Uitgerekend in mei 2017

<p>Mer aan de binnenkant van de luier zitten aan beide kanten van die dunne achtige flapjes wat tegen het doorlekken is, trek je die wel goed richting de buitenkant van zijn benen zodra je zijn luier aan hebt? Of misschien heb je een grotere maat nodig?<br />Wij gebruiken pampers en sinds hij geboren is (9 april) is hij in totaal maar 2x doorgelekt en wij verschonen hem niet eens iedere voedingsbeurt en vanaf de avond voordat hij naar bed gaat rond 22u tot de volgende ochtend als we gaan opstaan rond 9u heeft hij ook altijd dezelfde luier om (tenzij hij snachts gepoept heeft natuurlijk, dan verschonen we hem wel ook snachts maar eigenlijk poept hij nooit in de nacht) en zelfs dan lekt hij nooit door. Gewoon een volle plasluier heeft hij dan.<br />Wij hebben ook een keer een pakje luiers van etos eigen merk geprobeerd en die deden het net zo goed als de pampers. Oja ook nog een pakje geprobeerd van de coop eigen merk maar die voelen zo plastic achtig aan dus die gebruiken we voor in de luiertas voor als reserve.<br /><br /></p>

<p>Volgens mij is het bij Kyan geen allergie, maar ligt het gewoon aan wat ik heb gegeten. Hij huilt steeds maar hooguit een half uurtje als hij krampjes heeft. Bij een allergie zal dat langer aanhouden denk ik?! En je kan ook echt aan zijn buikje voelen dat het krampjes zijn.</p><p>Wij gebruiken de kruidvat eigen merk luiers. Nog geen enkele keer een doorgelekte luier gehad! Terwijl Kyan flinke plasluiers kan hebben! Alleen 1x een giga spuitpoep luier waarbij zijn hele rug en kleding ook onder zat. Toen hebben we hem maar onder de douche gezet. Kyan zat na 1 week al in maatje 2 van de luiers. Maar inderdaad zorgen dat de flapjes goed naar buiten zitten!</p><p>Gaan jullie kindjes trouwens in bad of onder de douche? Kyan heeft echt een hekel aan het badje. Dan raakt ie helemaal in paniek en gaat ie keihard schreeuwen. Dus hij gaat altijd met ons mee onder de douche. Dat vindt ie heerlijk! Hij doet ook steeds zelf zn hoofdje onder de douche. Vind ie leuk om die stralen in zn gezicht te voelen en dan likt ie heel voorzichtig met zn tong de druppels op. Haha. </p>

<p>Gelukkig dat het nu beter gaat Nansje! Zo sneu als ze zo hysterisch zijn.. Tamar hikt ook veel hoor! Tijdje na de voeding dan begint ze vaak wat te slikken en komt er een mondje terug.. en dan heeft ze de hik. </p><p>Wij hebben pampers of kruidvat pampers. Eén keer gehad dat de poep in haar broekje zat, verder nooit doorgelekt. :)</p><p>Tamar vindt badje ook verschrikkelijk! Huilen, oplaatst hysterisch. Douchen gaat beter, maar zodra ik haar begin te wassen, is het weer brullen! En daarna met afdrogen ook huilen.. haha geen waterrat geloof ik. :p</p><p>Wat schattig dat Kyan zijn hoofdje zelf onder water doet hihi! Vindt ie heerlijk dus! </p><p>Slapen jullie kindjes overdag na elke voeding weer een paar uurtjes? Hier is het zo ongelijk.. Vandaag had Tamar haar dag geloof ik niet zo. 20 minuutjes slapen en weer huilen en klaarwakker. Ze heeft uiteindelijk na de voeding van kwart voor 4 een paar uurtjes geslapen gelukkig.</p><p>Na de laatste fles gaat ze gelukkig altijd keurig slapen! Vanochtend werd ze wakker, deed ik de gordijnen open en zei goedemorgen tegen haar toen ze nog in bedje lag.. Big smile kreeg ik terug. Smelt!! Hoe lief.. :)</p><p> </p><p> </p>

<p>@inge het kan ook komen misschien doordat je borst en flesvoeding afwisselt, misschien reageren zijn darmpjes daar niet goed op nu ze zo in ontwikkeling zijn? Dat zou je eens na kunnen vragen bij het consultatiebureau of je huisarts. </p><p>Ik gebruik kruidvat luiers, geen last van doorlekken alleen soms wanneer hij een mega poepluier heeft haha. </p><p>Onze kleine vind badje wel fijn. Dus wij wisselen af tussen gewone badje, tummytub en douche. </p>

<p>Wij wisselen badje en de douche af, maar wij doen hem wel vaker in badje omdat wij dat zelf fijner vinden ipv zo'n glibberige gladde baby onder de douche, en hij houdt zijn rug dan ook niet uit zichzelf stevig dus die moeten wij dan de hele tijd goed blijven ondersteunen. Don valt in het badje soms zelfs gewoon in slaap totdat hij eruit moet, dan is het hard huilen.<br />Marianne donovan heeft soms wel eens dagen dat hij van smorgens tot savonds aan 1 stuk door wakker is.. Toevallig vandaag zo'n dag, wel constant huilen, vaak zelfs gewoon zo'n aandacht huiltje, zelfs nu in bed nog steeds.. maar ik laat hem nu lekker liggen en negeer hem, hij heeft net nog 175cc gedronken wat al aardig veel is voor zijn doen want vandaag heeft hij de hele dag iedere flesbeurt maar 130 opgedronken. En ook een schone luier gehad dus denk dat hij nu gewoon aandacht zoekt, z'n speen gooit hij er ook iedere keer uit als hij in bed ligt, alsof hij weet van dan komt ze terug om me speen terug te geven en heb ik weer een reden om aandacht te krijgen en mezelf wakker te houden..</p>

<p>Jave zat na een maand in maat 2 ongeveer. De flapjes vouw ik met elke luier goed naar buiten, de luier is niet te klein of wat dan ook. Blijf het nog wel even aan kijken. </p><p>Jave was vanaf 12:30 ook continue wakker vandaag. Heeft toevallig net een uurtje geslapen.. ga hem nu zijn laatste flesje geven en dan hoop ik dat hij de nacht doorslaapt hihi.</p>

<p>Kyan wisselt heel erg tussen slapen en wakker zijn. Nu hij de nacht door slaapt is bij 's ochtends van 7 tot 11 vaak wel wakker. Jammer voor mama, want eerst kon ik in die uurtjes mijn ogen ook nog even sluiten ? van 11 tot 15 is hij vaak wakker. En dan van 15 tot 19 slaapt hij vaak weer. Van 19 tot 23 is hij dan weer wakker. Dus hij wisselt nogal tussen de voedingen door. </p><p>Wat betreft de krampjes, volgens het CB heeft het niet te maken met de wisseling tussen moedermelk en kunstvoeding. Hij krijgt dit namelijk al langer dan dat hij krampjes heeft. Gisteren had hij minder last van krampjes. Bij de melk die hij toen kreeg heb ik wat dingen aangepast in mijn eigen eten. Dus we gaan gewoon op de manier door en dan zien we het wel. Kyan is vandaag 5 weken oud, dus hij gaat ook richting de piek van 6 weken. Vaak vind hij het niet fijn om op zijn rug te liggen als hij krampjes heeft, dus tegenwoordig mag hij dan even een half uurtje in het wippertje. Dat probeer ik nog zoveel mogelijk te beperking vanwege de heupjes, maar als hij daar rustig van word vind ik het prima (voor even).</p>

<p>Ah... fijn om te lezen dat er meer van die wakkere kindjes zijn! Op google lees je dan dat ze tussen 6-12 weken ongeveer steeds 60-75 minuten wakker zijn en dan weer slapen. Dus ik had alweer zoiets van heh.. dat klopt hier echt niet hoor! </p><p>Maar 's nachts gaat gelukkig super, dus dat vind ik wel erg fijn! Nu 2 nachten achter elkaar gehad dat ze om 23:00 laatste fles kreeg en net voor 8 uur wakker werd. Bijzonder eigenlijk dat ze nu al door heeft wanneer het 's nachts en overdag is.. :)</p><p>Is het wipstoeltje niet goed voor de heupjes Inge? Wist ik niet! Moet 2 augustus wel naar de kinderarts met Tamar voor een echo van de heupen, omdat zii in stuit heeft gelegen steeds.</p><p> </p><p> </p>

Terug
Bovenaan