Uitgerekend in mei 2017

Kyan slaapt de ene keer wel en de andere keer niet in de reiswieg tijdens het wandelen. Soms ligt hij alleen om zich heen te kijken en soms is hij gelijk vertrokken zodra hij het matrasje aanraakt. Ik ga nu (bijna) iedere ochtend 5-6km met hem wandelen. Heerlijk na de eerste voeding in de ochtend. Dus rond 8:30. Dan is het ook nog niet zo warm buiten!
Uitvaartverzekering hebben wij nog niet geregeld. Ik moet eerst uitzoeken hoe mijn ouders dat voor mij hebben geregeld, want tot nu toe betalen mijn ouders dat voor mij. Binnenkort maar even in duiken. De overige verzekeringen moefen wij ook nog regelen. Al heb ik de zorgverzekering al wel geregeld.
Wij gaan in september ook naar centerparcs. Maar dan een midweekje. Alleen weten we nog niet welk park. Door de 50% korting actie is het wel heel aantrekkelijk! 
Zelf moet ik over 3 weken weer aan het werk. Maar ik vind het niet heel erg. Is ook wel weer fijn om even met wat anders bezig te zijn dan alleen maar de verzorging van Kyan. Over 2 weken gaat Kyan wennen bij de opvang. Ik ben benieuwd!
Maandag krijgt Kyan ook zijn eerste prikjes. Maar ik maak me meer zorgen om mezelf dan om hem. Ik heb het helemaal niet op naalden! Durf zelfs niet te kijken als iemand anders word geprikt. Dus ben benieuwd hoe het gaat maandag. Haha.
Echt sneu trouwens. Kyan poept nu 1x per 2-3 dagen. Vandaag was dag 3 en had hij super veel buikpijn. De hele middag alleen maar krijsen van de pijn. Helaas kunnen we hem niet helpen, dus knuffelen en geruststellen is dan het enige wat we kunnen doen. Hij was helemaal in paniek. Gelukkig daarnet om 23 uur kwam de poepluier en nu ligt hij heerlijk te slapen. Hij is weer helemaal ontspannen en relax. Maar echt zo sneu om te zien! Volgens de kinderarts is het normaal dat hij om de 2-3 dagen poept. Maar je voelt je zo machteloos dan. Arm kind.

Ik zou Tamar overal wel mee naar toe willen nemen, maar helaas slaapt zij dan echt niet.. Vrijdag begin van de avond was hier op het sportveld slagbal en mijn man deed ook mee. Ik dacht; leuk, even kijken en Tamar in de kinderwagen! Maar ogen wijd open en dan na een tijdje begint ze te huilen. En laatst ging ik de stad met haar in.. maar in iedere winkel krijsen. Toen ben ik maar gauw weer weggegaan, je voelt je dan zo bekeken door iedereen.
's Middags doe ik haar op bed, dan slaapt ze vaak 3 uurtjes. Maar dat is ook bijna het enige moment op de dag dat ze slaapt. :( Ik probeer haar na iedere voeding, als ze begint te gapen en dus moe is, op bed te doen. Soms valt ze dan 10 a 20 minuten in slaap en daarna is het weer huilen. 
Gaat Luciano onderweg wel gewoon slapen en als je de stad in bent en zo? Ik ben zo langzamerhand ook wel simpel van het thuiszitten. Probeer uitjes te beperken tot 1x per dag zodat ze in ieder geval 's middags op bed ligt.
Ja ideaal he die kortingsactie van Centerparcs Inge! Ik heb over 2 weken vakantie (3 weken bij mijn verlof aangeplakt), maar die actie geldt natuurlijk weer niet in schoolvakanties haha. Dus dan in september maar een weekend. Je bent trouwens nog gauw wat centen kwijt, moesten zelfs al toeristenbelasting betalen voor Tamar. Onzin eigenlijk!
Och wat zielig dat het poepen niet goed wil! Heb je daar ook niet drupjes o.i.d. voor die je door de voeding heen kunt doen? Dan maar lekker met hem knuffelen als hij zo'n last heeft! Tamar poept vaak meerdere keren per dag, vooral als ik haar net heb verschoond. :p
Ja Kelly die man komt hier naartoe. Eigenlijk onzin inderdaad, toen we waren verhuisd kwam hij ook ff langs.. 5 minuten en toen was hij weer weg haha! Maar ja moet hij zelf weten.. het kost ons niks als hij langskomt. :p
En je krijgt qua oppas heel veel terug bij de belasting hoor! Tenminste dat is bij ons wel zo, Tamar gaat naar een gastouder. Laatst was het gastouderbureau hier en wij krijgen 70-80% terug via de belastingdienst! 

Oh ja trouwens nog een vraagje..
Hoe doen jullie dat met oppas? Qua schema meegeven etc. Hier namelijk nog steeds niet echt een vast ritme! De ene keer is ze eerder wakker dan de andere keer. Overdag is voeding de ene keer na 3 uren en de andere keer na 4..
Straks moet ik haar altijd vroeg uit bed halen en dan is ze rond 7 uur bij de gastouder, die geeft haar dan de eerste fles ook. Maar dan gewoon schema doen van om de 4 uur? Zij heeft ook meer kinderen dus een schema zou wel handig zijn..

Kyan heeft gelukkig wel een vast ritme. Soms een half uurtje verschil maar dat is niet erg. Wanneer Kyan naar opa en oma gaat dan houden we dat schema ook gewoon aan. Hij slaapt sochtends nu tot 8 uur. Maar we houden gewoon het voedingsschema 3-7-11 uur aan. De ochtendvoeding van 7 uur krijgt hij dan om 8 uur en daarna weer gewoon de volgende om 11 uur. Nachtvoeding krijgt hij al een tijdje niet meer. Gaat prima hier met dat schema. We hoeven hem niet wakker te maken voor voeding want hij komt altijd uit zichzelf.
Sinds maandag heb ik ook een draagdoek voor Kyan. Hij vindt het echt super! In de doek gaan is even huilen maar daarna in diepe slaap! Misschien is dat ook een idee voor Tamar? Dan ligt ze veilig bij jou en kan ze ook niet echt rondkijken. Misschien dat je dan wel wat makkelijker het huis uit kan!

Luciano slaapt niet de hele tijd hoor als ik met hem wegga, maar als hij gewoon rustig wakker is gaat het prima, tuurlijk huilt hij soms en de eerste keren voelde ik me ook bezwaard want je hebt het idee dat iedereen je aanstaart, maar heb er nu maling aan! En als hij huilerig blijft dan ff eruit halen, de draagdoek in, en dan vind hij t wel weer prima, hij wil graag rondkijken. 
Inge, als jij nog bij je ouders op de polis staat kun je informeren of je kyan daar bij kan laten schrijven. Tot 18e zijn kindjes toch gratis mee verzekerd. 
Wel leuk dat iedereen naar centerparcs gaat. Ik heb nog geen gebruik gemaakt van die bonnen maar wie weet de komende maanden. 
Ik ga geen schema meegeven aan mn moeder en schoonmoeder als ze gaan oppassen, ritme heeft luciano toch nog niet. Zorg gewoon dat er genoeg melk klaar staat en dan kijken ze maar hahah ! 
Inge, luciano poepte ook vaak om de 2 dagen, soms ook 3 dagen ertussen. Maar schijnt normaal te zijn met borstvoeding inderdaad. Kan varieren van paar x per dag tot om de 7 dagen. Maar na 2 dagen kreeg hij ook altijd wel last, en dan als hij gepoept had was hij weer vrolijk, en papa en mama nog vrolijker hahaha! Je voelt je zo machteloos dan. Maar sinds een week poept hij ineens elke dag. Hoopt dat het zo blijft! 
Wel lekker smorgens vroeg zon wandeling. Ik wandel ook elke dag met hem, zo heerlijk! 

Dat klopt inge, donovan poept ook maar om de 2-3 dagen.. En volgens het consultatiebureau is dat inderdaad normaal.. 
Om 7 uur al bij een gastouder zijn Marianne? Dat je zo vroeg je bed al kunt uitkomen! Dan moet je savonds zeker ook ontzettend vroeg naar bed savonds wil je goed uitgerust op je werk aankomen..
Hier ook geen vast ritme, hij krijgt gewoon melk zodra hij honger heeft en meestal is dat overdag om de 3 of 4 uren maar we hebben ook wel eens dat er maar 2 uren tussen zitten of 6 dus dat is echt heel verschillend. Hij mag zelf aangeven wanneer hij het weer tijd vind om te drinken :)
70-80% is inderdaad best veel. Is dat dan kinderopvangtoeslag waar je het over hebt?
Volgens mij ligt het aan het inkomen van de ouders hoeveel er vergoedt wordt.
En de belastingdienst geeft volgens mij alleen maar zo'n vergoeding als beide ouders iets doen qua werk of opleiding. Dus ik zou donovan nu niet al kunnen laten inschrijven bij een kinderopvang omdat ik zelf toch thuis zit.. Dan zegt de belastingdienst dat 1 van de ouders thuis zit dus opvang niet noodzakelijk is en er daarom geen vergoeding mogelijk is. Dat maakt het naar een baan zoeken ook wel weer lastiger want ik kan donovan niet zomaar meenemen naar sollicitatiegesprekken, dat zou in ieder geval heel raar overkomen en niet professioneel.

Vanmorgen de eerste prikjes van luciano, ging heel goed! Eventjes huilen tijdens de prik maar daarna weer een grote lach op zijn smoeltje. Hopen dat hij er niet ziek van word, de kleine man. 
Hij is nu 59 cm en 5490 gram. Klopt helemaal met zijn groeicurve dus een blije mama hier! 
Vandaag lekker vertroetelen en 21 augustus de volgende afspraak. 

Hier ook de eerste prikjes gehad. Even huilen en daarna was het weer goed. Huilen was vooral omdat ze kyan zijn been echt moesten fixeren vanwege zijn kracht. En dat vindt hij niet leuk als hij niet kan bewegen. Dus vandaar even huilen. Kyan is 60cm en weegt 5700 gram. Zit boven gemiddeld.
We gaan nu wat experimenteren qua voeding. Omdat het poepen zoveel moeite kost gaan we mixen met andere voeding. Ook mogen we mixen met voeding voor hongerige baby's. Maar daar wachten we nog even mee. Door die voeding krijgt hij dikkere poep, waardoor het poepen nog moeizamer kan gaan. Dus eerst de ontlasting maar even aanpakken en daarna eventueel voeding die meer vult.

Terug
Bovenaan