Uitgerekend in mei 2017

Het was inderdaad heel stilletjes hier!

Donovan is afgelopen dinsdag gewogen en gemeten en hij was 60,3cm en 4910 gram.

Haar heeft hij nog heel weinig alleen een klein beetje blond haar achterop zijn hoofd haha, maar ik was als baby super lang helemaal kaal, kreeg pas wat haar toen ik 1 jaar oud was, mijn vriend had al wel aardig wat haar bij zijn geboorte.

Wel lijkt het erop dat donovan last heeft van tandjes, dus ik heb het nagevraagd bij het consultatiebureau of dat nu al kan, en die zeggen dat hij er al wel last van kan hebben want ze voelde bobbeltjes onder zijn tandvlees maar dat het dan nog wel een hele tijd kan duren tot ze echt doorkomen dus misschien blijft hij nog wel maanden lang er last van houden.. Dus wij hebben af en toe (soms de hele dag door) een huilbaby die nog niet weet wat hij met een zo'n bijtring moet doen, want hij weet ook nog niet hoe hij iets moet vasthouden.. En als ik de bijtring zelf in zijn mond stop wil hij die niet. Een speen helpt meestal gelukkig wel en hem optillen werkt altijd! (maar daar heb ik niet de hele dag door continu de tijd voor)

Kyan had eerst ook redelijk wat haar op zijn hoofd maar bovenop is hij bijna alles kwijtgeraakt. Langzaam begint het nu weer terug te komen. Hij heeft wel een matje in zn nek. Lijkt erop dat hij de haarkleur van papa gaat krijgen.
Sinds vrijdagavond slaapt Kyan nu echt in zijn ledikantje. Dat wilde hij eerst niet omdat het zo groot was (raakte hij compleet in paniek), dus hadden wij de reiswieg van de wandelwagen in het ledikant staan en sliep hij daarin. Maar vrijdag een nieuwe poging gedaan en dat ging super goed! Hij slaat al een paar weken de nacht voeding over, maar nu slaapt hij zelfs nog langer door. Om 23 uur de laatste voeding en gisteren was het 7:30 en vandaag zelfs 8:00 voordat hij wakker werd. Erg fijn! Nu hoef ik ook niet meer elke dag met die reiswieg van boven naar beneden en andersom te slepen.
Laatste 2 dagen is Kyan wel veel aan het spugen. Steeds ongeveer 2 uur nadat hij voeding heeft gehad, maar net bij de laatste voeding gelijk al nog voordat hij de fles leeg had. Hij heeft verder geen koorts dus lijkt niet ziek te zijn. Morgen maar even over op 6 voedingen van 150cc ipv 5 voedingen van 200cc. Kijken of hij dan wel alles binnen houdt.

Hi dames! 
Een paar dagen vergeten te kijken op het forum haha.
Jave krijgt donderdag de 2e test dag voor de koemelkallergie, ben benieuwd. Hij woog afgelopen donderdag met 7 weken en 2 dagen 5970 gram en 61 cm. Sommige dingen van maat 56 past hij nog, maar we gaan nu echt richting maat 62. Van het kleine babytje is steeds minder over hahah.
Jave is geboren met super donker haar, maar het is nu licht bruin, en idd iets minder als toen hij geboren werd. 
Jave dronk ook elke x suuuper langzaam.. Difrax S deed hij 40-45 min over, dr Brown fase 1 speen ook. Difrax M speen had hij in 10-11 min elke x zijn fles leeg en ook spugen 2 uur na ziin voeding en mopperen als het op was. Geen succes dus.. vandaag de dr Brown fase 2 speen gekocht. Ga die vanaf morgen proberen.. ben benieuwd. Bij die S speen en fase 1 speen van dr brown lag hij ook maar wat te sabbelen.. het is toch even puzzelen zo. 

Gelukkig gaat het slapen hier ook veel beter. Rond 22:30 de laatste fles en hij komt meestal rond 06:00 - 06:30 sinds afgelopen week. Krijgt 5x165 cc en is daar tot nu toe tevreden mee.

liefs

Hoi dames
Een tijdje niet gereageerd.
Wat leuk om te lezen hoe alle kindjes groeien enzo.
Nog bedankt voor de felicitaties. Nova doet het echt super goed. Alweer 5 weekjes. Bij 4 weken was ze 57,5 cm en woog ze 4830 gram. Dus groeit erg goed. De borstvoeding gaat gelukkig nog steeds heel erg goed en mijn herstel is gelukkig ook meegevallen. 
Voor de dames die borstvoeding geven en kolven welk apparaat hebben jullie goede ervaringen? En zijn er ook meiden die dragen dmv draagzak/draagdoek?

Hier had donovan afgelopen vrijdag zijn laatste fles om 20.30u gehad en hij melde zich pas weer om 06.05 dus hij had heel lang geslapen die nacht. En vannacht was het al om 04.30 maar gemiddeld is hij er weer rond 05.30.
Michelle wij hebben een draagzak maar in warm weer is dat echt niet handig want dat is dan super vermoeiend door die warmte en dan is het ook meteen zweterig als je je baby dicht tegen je aan hebt die ook nog eens een kilo of 5 weegt.. Dus wij doen alles met de kinderwagen!
Wij hebben vandaag voor het eerst een peren fruithapje gegeven aan donovan, we dachten laten we dat eens proberen en hij vond het volgens mij best lekker want de helft is op gegaan, ik had die helft dan wel op 3 verschillende momenten gegeven want hij at niet zo snel en ook van die super kleine hapjes haha. Eigenlijk stond er +4 maanden op het potje maar over ongeveer 3 weken is donovan alweer 4 maanden dus wij dachten hij mag het alvast uitproberen, ff wat anders ipv altijd maar melk, melk of melk. Van een toetje heeft hij van mij iets van een maand geleden al wat van mogen mee eten en die vond hij toen echt lekker!

He meiden,
leuk om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat! 
Apart marianne dat tamar ineens zo lang doet over haar flesje maar wat je zegt dat zal een fase zijn! 
@michelle, ik heb een medela freestyle kolf, en een handkolf van medela, en gek genoeg vind ik die fijner haha! Dacht dat het veel meer werk zou zijn en langer zou duren maar ben juist sneller klaar ermee omdat je het vaccuum langer kan vasthouden tot het melkstraaltje stopt, en dan zelf bepaald wanneer je de volgende pomp beweging maakt. Maar ben dus fan van medela, en ik gebruik nu ook de fles en calma speen van medela ivm drink techniek van die speen.
ik gebruik ook een draagdoek. Ik heb een vipcarrier draagdoek van smallvips, die is koel in de zomer en warm in de winter, is van bamboekatoen en omdat het mijn eerste draagdoek is, ook niet zo prijzig maar hij bevalt supergoed!! Ben er heel blij mee en luciano vind het heel fijn! 
Kleine man al bijna 8 weken en volgende week maandag eerste prikjes, heel benieuwd hoe het gaat!! 

Ik heb wel een medela freestyle. Erg fijne kolf moet ik zeggen! Vooral ook omdat hij een accu heeft in plaats van batterijen. Je kunt hem dus overal draadloos gebruiken. Zover ik begrepen heb is de freestyle de beste keus als je vaker dan 1x per dag wilt kolven. De andere medela kolven zijn bedoeld voor 1x per dag kolven.

Terug
Bovenaan