Uitgerekend in mei 2017

Hai

Wat leuk zo'n groep. Ik ben zwanger van ons eerste kindje en uitgerekend op 18 mei volgens mijn eigen berekening :).

Het is allemaal best onverwacht, net een traject gegaan omdat de diagnose pcos in het verleden gesteld is. Eerste ronde raak, terwijl we ons voorbereid hadden op een lang traject! Dit is dus zoo ontzettend mooi, maar ik vind het ook zo ontzettend spannend. Ik ben er bijna dagelijks wel mee bezig of het wel goed gaat en wat ik voel. Voel ik een paar dagen niks, ben ik direct bang dat het mis gaat.

Herkennen jullie dit?

Verder natuurlijk iedereen hier ontzettend gefeliciteerd!!!

Inderdaad zo spannend, en ik betrap mezelf zo vaak op een dag met de gedachte 'wat als ik geen kloppend hartje hoor bij de echo' of  'wat als er een leeg vruchtzakje is' of  'wat als ik opeens een bloeding krijg'

Ben er zo bang voor, maar moet steeds tegen mezelf zeggen dat ik een positieve blik moet hebben.

De dagen gaan zo langzaam, omdat ik alleen maar aan t aftellen ben voor de termijnecho en intake bij de verloskundige. (Nog 19'dagen :) )

Is er in de tussentijd nog iets wat je kunt doen om je ongerustheid te minderen??

Ik heb hier ook enorm last van.. ben zo gespannen de hele dag, maar bij mij is het niet zo zeer gespannen omdat ik bang ben dat het niet goed gaat. Maar meer het gevoel van hoe gaat het straks allemaal, en het gevoel dat ik nog niks mag zeggen tegen de hele wereld maakt me ook een beetje gespannen. Ik denk er ook elke seconde van de dag aan

Dag Dames!

Ik ben een vrouw van 24, ben in juli 2016 getrouwd met X. (32j).

Wij zijn in mei 2014 gestopt met de pil, nadat we enkele maanden geprobeerd hadden om zwanger te worden en dit niet wou lukken zijn we eind 2014 naar de gynaecoloog gegaan. Toen is de diagnose: PCOS gesteld. Echter hebben we toen besloten om nog niet direct met een clomid behandeling te starten. Mijn menstruatie kwam zeer onregelmatig, ik de periode tussen de pilstop en dan nu het zwanger zijn ben ik een 6 tal keer ongesteld geweest (waar van 2 keer met behulp van Duphaston). Dus een eisprong was bij mij ook een zeldzaam iets...

In augustus van dit jaar heb ik de laatste keer mijn menstruatie gehad, omdat deze zo pijnlijk waren heeft mijn huisarts me toen voorgesteld van toch nog maar eens een bezoekje te brengen aan de gynaecoloog. Zo gezegd, zo gedaan, op 7 september was de afspraak met de gyneaecoloog.. Hij heeft toen een inwendige echo gedaan om te kijken of er nog cysten waren bij gekomen, dit was niet het geval. Groot was de verbazing toen de gynaecoloog me zei dat hij kon zien dat er juist een eisprong was geweest!!! Hij zei me dat mijn maandstonden dus of wel binnen de 2 weken zouden doorkomen, of dat ik binnen 2 weken een positieve zwangerschapstest zou afleggen!! Ik wou er niet van uit gaan dat het de 2de mogelijkheid zou zijn, dus we gingen er van uit dat ik mijn maandstonden zou krijgen.

Op 17 september heb ik dan toch, na het uitblijven van de menstruatie, een test afgenomen en hupla... POSITIEF! Zwanger!!!

Ben dan maandag naar mijn huisarts gegaan voor een bloedtest, en anderdaags kreeg ik hiervan de uitslag... 4 à 5 weken zwanger! Uitgerekend voor 27 mei! Zooo blij!!

Aangezien we nog enkele maanden bij mijn schoonouders inwonen (we zijn aan het bouwen, alles kort op elkaar: trouwen, bouwen en een zwangerschap), is het wel heel moeilijk om dit te verbergen. Op 17 oktober heb ik een afspraak bij de gynaecoloog!

Van zodra de 17de gepasseerd is, word ik graag lid van het fb-groepje!

Alvast allemaal een hele dikke proficiat!

K.

Hallo allemaal, na 9 maanden geleden gestopt te zijn met de pil. Lange en onregelmatige cyclussen te hebben gehad heb ik vanmorgen positief getest! Ongelooflijk!  Had al doorverwijzing van de dokter naar de gynaecoloog staan maar die heb ik geannuleerd. We zijn blij maar wel voorzichtig.  Hoop dat alles goed blijft gaan en wat Mariska  zegt hopen dat er geen bloedverlies optreedt. Ik ben nu 4 a 5 weken zwanger. eind mei uitgeteld. 12 oktober  eerste afspraak  bij de verloskundige.  Heb gevoelige borsten, wat lage rugpijn bij vlagen en beetje steek in mn buik een beetje ongi gevoel maar dan anders... gefeliciteerd  voor de mede zwangeren. Hopelijk mogen we in mei een mooi kindje verwelkomen!

ff een leuk lijstje;

Lia90, laura
l26, missvav
amber, chantal
...
claudia
kelly, rens, tantebep
...
v8893,
suzannal
...
...
linda, marianne
lala
annee,
....
gg
17mei, mlnb, merel
femke, loesh, lre87
quirine, ourfirstbay
jee lala, kbxl
....
marney
koot23
nelleke
irene
marisca
27052017

Leuk lijstje met namen en wanneer uitgerekend!

Dat is zeker een leuk lijstje , komen heel wat wondertjes bij in mei !

Valt me wel op dat het bij de meeste toch nog wel even geduurd heeft . Veel vrienden om ons heen vertelde ons elke keer hoe snel het bij hun ging , en dacht dat het gek was dat het bij ons niet zo wou lukken . Maar als ik het hier zo lees , hebben hun volgens mij gewoon veel geluk. Want zo vanzelf sprekend is het eigenlijk dus ook weer nier dat het zomaar lukt . Zelf merkte ik wel elke keer dat er stond niet zwanger , dat het toch wel een teleurstelling was . Hebben meer van jullie dit zo ervaren?

Terug
Bovenaan