Uitgerekend in mei 2017

<p>@Marianne, wipstoeltje is net als maxi cosi. Daarin worden die kleintjes gedwongen om een bepaalde houding aan te nemen en kunnen ze met de beentjes niet vrij bewegen. Daardoor kan de ontwikkeling van de heupjes en benen beïnvloed worden en dus raden ze aan om baby's niet te lang erin te zetten. Maxi cosi mogen ze ook maar maximaal 2 uur achter elkaar in zitten.</p>

<p>Oôh oke! Ja ook wel logisch eigenlijk. Nooit over nagedacht haha. Schommelstoel zit ze meestal ook maar een kwartiertje in, dan gelooft ze het wel weer. :p</p><p> </p>

<p>Sinds gistermiddag is Kyan over op een grotere fles. Hij krijgt nu 200cc moedermelk of 180cc water + 6 schepjes. Bij de oude hoeveelheid dronk hij altijd de hele fles leeg, liet nooit een restje staan. En werd ontzettend boos als zijn fles leeg was. Blijkbaar had hij nog honger. Nu in overleg met het CB dus overgegaan om meer voeding. Hij heeft nu 4 flessen gehad en weer is elke keer de fles leeggegaan, maar hij wordt nu niet meer boos gelukkig.</p>

<p>Fijn dat hij nu meer tevreden is na een grotere fles! Dan maar mooi over op grotere flessen, heeft hij waarschijnlijk dan toch nodig!</p><p>Hoe gaat het met de oefeningen voor het kruipen trouwens die je had gekregen voor Kyan?</p>

<p>Goed! Hij tilt nu niet alleen zn hoofd op in buiklig, maar zn hele borst. Hij ligt dan nog wel plat met zn benen, maar blijft zo makkelijk een halve minuut liggen. De combi van voor en achter tegelijk lukt hem nog niet zelf. Maar hij drukt zich nu wel zelf op met zn armen.</p>

Wat een stilte hier! Alles goed met iedereen? ?
Hier gaat het goed. Vandaag even naar het inloopspreekuur op het cb geweest. We hadden het idee dat Kyan de afgelopen 2 weken erg was gegroeid, dus wilde hem even laten meten en wegen. 2 weken geleden zat hij op 57cm en 4860 gram. Nu zat hij al op 60cm en 5485 gram. Dus 3cm en 600 gram aangekomen in 2 weken tijd! Geen wonder dat ie maatje 56 niet meer aan kan. Haha!

Haha ja inderdaad steeds stiller hier! 
Alles gaat supergoed bij ons, luciano doet het super goed, geen klachtjes meer waarvan ik eerst dacht dat het verborgen reflux was en ook de krampjes tijd lijkt voorbij. Behalve vlak voordat hij een mega poepluier heeft, maar dat is logisch (en handig want dan weet ik wat er volgt haha)! 
Kyan groeit goed dan zeg inge! Verklaard waarom hij dan meer voeding nodig heeft hihi. En leuk dat ze bij jouw inloopspreek uur we meten, doen ze bij mij jammer genoeg niet. 
Luciano woog ruim 1,5 week geleden 5kg (ook inloopspreekuur, was nieuwsgierig haha), en 24 juli moeten we weer naar consultatiebureau voor de prikjes maar ben dan ook weer benieuwd wat hij weegt en hoelang hij is. Lengte is hij wel heel erg gegroeid naar mijn idee, me kleine babytje is echt aan het verdwijnen hahah! 
Hoe is het met de haartjes van jullie kleintje? Luciano is geboren met een bos donker haar, en nu met 7 weken is het echt best lang. Op de bovenkant leuk met een beetje zwitsal gel erin, maar de achterkant wordt gewoon echt lang. Denk dat oma (mijn moeder is kapster) er de schaar maar al in moet zetten! Heeft ze vroeger bij mij ook al met 6 weken moeten doen, dus hij heeft het niet van een vreemde. 

Ja inderdaad, rustig hier momenteel!
Wauw wat gaat het snel met Kyan, Inge! Hij zit nu dus helemaal in maat 62? Hij doet het goed zeg!
Haha wat grappig dat Luciano zijn haar zo groeit! Tamar heeft bovenop niet veel haar, achter wel haar.. net een matje :p Maar heb niet het idee dat dat echt groeit! 
Ik moet vrijdag weer met Tamar naar het consultatiebureau. Benieuwd wat ze dan weegt. Eind juni was ze 5170 gram.
Drinken is momenteel een drama. In het begin was Tamar erg hongerig, nu tegenovergesteld! Laat vaak wat voeding staan.. sabbelt soms maar wat op de speen om van de fles of begint te huilen nadat ze een beetje heeft gedronken. De laatste fles gaat vooral erg moeizaam, vaak wel iets van drie kwartier bezig en dan blijft er nog 50 cc over. Ik weet niet wat het momenteel is met Tamar, misschien weer een of andere fase? 
's Nachts slaapt ze wel heerlijk door ondanks dat ze steeds zoveel laat staan. Nu al drie keer gehad dat ze pas om half 9 wakker werd en om 23:00 laatste fles had gehad!

Terug
Bovenaan