kids op een rijtje te zien liggrn met geboortedatum erbij en dan het verschil zien.</p>

<p>Ja het gaat echt zo snel! Ik had eerst maar 4 setjes maat 59 in huis. Iedereen zei 'daar hoef je niet veel van, zijn ze zo maar uit!'. Totdat die groeiachterstand aan het licht kwam.. Had mijn schoonzus gelukkig nog 8 neutrale maat 50 setjes, haar dochter zat meteen in 56! :) Daar heeft ze toch vrij lang in gezeten, was eerst nog wat te groot hihi..</p><p>Haha snap dat Donovan nog niet in 62 past.. hij was ook te vroeg geboren.. en Kyan was overtijd, dus die is idd wat groter.. Hopelijk had je niet te veel maatje 50 gehaald Inge! :)</p><p>Wat voor klachten had Luciano dan Nansje? Gelukkig dat het meevalt en nu beter gaat! Soms ga je zoeken op Google en kom je van alles tegen (dat heb ik tenminste :p), maakt je dan soms zo onzeker, terwijl er achteraf niks aan de hand is haha!</p><p>Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat zou lijken, alle kindjes naast elkaar. Opzich wel gek idee dat Tamar een maand ouder is en toch even groot of zelfs wat kleiner is dan de kindjes van eind mei hihi. </p>

<p>Hij huilde af en toe ineens zo hysterisch en dan leek het alsof zijn eten omhoog kwam maar hij spuugde het niet uit, en daar werd hij dan weer overstuur van. En hij hikt altijd al veel, dus toen kwam ik inderdaad via google bij verborgen reflux. Dus ik schrok wel een beetje want wil niet dat me ventje pijn heeft. Maar het was blijkbaar van korte duur want die klachten heeft hij niet echt meer. Wel krampjes.. maar dat schijnt rond 6 weken een piek te zijn dus hoop dat we daar ook gauw helemaal vanaf zijn! </p><p>Internet kan je soms idd onzeker maken! Maar vind alle apps met tips en info wel weer handig! En ook praten met iedereen die kindjes heeft rond dezelfde leeftijd! Dat helpt ook wel! </p><p> </p>

<p>Ik had helemaal geen maatje 50 gekocht gelukkig. Toen ze begonnen over ongeveer 7/7,5 pond heb ik het gelijk bij maat 56 gehouden. Gelukkig maar dus!</p><p>Kyan ligt nu steeds heel druk te brabbelen tegen zijn knuffel. Echt schattig! Haha. Hij heeft de laatste week wel heel veel last van krampjes. We zijn er nu achter dat het steeds is nadat hij een fles met moedermelk heeft gehad. Dus ik ben nu aan het uitzoeken of er iets in mijn eigen eten zit waar hij zo op reageert. Omdat hij het iedere dag heeft, moet het iets zijn wat ik elke dag eet. Dus dat is nu even een gepuzzel! Hopelijk weten we snel wat het is, want die krampjes zijn zo zielig!</p>

<p>Hi Inge,</p><p>Drink je melk of eet je andere zuivel waar koemelk in zit? Jave heeft waarschijnlijk koemelk allergie (krijgt 12 juli testen in het ziekenhuis). Hij heeft een week lang de hele dag geschreeuwt en sliep niet overdag. Was radeloos. Hij heeft toen andere voeding (Nutrilon Pepti 1) voorgeschreven gekregen en met 1 dag had ik een totaal andere Jave. Hij slaapt weer en huilt alleen nog als hij krampjes heeft. Wellicht iets om in de gaten te houden? </p><p>Jave kan op 1 pakje na ook geen maatje 50 meer aan sinds vorige week.. zo jammer hihi. Zit nu toch echt volledig in maat 56. Maatje 62 heb ik nog niet gepast, maar wat Nansje zegt de maten zijn zo anders. Van sommige winkels heeft hij maat 50 niet eens gepast en van andere merken ruim 5 weken wel in maat 50 gepast. Maat 56 zit van sommige winkels al redelijk krap maar ik heb van Prenatal een pakje maat 56 aangedaan vorige week en dat leek net een jurk dat shirtje..</p><p>Welke luiers gebruiken jullie voor je kindje? Ik had eerst Kruidvat luiers maar die lekte bij Jave elke x door terwijl hij wel genoeg verschoond wordt. Sowieso voor elke voeding en ook gewoon tussendoor.. Zit nu op pampers luiers maar afgelopen week ook al 2x doorgelekt in de nacht en 1x overdag. Kan toeval zijn maar ben benieuwd naar jullie ervaringen :)</p><p>x</p>

Terug
Bovenaan